Çılgın Hırsız 3 Eylül'de Sinemalarda!
07 Temmuz 2010 Çarşamba - 00:00

Universal Pictures ve Illumination Entertainment, size ve ailenizi 3 boyutlu bilgisayar animasyonu "Çılgın Hırsız"a davet ediyor. Karşınızda, yapımcı CHRIS MELEDANDRI'den (Buz Devri, Buz Devri 2: Erime Başlıyor ve Horton Kimi Duyuyor) dünyanın en büyük kötü adamının hayatına üç çocuk girince karşılaştığı zorlukların hikâyesi.

 


 

 

?Çılgın Hırsız'ın yönetmeni Oscar adayı CHRIS RENAUD (Kısa film ?No Time for Nuts'la Annie Ödülü aldı, yeni çıkacak Dr. Seuss? The Lorax'ın yönetmeni) ve PIERRE COFFIN (Pat et Stanley).  Filmin yapımcıları Meledandri, JANET HEALY ve JOHN COHEN.  Kamera arkası ekibin başında kurgucular PAMELA ZIEGENHAGEN-SHEFLAND (Çılgın Dostlar, Şaşkın İmparator) ve GREGORY PERLER'ın yanı sıra (Manhattan'da Sihir, Wallace & Gromit Yaramaz Tavşana Karşı) , yapım tasarımcısı YARROW CHENEY ve sanat yönetmeni ERIC GUILLON da var. 


Filmin şarkıları ve müziği Grammy ödüllü sanatçı ve satış rekorları kıran müzik yapımcısı, filmin müziğini HEITOR PEREIRA'yla (İlişki Durumu: Karmaşık, Beverly Hills Çuvava).  birlikte yapan PHARRELL WILLIAMS.
3 boyutlu bilgisayar ürünü görüntülere sahip bu film, SERGIO PABLOS'un yazdığı hikâyeye ve CINCO PAUL & KEN DAURIO'nun senaryosundan uyarlandı. (Horton Hears a Who!, Dinner for Schmucks).  Bu animasyon komedinin sorumlu yapımcılarıysa NINA ROWAN (Oscar® ödüllü kısa film Bunny) ve Sergio Pablos.

Proje Başlıyor


 ?Çılgın Hırsız'ın original konseptini, İspanya'da küçük bir animasyon stüdyosunda çalışan İspanyol animasyoncu Sergio Pablos tanıttı,? diyor Chris Meledandri.  ?Senaryoyu yazması gereken ekibin senaristler Cinco Paul ve Ken Daurio olduklarını biliyorduk.? Yazarlar, daha önce yapımcıyla tüm dünyada hit olan Dr. Seuss? Horton Hears a Who!?da birlikte çalışmışlardı ve Meledandri, onların Sergio Pablo'nun orijinal hikâyesini hayata geçirecek duyarlılığa  sahip olduklarını biliyordu.


Paul ve Daurio, daha önce de Meledandri'yle birlikte karmaşık animasyon dünyasını dolaşmıştı. Birlikte yaptıkları son filmde Dr. Seuss'un sevilen karakteri Horton'a hayat vermiş, yanından geçen bir toz tanesinin çığlığını duyan kibar bir filin hikâyesini anlatmışlardı. Jimmy Hayward ve Steve Martino'nun yönettiği film büyük başarı elde etti ve ikiliye komedi yazarları olarak somutluk kazandırdı. Yeni projeleri için, Pablo'nun dünyanın en büyük süper kötü karakterini, kötü şeyler yapmakta hayat bulan bir adamın hikâyesinden yola çıktılar.


Baştan beri Illumination için, yapım evinin yaratacağı film türlerine alametifarikasını basacak bir hikâye oluşturmak çok önemliydi. İçinde iki boyutlu karakterler ya da muhalifler olmayacaktı. Meledandri şöyle diyor: ?Hikâyenin baş kahramanının kötü karakter olduğu bir animasyon filmi yapmak alışılmadık ve çok zor bir şey. Filmin sonunda Gru bir değişim geçiriyor ve ona kattığımız sevilmeyen özellikler sayesinde bu değişim mümkün kılınıyor. Onu o noktadan başlatmasaydık, karakter olarak yaşadığı yolculuk minnet duygusu yaratmazdı.?


