Hesabım
    Derin Kırmızı
    Derin Kırmızı
    Vizyon tarihi belirsiz | 2s 8dk | Korku, Gerilim
    Yönetmen Dario Argento
    |
    Senarist Dario Argento, Bernardino Zapponi
    Oyuncular: David Hemmings, Daria Nicolodi, Gabriele Lavia
    Orijinal adı Profondo rosso
    Üyeler
    3,1 26 Puanlama, 6 Eleştiri
    Puanım :
    0.5
    1
    1.5
    2
    2.5
    3
    3.5
    4
    4.5
    5
    İzlemek İstiyorum

    Özet

    Caz piyanisti ve müzik hocası Marcus Daly, kanlı bir cinayete şahit olduktan sonra, cinayetin ardındaki gizemi araştırmaya başlar. Zamanla cinayetlerin sayısı artmaya başlar ve Daly cinayetlerle kendisi arasındaki bağlantıdan yola çaıkarak, katilin kim olduğunu bulmaya çalışır. Katile giden yol, sırlarla dolu bir bulmacayı andırmaktadır.

    Suspiria’nın yönetmeni Argento’nun Suspiria’ya göre daha az bilinen ama hayranları tarafından el üstünde tutulan korku başyapıtı. Klasik gore filmlerinden ayrılan türlü özellikleri var, giallo türünü temize çeken senaryosu ve dehşet anları başta geliyor.

    Öneriler

    Son Haberler

    Tüm Zamanların En İyi Slasher Filmleri
    Haberler - Fotoğraf & Videolar
    28 Ekim 2019 Pazartesi

    Oyuncular

    David Hemmings
    Rolü : Marcus Daly
    Daria Nicolodi
    Rolü : Gianna Brezzi
    Gabriele Lavia
    Rolü : Carlo
    Macha Méril
    Rolü : Helga Ulmann

    İzleyici eleştirisi: sevdiler

    En iyi ve en faydalı yorumlar
    Ugur Tazegül
    Ugur Tazegül

    Takipçi 672 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    22 Aralık 2016 tarihinde eklendi
    UZAK ARA DARİO ARGENTO USTANIN EN BÜYÜK FİLMİ 10/10 İtalyan korku sinemasının saygı değer ustalarından Darıo Argento nun bir başka, zeka pırıltıları eşliğinde var ettiği filmlerden birisidir Profondo Rosso.Ustanın filmografyasındaki filmler arasında giallo tarzını bütüne yaydığı en eski filmidir. Giallo tarzının ustaca genele yayıldığı ve filmin başından sonuna kadar canlı ve heyecanlı kılınmasında ...
    Devamını oku
    kemerlee
    kemerlee

    Takipçi 693 değerlendirmeler Takip Et!

    3,5
    11 Temmuz 2011 tarihinde eklendi
    Uzak ara argentonun en iyi filmi benimde beğendiğim tek filmi.Bunun nedeni; başta oyuncu performanslarının filmlerindekinin en iyisi olaması ucuz korku numaralarına hiç kaçmaması, korku filminden çok dinamik bir polisiye olarak ilerlemesi.Bunun dışında karakterler oldukça iyi çizilmiş, diyaloglar oldukça akıcı ve eğlenceli.Senaryo hitchock filmlerindeki kadar kaliteli ve katili bulmak imkansız resmen iki kez ters köşeye ...
    Devamını oku
    Turgay Buğdacigil
    Turgay Buğdacigil

    Takipçi 1.872 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    5 Ekim 2021 tarihinde eklendi
    Bu akşam sırada, korku sinemasının yaşayan efsanelerinden Dario Argento’nun 1975 tarihli bir filmi var: “Profondo rosso / Deep Red”… Kısaca, bir gazeteci (Daria Nicolodi) ve bir caz piyanistinin (David Hemmings), siyah deri eldiven giyen gizemli bir seri katilin peşinden koşturduğu olaylar zinciri olarak özetlenebilecek filmin senaryosunu, Dario Argento ve Bernardino Zapponi birlikte yazmışlar… Arşivimizin ...
    Devamını oku
    ercankaya007
    ercankaya007

    7 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    5 Mart 2009 tarihinde eklendi
    gerçekten muhteşem bir giallo filmi zaten en iyi giallo filmi özlelliğini taşımaktadır ülkemizde geçenlerde !f festivalinde de gösterilmiştir. dvd sinin hala türkiyede olmaması üzücü.

    Fotoğraflar

    Teknik bilgiler

    Ülke İtalya
    Dağıtımcı -
    Yapım yılı 1975
    Metraj uzun metrajlı film
    İlginç Detaylar -
    Bütçe -
    Dil İtalyanca
    Görüntü formatı -
    Renk Renkli
    Ses formatı -
    Yapım formatı -
    Viza numarası -

    Bu Filmi Beğendiysen, Şunlara da Göz At:

    Bu filmi sevdiyseniz, şunlar da ilginizi çekebilir: : Yılın en iyi filmleri 1975, En iyi film: Korku, {Genre} türündeki en iyi filmler : 1975.

