Hesabım
    Gemide
     Gemide
    4 Aralık 1998 Sinemada | 1s 42dk | Dram
    Yönetmen Serdar Akar
    |
    Senarist Serdar Akar, Önder Çakar
    Oyuncular: Erkan Can, Ella Manea, Haldun Boysan
    Üyeler
    4,2 784 Puanlama, 144 Eleştiri
    Puanım :
    0.5
    1
    1.5
    2
    2.5
    3
    3.5
    4
    4.5
    5
    İzlemek İstiyorum

    Özet

    Serdar Akar'ın Yeni Sinemacılar ekolünü patlattığı, Türk sinemasında gerçek anlamda alternatif filmler kuşağının miladı sayılabilecek bu yapımda, dört delişmen kafadar mürettebatın macerasını izliyoruz. Laleli'de parasını çaldıran boksörün gemi kaptanına durumu anlatması ile parayı istemeye giden kaptanın başından geçenlerin konu edildiği filmde, olaylar iyice karmaşık bir hal alır ve bir kız ile kafası betona çarpılarak öldürülmüş bir adam kalır ellerinde. Gemiden gitmesi gereken kızın boksör tarafından saklanması ile daha da karışan olaylar sonucu kafası dumanlı olan esrarkeş kaptan ayılmaya başladıkça her şeyi yavaş yavaş hatırlamaya başlar. Film, çekildiği dönemde yoğun argo kullanımı sebebiyle muhafazakar çevrelerden yoğun eleştiriler almıştı. Buna rağmen Gemide son dönemde Türk sinemasında kült statüsündeki filmler kategorisinde değerlendiriliyor. Erkan Can'ın performansı için ise filmin başarısındaki en önemli etken denilebilir.

    Fragmanlar

    Gemide Dublajlı Fragman 1:39
    Gemide Dublajlı Fragman
    7.945 gösterim
    Öneriler

    Son Haberler

    En İyi 5 Performansıyla Erkan Can!
    Haberler - Özel Dosyalar
    28 Ağustos 2015 Cuma
    Türk Sineması 100 Yaşında!
    Haberler - Özel Dosyalar
    2014 boyunca Türk sinemasının 100. yaşının kutlandığı etkinlikler devam ediyor. En son Kültür Bakanlığı'nın açtığı yarışmanın…
    3 Eylül 2014 Çarşamba
    Serdar Akar, Sine-Sen Etkinliğinde Gemide'yi Anlatıyor!
    Haberler - Gündemdeki Filmler
    Kurtlar Vadisi, Elveda Rumeli gibi birçok dizi filmin yönetmeni olarak tanınan Serdar Akar bu hafta ilk filmi Gemide'yi…
    20 Mayıs 2010 Perşembe

    Oyuncular

    Erkan Can
    Rolü : Kaptan İdris
    Ella Manea
    Rolü : Bakire Güzel
    Haldun Boysan
    Rolü : Kamil
    Naci Taşdöğen
    Rolü : Boksör

    İzleyici eleştirisi: sevdiler

    En iyi ve en faydalı yorumlar
    MojoRising
    MojoRising

    Takipçi 380 değerlendirmeler Takip Et!

    3,5
    1 Ağustos 2012 tarihinde eklendi
    Çok övülen bu filmi yeni izleme şansı buldum. Beklentilerimin yüksek oluşundan belki de filmi çok başarılı bulamadım. Yönetmenin ilk filmi olduğu için film sınıfı geçiyor ama abartıldığı kadar iyi bir film mi orası tartışılır işte. Bizim ülkemizde -sadece bu film değil- bütün filmlerin genel sorunu galiba sinematografi. Hollywood'da bu işin o kadar başarılı altından kalkılıyor ki. Mesela orada Tarantino ilk ...
    Devamını oku
    l-i-l-a-H
    l-i-l-a-H