Yapımcı John Cohen ?Çılgın Hırsız'ın, insanlığımızın her zaman gurur duymadığımız yanını göstererek öne çıkacağını biliyordu. ?Bir süre, bir kötü karakterin bakış açısından anlatılan bir kötü karakter hakkında bir film yapmak istedik? diyor. Chris, müthiş bir animasyoncu olan Sergio Pablo'dan bu fikrin geldiğini duydu. Sorumlu yapımcılar Sergio ve Nina Rowan, bu orijinal fikri Chris'le paylaştılar. O da bu fikre hemen âşık oldu. Bu komedi yapısına sahip bir film için harika, temiz bir konsept. Temelinde de çok benzersiz bir karakter var.?


Cohen, hepimizin içinde ifade edilmeyi bekleyen biraz kötü bir yan olduğunu keşfetme nosyonunu çok sevdi. Şöyle devam ediyor: ?Gru bir dileği yerine getirmeyi teklif ediyor. Markette kuyrukta beklerken ve önünüzdeki kişi ekspres kasada 25 ürünle durmuş çekle ödeme yapmaya karar verdiği an, dondurucu ışınları kullanmak için mükemmel bir zaman. Bir karakterin, bizim yapabilmeyi istediğimiz şeyleri yapmasından doğan harika bir komedi unsuru var.?
İş proje  yöneticilerini seçmeye geldiğinde, Meledandri Oscar adayı sinemacı Chris Renaud'ya ve Sorbonne'da eğitim almış animasyoncu Pierre Coffin'e döndü. Renaud'nun Marvel ve DC Comics'le yıllarca iş birliği yapması, ona modern çağın en ikonik bazı karakterleri yaratmasına fırsat tanıdı. Coffin, ?The Lion Sleeps Tonight? da dâhil olmak üzere YouTube'da en çok izlenen kısa animasyonların yaratıcısıdır.

 ?Chris Renaud, Fox ve Blue Sky Studios zamanlarından beri yıllarca birlikte çalıştığım biridir? diyor Meledandri. ?Hikâye departmanımızda storyboard sanatçısı olarak başladı ama aramıza katılmadan önce derin bir animasyon deneyimi vardı. Kökleri, çizgi roman dünyasına dayanıyordu. Kariyerinin başında çizgi roman illüstrasyonları yapmıştı. Chris'in inanılmaz bir hikâye anlayışı ve bunu görüntülere dökme becerisi var. Blue Sky'da kendisiyle çok başarılı bir deneyim yaşamış, Oscar'a aday gösterilen kısa film ?No Time for Nuts'ı çekmiştik.?



Coffin, sektörün bu yanından, sevilen kısa animasyon filmleri ?Flying Fish Tobby Who Aimed for the Stars? ve ?Pings? ile geliyor. ?Olağanüstü kısa animasyon filmlerinde çalıştı? diye devam ediyor Meledandri. ?Pierre, çok ince hareketlerle kişiliği yakalayıp tanımlama becerisine sahip. Pierre, bir Paris ziyaretim sırasında yaptığı bir işin 15 dakikasını izlediğim zaman dikkatimi çekti. Gru'nun karakterini tanımlamak ve onun hassasiyetinin yanı sıra onu sinir eden taraflarını da bulmamız konusunda filme kişilik ve karakter getireceğini biliyordum.?
 Renaud'nun gücü storyboard yapmaktaydı. Coffin'in de yaptığı ilk işler animasyon alanındaydı. Hatta ?Çılgın Hırsız'da bu iki adam sorumluluklarını bu şekilde paylaştı. Işıklandırma, birleştirme ve sanay yönetmenliği ekipleri, bu ikili arasında bölündü.

