Beyazperdem
The Master
Seanslar Fragmanlar Oyuncular Üye Eleştirileri Basın Eleştirileri Beyazperde Eleştirisi Fotoğraflar
The Master
Vizyon tarihi 9 Kasım 2012 (2s 24dk)
Oyuncular: Joaquin Phoenix, Philip Seymour Hoffman, Amy Adams devamı...
Tür Dram
Ülke Abd
Fragmanı izle
Basın 4,2 8 Eleştiri
Üyeler 3,735 Puanlama ve 8 Eleştiri
Beyazperde 4,5

Özet ve Detaylar

Eski donanma subayı Freddie Sutton, tüm dünyayı alt üst eden II. Dünya Savaşı'nda cephede görev aldıktan sonra ülkesine döner. Fakat bundan sonra ne yapacağı, hayatını nasıl şekillendireceği konusunda kararsızdır. Tam bir boşluğa düşmek üzereyken The Cause tarikatının karizmatik lideri Lancaster Dodd ile tesadüfen tanışır ve ona tutunur. Sutton kısa bir sürede vaazlarıyla meşhur olan Dodd'un sağ kolu olur; başta neyin içine sürüklendiğini tam olarak bilmese de ilerleyen dönemlerde Master'ın önüne dahi geçecektir...
1950'li yıllara odaklanan yapım The Cause tarikatının din temelli faaliyetlerinin Amerika çapında yayılmaya ve gitgide popüler olmaya başlamasını merkezine alıyor. Senaryosu ve yönetmenliği, Kan Dökülecek filmi ile Oscar adaylığı da olan Paul Thomas Anderson'a ait olan filmin başrollerini Philip Seymour Hoffman ve Joaquin Phoenix paylaşıyor...
Dağıtımcı Tiglon
Daha fazla
Yapım yılı 2012
Metraj uzun metrajlı film
İlginç Detaylar 3 başlık
Bütçe 32 000 000 $
Dil İngilizce
Görüntü formatı 35 mm, 70 mm
Renk Renkli
Ses formatı Dolby Digital
Yapım formatı 1.85 : 1
Viza numarası -

Beyazperde Eleştirisi

4,5 Muhteşem
The Master

Biat etmek ya da etmemek!

Ali Ulvi Uyanık
"The Cause" hareketinin karizmatik kurucu lideri Lancaster Dodd, eski asker Freddie Quell'e anahtar soruyu sorar: "Hiç kimseye bağlı kalmadan mı yaşayacaksın?" Ve "evet" yanıtını aldıktan sonra ekler: "Dünyada tek başınasın"!Paul Thomas Anderson, altıncı uzun metraj filminde, ABD tarihinin dönemeçlerinde savrulan vatandaşlarının sosyal, kültürel ve ekonomik yapı içindeki dönüşümlerine büyüteç tutmaya devam ediyor. Yukarıdaki soru ve yorum, 1950 yılında, savaş sonrası boşlukları içinde belirsizlik, güvensizlik, gelecek kaygısıyla yalpalayan insanların, inanç sahibi olma ve benliklerini bulma yolunda vuruldukları ruhsal prangalara, dolayısıyla da asıl bugüne işaret ediyor. Sadece zeki / ikna yeteneği olan inanç önderleriyle, onların tarikatlarına bağlılık ve bağımlılıkla sınırlı olmayıp, siyasetten spora farklı disiplinlerde de aidiyetin giderek biat etmeye dönüştüğü günümüzü daha iyi anla...
Eleştirinin tamamı
<strong>The Master</strong> Orijinal Fragman 1:39
1 896 gösterim
<strong>The Master</strong> Orijinal Fragman (2) 2:31
<strong>The Master</strong> Orijinal Fragman (3) 1:30
7 Fragman

Oyuncular

Joaquin Phoenix
Joaquin Phoenix
Rolü : Freddie Quell
Philip Seymour Hoffman
Philip Seymour Hoffman
Rolü : Lancaster Dodd
Amy Adams
Amy Adams
Rolü : Peggy Dodd
Jesse Plemons
Jesse Plemons
Rolü : Val Dodd
Tüm oyuncular ve teknik ekip

Basın Eleştirileri

  • Total Film
  • Empire
  • Sight & Sound
  • Kültür Mafyası
  • Variety
  • Radikal
  • Habertürk
  • Sabah
8 basın eleştirisi

Üye eleştirisi

Burak H.
En popüler olumlu eleştiri

Yazar: Burak H., Tarih: 09/04/2014

5,0Kusursuz!

Bugüne kadar oturup ciddi bir şekilde düşünmemiş olsam da en sevdiğim yönetmeni sorsalar biraz bekledikten sonra vereceğim... Devamını oku

Ceyhun Ozan
Yapılan son negatif yorum

Yazar: Ceyhun Ozan, Tarih: 21/12/2013

1,0Çok Kötü

Filmi büyük bir sabırla izliyorsunuz sonunda etkili sahneler olacak ve film anlam kazanacak diye ne de olsa oyunculuklar... Devamını oku

Tüm üye eleştirileri
38% 3 Eleştiri 25% 2 Eleştiri 25% 2 Eleştiri 0% 0 Eleştiri 13% 1 Eleştiri 0% 0 Eleştiri
8 Üye eleştirisi

Fotoğraflar

30 Fotoğraf

Bunları Biliyor musunuz?