    Takipçi 2.129 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    30 Ekim 2010 tarihinde eklendi
    Oyunculuk dersi veriyor Erkan Can...
    Ugur Tazegül
    Ugur Tazegül

    Takipçi 672 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    18 Ocak 2017 tarihinde eklendi
    YÖNETMEN SERDAR AKARDAN TARANTİNOYU KISKANDIRACAK KADAR İYİ REPLİKLER VE DİYALOGLAR LA DOLU TAM BİR BAŞYAPIT 10 ÜZERİNDEN 10 ■ Nerde kalmıştık?■ Cannes Film Festivalinin resmi bölümüne seçilmiş ve Cannes da birçok kez gösterilmiş olan bence bizim sinemamızın en iyi filmlerinden biri Gemide.Ama asla aileyle izlenebilcek bir film değil.Daha çok kendi başınıza veya arkadaş ortamında izlenebilir.Çünkü küfür ...
    Devamını oku
    potasyum
    potasyum

    Takipçi 531 değerlendirmeler Takip Et!

    3,5
    11 Ağustos 2011 tarihinde eklendi
    Aslında bakınca fazlada bir şey olmayan film,ama gel görki bir o kadar da çok hoşuma giden bir film.Diyaloglar ise baya içtendi.İnsanların ikiyüzlülüğünüde güzel anlatan en doğal türk filmlerinden bir tanesi.

    Fotoğraflar

    Teknik bilgiler

    Ülke Türkiye
    Dağıtımcı -
    Yapım yılı 1999
    Metraj uzun metrajlı film
    İlginç Detaylar -
    Bütçe -
    Dil Türkçe
    Görüntü formatı -
    Renk -
    Ses formatı -
    Yapım formatı -
    Viza numarası -

    Bu Filmi Beğendiysen, Şunlara da Göz At:

    Bu filmi sevdiyseniz, şunlar da ilginizi çekebilir: : Yılın en iyi filmleri 1999, En iyi film: Dram, {Genre} türündeki en iyi filmler : 1999.