 

 


 

Gru'nun Dünyasında Kim Kimdir?
Gru (Steve Carell) başka insanlara kötülük yapmaktan zevk alan kötü bir karakter.  İster kahve dükkânında sırada önünde bekleyen müşterileri dondurmak olsun, ister küçük bir oğlan çocuğuna sırf patlatmak için balon yapması olsun, Gru bizim yapmayı istediğimiz şeyleri yapıyor. Yüzyılın suçunu işleyerek tüm zamanların en korkunç kötü karakteri olma yolunda ilerleyen Gru, şimdiye kadar karşısına çıkan en büyük zorlukla yüzleşmek üzere: Babalık.



? Gru'nun can düşmanı, asosyal Vektör (Jason Segel), ukala olamayacak kadar inek. Evinden/kalesinden pek çıkmayan Vektör'ü genellikle turuncu ısınma kıyafetinin içinde, bir yandan sıradaki filmini düşünürken bir yandan da bilgisayar oyunu oynarken bulabiliriz. En sevdiği silahı, canlı pirana atan bir silah. Fakat ne yazık ki Vektör, et oburları silahın namlusunda tutmakta zorlanıyor.


? Üç yetimin en büyüğü Margo (Miranda Cosgrove) doğal olarak iki kardeşine karşı korumacı. Ailesiz büyüdükleri için çoğu insana güvenmiyor ve kızların ancak birbirlerine güvenebileceklerini biliyor. İnatçı biri ve güçlü bir koruyucu olan Margo, Gru, kızlara babalık yapmaya çalışırken ona meydan okumaktan da korkmuyor. Gru sonunda sert kayaya çarpıyor aslında.


? Her limiti test eden çocuk Edith (yeni katılan DANA GAIER) yetimhanede evlat edinmek isteyeceğiniz son kız olabilir.  Gözüne kadar çektiği bir şapka takan ve Gru'nun tehlikeli silahlarını test etmeye can atan kızımız biraz fırlama. Bu ortanca çocuğun sınırlara ihtiyacı olsa da (ve istese de) bunu öğrenmenize asla izin vermeyecektir.


? Karşılıksız seven ve sevilmeyi isteyen masum bir kız olan üç kardeşten en küçüğü, sarılmak için yaşıyor. Agnes (sahne çalan yeni oyuncu ELSIE FISHER) tek boynuzlu atlara kafayı takmıştır ve rastgele  tatlı şeyler söyler. Ailesini tamamlamak için bir anne-babadan çok istediği şey yoktur. Tek boynuzlu bir atın da zararı olmaz tabii.


? Gru'nun Annesi (Julie Andrews): Her kötü karakterin arkasında onu desteklemeyen bir anne vardır. Gru'nun yaptığı hiçbir şey, yargılayıcı annesi için asla yeterli olmamıştır. Annelik yönteminin zekice olduğuna inanan 80'lik, Gru'ya hâlâ 8 yaşındaymış gibi davranıyor. Fazlasıyla eleştirel tavrı, memnuniyetsiz annesini etkilemek isteyen Gru'nun kötülüğün sınırlarını zorlamasına yol açmıştır.


? Gru'nun deli bilim adamı Dr. Nefario (Russell Brand) 150 yaşında görünüyor ve dâhilik ve acayipliğin kara delikleri arasında gidip geliyor. Patronuna inanılmaz araç ve silah yenilikleri hakkında sürekli bilgi veren Nefario (bazen) çok akıllı. Fakat işitmesi? O, 50 yıl önce kötüye gitmeye başlamış.


Küçük, afacan sarı minyonlar (Pierre Coffin, Chris Renaud ve JEMAINE CLEMENT) Gru? nun pek da parlak olmayan pit ekibi. Çok çalışkan ve patronlarına ve onun yaptıklarına son derece bağlı olan minyonlar, Gru'nun kaza deney mankeni olmaktan çok memnunlar. Gru'nun evlatlık çocuklarıyla tanıştıklarında, onların da en az kendileri kadar eğlenceli olduklarını görüyorlar. 