    Yorumlar

    • UGUR-TAZEG?L
      DARİO ARGENTO USTADAN SAYGILARLA 10/10İtalyan korku sinemasının saygı değer ustalarından Darıo Argento nun bir başka, zeka pırıltıları eşliğinde var ettiği filmlerden birisidir Profondo Rosso.Ustanın filmografyasındaki filmler arasında giallo tarzını bütüne yaydığı en eski filmidir. Giallo tarzının ustaca genele yayıldığı ve filmin başından sonuna kadar canlı ve heyecanlı kılınmasında etkinliği yadsınamaz bir hünerle işlendiği bir gerçektir.İşte bu sayede film, bir yandan sürükleyici olurken, bulmaca çözer gibi izleyiciyi bir sonraki sahneyi tahmin etmeye ve katilin kimliği ile cinayetlerin ardında yatan giz perdesini aralama babında bir hayli zorlamakta ve bu zorlama ile de film, hem izleyiciyi etkisi altına almakta hem de gerilim ve yer yer korku adına olması gerektiği gibi gerilimi ve korkuyu üzerine dikili gözlerin bebeklerine işlemektedir.Olay örgüsü,argento filmlerinin geneline yansıyan ve artık kemikleşen öğe olan gizemden beslenmekte. Geçmişte işlenmiş bir cinayetin bugüne yansıması ve bu yansımayı var eden hastalıklı ruhun, saplantılar eşliğinde gerçekleştirdiği cinayetler üzerine kurulmakta ve bu cinayetlerin istemeden de olsa tam ortasında kalan bir adamın sona doğru attığı adımlarla, içinde beliren merak ve gerçeği ortaya çıkarma isteğinden kaynaklanan, katilin ve tabi ki de gerçeklerin izini sürme ile devam etmektedir. Bu iz sürüş sadece cinayetlere tanık olan karakter tarafından yapılmamakta, bizzat izleyici de katil ile gerçeklerin izini sürmek durumunda bırakılarak bir anlamda, argento nun istediği olmakta yani; film, kendi kalıplarını yıkarak bir adım öne çıkıp gerek olay örgüsü ile gerek müzikleri ile gerek görselliği ve gerekse de oyunculuk ile bizzat izleyicinin izini sürmekte ve izleyiciyi sarmalamaktadır.Filmde Darıo Argento'nun fetişist kimliği bir kez daha ortaya çıkıyor.Sadece bir objeye karşı duyulmuyor bu fetişizm, birden çok objeye karşı içte beslenen duygular dışa vuruluyor. Her filminde yer alan kesici aletlere dönük aşk, bu filmde de kameranın yakın çekim pozisyonuna sokulması bıçak yada satır gibi kesici aletlerin katilin hünerli elinde ustaca kullanılan araçlara büründürülerek kurbanlar ile bütünleşmesi, aynı ustalıkta sergileniyor.Tabiki insanı huzursuz eder nitelikte oluyor bu.Birde gözler bir korkutma aracı olarak kullanılıyor argento tarafından. Katilin ya da kurbanın fark etmez, gözlerde ki dehşet duygusunun izleyiciye yansıtılması ve bizzat ölümün, korkunun ve çaresizliğin gözlerden belirgin kılınması ile argento nun, kesici aletler yanında bir de göz fetişti olduğu ortaya çıkıyor.Filmde katilin her defasında gözünün altına banta sıralanmış iğneleri yapıştırdığı aşk duyduğu kurban, bu fetişizmin bariz bir yansımasını da sergiliyor.Yönetmenin sahnelere yakışır müzik kullanma beceriside hayli ilginç.Cinayetlerin işlendiği sırada çalmaya başlayan ve cinayet sahnelerindeki gibi şiddet dozu yüksek olan müzik tam anlamı ile cinayetlerin işleniş biçimindeki sadistliğe eşlik ediyor.Görüntüler ise,kameranın kıvrak hareketleri, keskin dönüşleri ve ani zoomlamalar ile oldukça etkileyici oluyor. Sonuda gerçekten sürpriz bir bitiş ile ve koyu kırmızı bir renk ile bitmekte.Tıpkı adının hakkını verircesine, derin ve koyu bir kırmızı hakim oluyor, filmin rengine. Kısacası gerilim korku adına bulabileceğiniz herşeyi bünyesinde barındırıyor Darıo Argento usta adına yakışır kaliteli bir film sunmuş izleyiciye. Şüphe ve merak duygusunu her an canlı tutarak filmden kopmanınızı engelliyor kesinlikle tavsiye ederim. 10 / 8.7
    • MojoRising
      Sanırım Argento benim yönetmenim değil. ''Suspiria''yı da yıllar önce izlemiş abartıldığı kadar iyi bulmamıştım. Ancak yine filmin finali inanılmaz derecede başarılıydı o zaman da hakkını vermiştim. ''Profondo Rosso / Derin Kırmızı'' yı ise ne yazık ki görsel atmosferi ve müzikleri hariç iyi bulamadım. Filmin en büyük sorunu, doğru düzgün bir senaryoya sahip olmaması. Gerçi Argento filmlerinde senaryo olsa da olur olmasa da olur tarzında birşeydir ama bu filmde kendisini oldukça arattı :) Film o zaman için belki etkileyici bir filmmiş ama günümüz sinema izleyicisini etkileyebilmesine imkan yok. Filmin esas oğlanı piyanist iken birdenbire dedektifliğe terfi eden bir filmden aslında çokta ciddi birşey beklememek lazım galiba. Finali ise tahmin edilemez olması nedeniyle iyi, katilin kimliği nedeniyle de oldukça zorlama. 70'li yılların algısıyla seyredebilenlere önerebilirim yalnızca filmi. 80 ve sonrası korku sinemasını hiç izlememiş veya beğenmiyorsanız filmi sevebilirsiniz belki. Benim tarzım değildi ama.
    Back to Top