    Yorumlar

    • UGUR-TAZEG?L
      YÖNETMEN SERDAR AKARDAN TARANTİNOYU KISKANDIRACAK KADAR İYİ REPLİKLER VE DİYALOGLAR LA DOLU TAM BİR BAŞYAPIT 10 ÜZERİNDEN 10■ Nerde kalmıştık?■ Cannes Film Festivalinin resmi bölümüne seçilmiş ve Cannes da birçok kez gösterilmiş olan bence bizim sinemamızın en iyi filmlerinden biri Gemide.Ama asla aileyle izlenebilcek bir film değil.Daha çok kendi başınıza veya arkadaş ortamında izlenebilir.Çünkü küfür filmin adeta bel kemiği.Ancak filmin yarattığı atmosferden olabilir küfürler olmasa film eksik kalırmış gibi.O kadar doğal ilerliyor ki adeta oynanmamışta yaşanmış hissi veriyor.Tabi bu oyanamayıpta yaşayanlar arasında bence bütün alkışı Erkan Can abimiz hakediyor.■ Bir memleket gibidir gemi. Her şey düzenli ve kontrol altında olmalıdır, kaidelere uyulmalıdır, kanunlara, nizamlara… Ben de bu memleketin başşeyi gibiyim; başbakanı gibiyim mesela. Her şey benden sorulur. Denize çıktın mıydı bu küçücük gemi bir memleket oluverir. Aslında bir başbakandan daha çok görevim var; çünkü onun bakanları var, adamları var, falanı var filanı var, benim yok. Bu gemide güvenlik de eğitim de sağlık da eğlence de benden sorulur. Kamil de başbakanın en kıyak yardımcısı; siz de vatandaş, aynı zamanda memur gibisiniz. Bu yüzden çok kıyak, çok disiplinli ve çakı gibi olmalıyız. Sürekli kendimizi ve birbirimizi kollamalıyız*Bu yazı filmlerle orantılı olarak sıkıcı,bunaltıcı ve filmler kadar şiddet ve küfür içermektedir.1998 yılında Serdar Akar,Önder Çakar ve Sevil Demirci tarafından kurulan Yeni Sinemacılar 90'ların ikinci yarısında yeniden uyanan Türk sineması'nda auteur;yani kendi dilini oluşturabilen akımın öncülerinden oldular.Gemide ile başladıkları serüvenlerinde sırasıyla Laleli'de Bir Azize,Yer Altında Dünya Var,Dar Alanda Kısa Paslaşmalar,Maruf ve Takva'yı çektiler.Oluşturdukları bakış açısı nedeniyle bu listeye Serdar Akar'ın Barda'sını da eklemek mümkün.Yeni Sinemacılar kendi cümleleriyle "Ne eski Yeşilçam geleneklerine saplanıyor, ne de Batılı trendleri kopyalayıp üzerine yapıştırıyordu" ve bu tanımlamadan dolayı da yeni bir dil oluşturmaya çalışıyorlardı.Oluşturdukları bu yeni dilin en somut örneği ise ilk filmleri Gemide idi.GemideDumandan bir Gemide yazısı ve "Bir memleket gibidir gemi... herşey düzenli ve kontrol altında olmalıdır... kaidelere uyulmalıdır, kanunlara, nizamlara... " cümlesi ile başlar Gemide.Atmosferi itibariyle o güne kadar Türk seyircisinin pek alışık olmadığı bir giriştir bu.Mahallenin Muhtarları adlı yıllar süren gudik dizinin bir o kadar gudik karakteri Temel'i olarak bilip nefret ettiğimiz Erkan Can'ın ağzından duyduğumuz bu cümle ile irkilmeye başlarız daha filmin başında.Temel'i,esrar çeken bir adam olan İdris Kaptan olarak sunar bize yönetmen.Mekan boğucu bir atmosfere sahip leş bir gemidir.Geminin sakinleri,ki onlara sakin demek pek de doğru değil aslında,İdris Kaptan geminin baş şeyi,mesela başbakanı gibidir.Kamil onun en kıyak yardımcısı;Boksör ile Ali ise bir nevi bakanlardır.Boksör'ün başlarına saracağı dertlerle geminin düzeni bozulmaya,Kaptan'ın da otoritesi sarsılmaya başlar.Film başbakan İdris Kaptan'ın iktidarının çatırdamasını,yavaş yavaş kontrolü kaybedip ne yapacağını bilemez hale gelişini anlatır bizlere.Gemide DiliGemide,daha açılış sahnesiyle bangır bangır bağırmaktadır "bu size daha önce anlatılanlara pek benzemeyen bir deneyim olacak" diye.Daha filmin başında seyirciye gösterilen esrar çekip ahkam kesen Kaptan karakteri ve Boksör'e bakmak için güverteye çıkıp kusan ve ağzında salyalarıyla kameraya dönen Ali ile bunun gerçekten da daha önce bize gösterilenlerden çok