Bayan Hattie (Kristen Wiig), Margo, Edith ve Agnes'ın, Gru'yla yaşamaya başlamadan önce  yollandıkları yerel yetimhanenin müdürü. Kibar ve ilgili bir bakıcı olan Bayan Hattie, aslında sert sevgiye ve büyük işlere inanan katı bir Güneyli kadın. Kurabiye satarak kotanı dolduramıyorsan, Bayan Hattie'nin ?Ceza Kutusu'na gidersin.


? Gru'nun kapı komşusu Fred McDade (Danny McBride) Ev Sahipleri Birliği Başkanı. Mahalle kurallarının en ufak bir ihlalini hemen tespit eden McDade, Gru'ya sürekli köstek oluyor. Gru'nun gazabıyla karşılaşmak istemiyorsa köpeğine göz kulak olmalı.


? Kötülülerin Bankasının affetmez kredi müdürü Bay Perkins (Will Arnett) uzun süredir Gru'nun kötü planlarına para sağlıyor. Gru'nun kusurlu geçmiş kaydından tatmin olmayan Perkins,  mali açıdan sınırına ulaşmıştır ve Gru'nun, Ay'ı çalma planı için ona  kredi vermeyi kabul etmez.


? Karşınıza çıkabilecek en yapışkan turist ailemiz (Jack McBrayer ve The Office'in MINDY KALING'i), genç oğullarıyla birlikte tatildedir. Çılgın kıyafetleri, atılabilir kameraları ve kötü bel çantaları olan turistler, birinin Büyük Piramit'leri çaldığını keşfettiklerinde kendilerini hayal bile edemeyecekleri bir heyecanla dolu bir yolculukta buluyorlar.


? Eğlence Parkı'ndaki Karnaval Çığırtkanı (seslendiren yine Jack McBrayer) Margo, Edith veya Agnes'ın, parktan ellerinde değerli bir pelüş hayvanla çıkmalarına izin vermeyecek. Ettiği ?Çatık suratlı!? gibi  laflar, Agnes'a sevdiği tek boynuzlu atını kazanmak için Gru'yu ağır toplarını kullanması konusunda motive edecek.


? Gru'nun bekçi köpeği Kyle, bulldog ve pirana arası bir köpek ve buna uygun da davranışları var. Agnes'ın sarılmalarından pek hoşlanmayan Kyle, küçük kızı bütünüyle yutsun mu yoksa yanında oynasın mı emin değil.

 

 


Animasyon Komedinin Görsel Stili


Film ekibi, hayallerindeki dünyanın filmde nasıl olacağına karar verirken, Gru'nun kötülüğünü sıkıcı bir mahallede planlamaması gerektiğini içgüdüsel olarak biliyorlardı. Cohen şöyle anlatıyor: ??Çılgın Hırsız'ın ve filmin dünyasının görünümüne Charles Addams ve Edward Gorey duyarlılığından etkilendi. Filmin sanat yönetmeni Eric Guillon ve yapım tasarımcısı Yarrow Cheney, hiçbir filmde görmediğiniz parlak ve canlı bir görsel estetikle geldiler.?



Meledandri, filmin ayırt edici tasarım öğelerini anlatıyor: ?Karakterler, insan karakterlerinin karikatürleri. Tasarımlarını, en büyük bilgisayar grafik karakter tasarımcılarından, ?Ratatuy'un da karakterlerini tasarlayan CARTER GOODRICH yaptı. Bu filmin tasarım dilinde, ilk başta size eski gelebilecek bir sofistikelik var. Ortamlar çok yetenekli biri olan Eric Guillon tarafından tasarlandı.?


Daha önce tasarımcı Goodrich'le birlikte çalışmış olan Healy, şöyle diyor: ?Carter'ın karakter tasarımlarının kompleks, mizahi ve ilginç olmalarını çok seviyorum. Her çizimde insanlık var, çok verimli biri. Tasarladığı karakterlerin çok çeşitli olmasını seviyorum ama insanlar hep aynı dünyada. Carter'ın eserleri dünyamızda bir çeşitlilik sergiliyor, kişiliklerde benzersiz bir dönüşüm yaratıyor. Onun yarattığı insanlar cazip, onları daha çok tanımak istiyorum. Karakter performansı yapmak açısından bu her zaman için iyi bir başlangıç.?