Yönetmenin Görüşü

Paul Thomas Anderson neden Master filminde 65mm'lik film kullandığını kendi sözleriyle açıklıyor : "Bu hikayenin anlatımı için en uygun tercih 65mm'lik filmdi. En başından beri anlatımımın bu peliküle bağlı olduğunu hissediyordum. Panavision'ın lens teknisyeni Dan Sasaki ile 1950'li yıllarda kullanılan Vista Vision kameralarını araştırıyor ve o günlere özgü, benzersiz görüntülerin nasıl ortaya çıktığı üzerinde çalışıyorduk. Bu süreçte fikir Sasaki'den çıktı. Sonra 65mm'lik stüdyo kamerasıyla çekimlere başladığımızda doğru yolda olduğumuz ortaya çıktı. Görüntü hem harika hem de çok güçlüydü ama buradaki kastım sadece çözünürlükle de alakalı değil. Elde ettiğimiz görüntüler hem hikayeye, hem de karakterlere çok oturuyordu. Çekim mekanları ve kullandığımız objeler yapmacıklık hissi olmadan, direkt antika atmosferini sağlıyordu. Bunu duyguyu başka bir yolla anlatmam çok zor, ama doğru yolda olduğumuzu biliyordum.

Teknik Detaylar

Film son dönemler hemen hemen hiç kullanılmayan 65mm film ile çekildi. IMAX'in ve 3D'nin alıp başını gittiği günümüzde 65mm pelikülün özelliğii en geniş açılı çekimlerden, en yakın plan çekimlere kadar kusursuz temiz görüntü kalitesi sağlıyor olması. Sinema tarihinde bu film formatıyla çekilen diğer bazı yapımlar ise şu şekilde: Arabistanlı Lawrence (Lawrence Of Arabia)Batı Yakasının Hikayesi (West Side Story) Lord JimMy Fair Lady 2001: Bir UZay Yolu Macerası (2001: A Space Oddysey)RainstormTron (Orjinal versiyonu)The Black CauldronHamlet (yön.Kenneth Branag) Baraka ve Samsara (yön. Ron Fricke)
3 Başlık

Bu Filmi Beğendiysen, Şunlara da Göz At:

Tüm benzer filmler

Yorumlar

  • Black Mamba

    Merak içinde beklediğim filmlerden biri. Yılın en iyilerinin arasına gireceğine dair içimde hiç şüphe yok

  • Alp Turgut

    Yılın en iyi filmlerinden biri. Filmin eleştirisi: http://www.filmdoktoru.com/201...

  • ali sur

    bu senenin en büyük oscar adayı bir film ,yönetmen inkar ediyor ama tom cruse'nin üyü olduğu scientology tarikatının doğuşunu ilk yıllarını anlatıyor Joaquin Phoenix,Philip Seymour Hoffman daha bir çok dalda aday aha buraya cızıyom ve merakla bekliyoruz...

  • MojoRising

    Paul Thomas Anderson'ın adını son yıllarda giderek daha fazla duyar olduk. Dünyada ve Hollywood'da elbette, hatırı sayılı sevenleri oluşmaya başladı zaman içerisinde yönetmenin. Birçokları için o yeni Kubrick. Yönetmenin sinemasının çizgi roman, video oyunu uyarlamaları içerisinde lunaparka dönmüş Hollywood sineması içerisinde altın değeri görmesi gerektiğine bende o sinemaseverler kadar katılmaktayım kesinlikle. Peki Anderson yeni Kubrick olabilir mi? Bunun cevabı ise bence ne yazık ki hayır. Bunu ne yazık ki ''The Master'' filmi ile bir kez daha görmüş, anlamış oldum. Kesinlikle yanlış anlaşılmasın filmi sevdim. Aidiyet, teslimiyet, yalnızlık gibi birçok olguya çok samimi ve derinlikli yorumlar getirmiş yönetmen. Anderson bir kez daha anlıyoruz ki iyi bir entelektüel. Ancak seyirciyi en ufak bir şekilde umursamayıp, seyir zevkini hiçe sayması bu başyapıt seviyesine çıkabilecek senaryoyu maalesef sadece iyi bir film olmakta bırakmış. Yani senaryo iyi, karakterler çok iyi, oyunculuklar çok çok iyi iken (Joaquin Phoenix kariyerinin en iyi performansında döktürüyor) birazcık daha seyircinin filmin içerisine rahatlıkla girebilmesini ve rahatlıkla orada kalabilmesini sağlayabilseymiş yarınlara kalabilecek bir klasiğe imza atmış olacakmış. Film bütün bu eleştirilerime rağmen 2012'nin en iyi filmi bana göre. Ancak bu öyküden tüm zamanların en iyi filmlerinden birisini çıkarma şansı ne yazık ki harcanmış.

Yorumları göster