farklı olacağını hissederiz.Gemi,dış dünyadan kopuk,Kaptan'ın da söylediği gibi başlı başına bir memlekettir.Bu memleketin de dış dünyadan ayrı bir sistemi ayrı bir düzeni ve ayrı bir de dili vardır.Bu dil bizim normal hayatımızda pek aşina olmadığımız bir dildir.Filmde her iki cümleden birinin küfür olması da bu dilin gereğidir.Filmin baş karakteri olan Kaptan'ın her sözünün içinde şimdiye kadar beyazperdede rastlamadığımız küfürlerin olması,kötü adamların bile TDK onaylı sözcüklerle konuştuğu,ağızdan en ufak bir tukaka sözün çıkmadığı Türk sinemasında bir ilktir.Bu küfürler her ne kadar belli bir kitleyi rahatsız edecek düzeyde olsa da filmin anlattığı hikayenin inandırıcılığı ve karakterlerin gerçekçiliği açısından çok büyük bir adımdır."Nasılsın kaptan başın ağrıyor mu" diye soran Kamil'e "Off Kamil kafamın içinde filler sikişiyor" diyen bir kaptan vardır filmde.Böylesine basit bir diyaloğu bile küfürle sunan film aslında anlatılan hikaye,çok da şatafatlı olmamasına rağmen bu gerçekçi karakterleri ve boğucu atmosferiyle şimdiye kadar rastlamadığımız bir düzeye ulaşır.Filmin sonlarında içine düştükleri durumu çözmeye çalışan Kaptan ve Kamil'in aşağıdaki videodaki diyalogları,içinde barındırdığı "kötü" sözlere rağmen seyirciye Türk sinemasının en önemli tiratlarından birini sunmaktadır.İki lafından biri "a.ına koyum" olan insanların yaşadığı bir ülkede çekilen Gemide filmi "küfürlerle dolu iğrenç bir film" değil "küfürlerin gerçeklik kattığı iğrençlikleri anlatan" gerçekçi bir filmdir.Yeni Sinemacılar kendi oluşturdukları bu gerçekçi sinema dilini,Serdar Akar'ın Gemide'sindeki "filme özgü" dilden taviz vermemesi sayesinde oluşturmuşlardır.Böylece Gemide ile Türk sineması bambaşka bir sinema dili ve bambaşka bir gerçekçilik yakalarken,Erkan Can gibi yıllarca saçmasapan bir televizyon dizisinde harcanan bir oyuncuyu Türk sineması'na gerçek anlamda kazandırmıştır.Erkan Can'ın oynadığı Kaptan karakteri "role hayat vermek" tabirine tam anlamıyla oturan bir iştir.Gemide bu özgünlüğün yanında yine pek alışık olmadığımız bir tarzı da getirmiştir sinemamıza.İç içe geçen çapraz hikaye kavramı ile film içinde iki hikayenin çakışması ortaya çıkmış ve "Laleli'de Bir Azize" doğmuştur.
    • MojoRising
      Çok övülen bu filmi yeni izleme şansı buldum. Beklentilerimin yüksek oluşundan belki de filmi çok başarılı bulamadım. Yönetmenin ilk filmi olduğu için film sınıfı geçiyor ama abartıldığı kadar iyi bir film mi orası tartışılır işte. Bizim ülkemizde -sadece bu film değil- bütün filmlerin genel sorunu galiba sinematografi. Hollywood'da bu işin o kadar başarılı altından kalkılıyor ki. Mesela orada Tarantino ilk filmini çekiyor (Rezervuar Köpekleri - 1992) kimse de yönetmenin ilk filmi olduğunun farkına bile varmıyor. Adamlar ses, kurgu, montaj, tempo, ışık hemen hemen hiçbir konuda sorun yaşamıyorlar ilk filmlerinde. Bizim filmlerimizin ise hemen hemen hepsinde mevcut bu sorunlar. Sadece ilk filmlerde bile değil yani. Bu filmde bunlardan muzdarip işte. Senaryo konusunda çok büyük zaafları olmasa da sinemanın sadece sanat değil zanaat kısmınında özenli olması gerekmekte. Ben kendime adıma ses, ışık gibi teknik konularda oldukça sorunlu buldum filmi. Bazen bir öğrencinin çektiği kısa filmlerde görülebilecek basit hatalar. Bunları rağmen filmin sürükleyiciliği ve Erkan Can'ın başarılı oyunculuğu nedeniyle film sınıfı geçmeyi başardı gözümde. Belki yönetmenin 4. veya 5. filmi falan olsaydı daha kaliteli bir film izlemiş olacaktık. Bu defolara rağmen film samimiyeti sebebiyle izlenilmeyi hak ediyor. Erkan Can ise filme sınıf atlatıyor adeta.
    Back to Top