Sanat yönetmenine dair de sözlerine şöyle devam ediyor: ?Eric'in, her tasarımında komedi ve mizah var. Renk paleti çok sofistike ve aşırı çarpıcı değil. Şekillerin ön planda olmasını sağlıyor. Kompozisyonlarını birçok farklı tarzda çizebilir, çizgiler dinamik bir hareket sağlıyor ve ilk bakışta dikkat çekiyor. Ama onu ayıran dünyaya karşı yaratıcı bakış açısı. ?Çılgın Hırsız? için birbirine bağlı bir dünya yapmış. Ben de görselliği keşfetmekten asla yorulmam çünkü onlar eğlenceli, komik, yaratıcı ve kendine hastır.?


Filme ilham bulmak için, ekip ilk çizimlerinden birine bakmış. Renaud şöyle diyor: ?Eric'in tasarladığı ilk şeylerden biri Gru'nun arabasıydı. O da büyük oranda ilk çizildiği hâliyle bırakıldı. Arabaya bakıp ?Vay cana. Daha önce böyle bir araba görmedik? dedik. Dünya, ondan tuhaf bir şekilde ortaya çıktı. Bahsettiğimiz ilk görsel bu oldu: ?Bu bizim dünyamız. Bu, Gru'nun arabası.?
Gru'nun nasıl hareket edeceğini düşündüklerinde, yönetmenler Renaud ve Coffin fiziki komedyenler Peter Sellers'dan Rowan Atkinson'a kadar birçok kişiden esinlenmiş. Süper kötü karakter, omuzları kambur duran ve çıkıntı bir burnu olan bir karakter. Ama gerektiği zaman Gru, kedi gibi zarif hareket edebiliyor. Film ekibi Gru'nun, her türlü patlama ve saldırıya maruz kalacağı ? roket atarlardan köpekbalıklarına ? ve tekrar mücadele etmek için yaşayacağı bir ?Spy vs. Spy? dünyası oluşturdular.


Hiç kimse, Gru ve ailesi için fotogerçekçi bir evren yaratmak istemiyordu. Filmin benzersiz bir renk paletiyle ayırt edilebilir bir stilizasyonu olmasını istedi. Ama dünyanın detayları da çarpıcı olmalıydı ? Bir süper kötü kahramanın, gerçek hayata yakın detaylarla dolu bir hayal dünyası.


Gru çok kötü, etrafındakiler de bunu yansıtıyor. ?Çılgın Hırsız'ı dikkatle izleyen biri mizahi öğeleri görebilir. Addams Ailesi'nin babasına gönderme yapan bir tablo var Gru'nun duvarında. Bir tepeden, aşağıdan geçen bir tur otobüsünü ezmek için atılan bir kaya resmi. Başka? Daha küçük bir avı yiyen, bir yırtıcı. Bunun gibi Kötülüklerin Bankasında da, Gru ana koridordan yürürken, sütunların kurbanların üzerine devrildiği gösteriliyor. Bunlar, ekip tarafından eklenmiş ana göndermelerden bazıları.

Ortam tasarımları için, Coffin göreve sanat yönetmeni ve uzun yıllar birlikte çalıştığı Guillon'u getirdi. ?Eric üç ya da dört İngilizce kelime konuştu? diyor Meledandri. ?Pierre'in Eric'e güveni sonsuz. Eric'in çizdiği ilk imajlarda dünyanın hem rengi hem de stili mevcuttu. Çizimi öyle muhteşem ki, bizim ?görsel gelişim? ya da ?görsel tasarım? dediğimiz şeyi, baktığınızda ?Aman Tanrım? diyeceğiniz şekilde tasarlıyor. Tasarımlarına kattığı kişilik müthiş. Bir mizahiliği, sıcaklığı ve ayırt edici bir özelliği var.?

 Uzay'da Komedi:
3-Boyutlu Çekim Yapmak

 ?Çılgın Hırsız? hem Illumination'ın ilk filmi, hem de Meledandri ekibinin yaptığı ilk 3 boyutlu film. Taslağa başlamadan önce, yönetmenler ve yapımcılar, Gru'nun dünyasının ilave bir boyut eklendiği takdirde seyirci tarafından daha çok kabul göreceğini biliyorlardı. Paul ve Daurio'dan, senaryoyu yalnızca mantıklı geldiği zamanlarda üç boyuta fırsat verecek şekillerde yazmalarını istediler.


Senaristlerin 3 boyutlu çekim yapılabilecek şekilde yazdığı bazı yerler şöyle: Gru ve Vektör'ün birbirlerine füze yolladığı sahne, hava gemilerinin yanlarından geçtiği ya da bir araçtan çıkan dumanın izlerinin olduğu sahne.


İster ölüme meydan okuyan küçültme ışını baskını olsun, ister havadaki füzelerin patlaması ya da Gru'nun kızları hız trenine bindirmesi olsun, animasyoncular filmdeki karakterlerin yolculuklarına seyirciyi de dâhil etmek istedi. Film ekibi uzayı da komedi etkisi yaratmak için bir fırsat olarak gördüler. Bu, onlar için göreceli olarak yeni bir alan olduğu için beklenmedik zamanlarda insanları gülme fırsatını verdi bu onlara.


Meledandri, ekibin uzayı, 2 boyutu 3 boyuta taşımanın aksine daha uygun kullanması konusunda kararlıydı. Şöyle diyor: ?Boyutlu uzayın kullanımı, filmin görsel görünümünü tanımlamaya yardımcı oluyor. Filmde boyutlu uzaydan gözle görülmeyecek şekilde faydalandığımız birçok sekans var. Amacımız, daima seyirciyi filme dâhil etmek ve filmin ortamının onların etrafında büyüdüğünü hissettirmek. Seyirciyi filmin tam ortasına sokmak için aksiyon da kullanıyoruz. Chris Renaud ve Pierre Coffin sekansları yerleştirirken çok eğlendiler.?


 ?Başlangıçtan beri bunu 3 boyutlu bir film olarak tasarlamıştık? diyor Cohen. ?3 boyutlu filmin nasıl yapıldığından anlayan ve çekim çekim, kare kare hikâyeyi nasıl anlatabileceğini bilen birini bulmamız lazımdı. ?Koralin ve Gizli Dünya'nın üç boyut uzmanı JOHN BENSON müthiş bir kişi. Paris'e taşındı ve başından beri bu filmde çalıştı.


 Başından beri film ekibi ?Çılgın Hırsız'ın 3 boyutlu olmasını istiyordu. Ekstra boşluğu birleştirmek için hikâyeyi 3 boyuta uygun sekanslarla katmanlaştırmaya başladılar. Ekip, Eğlence Parkı'ndaki hız treninin tamamının, ekranda 3 boyutlu daha büyük görünmesi için, bir modelini bile yaptılar. Renaud şöyle diyor: ?Film devam ettikçe daha da çok 3 boyut yerleştirdik. Hepimiz 3 boyutun önemini ve seyircinin bunu nasıl kucakladığını görüyorduk. Tamamen bu şekilde oluşturulmuş bir unsur olması çok güzel bir deneyim. Bunun tasarımının zor yanı, kamerayı kandıramamanız. Dolayısıyla her şey, gerçek bir deneyim olması için, orada olmalı.
Yorumları gör

Yorumlar

En Popüler Fragmanlar
Asteriks: Sihirli İksirin Sırrı Dublajlı Fragman
4.250 gösterim
Aladdin Dublajlı Fragman
560 gösterim
Yesterday Altyazılı Fragman
124 gösterim
Tolkien Orijinal Fragman
677 gösterim
Düzenbazlar Orijinal Fragman (2)
349 gösterim
Ali Teaser
321 gösterim
Tüm fragmanları görüntüle