Filmleri oyla!
Beyazperdem
    Bağlanmak Yok
    BEYAZPERDE ELEŞTİRİSİ
    2,5
    Geçer
    Bağlanmak Yok

    Bağlanmak Yok

    Ayşegül Kesirli
    Ivan Reitman'ın son filmi "Bağlanmak Yok," boynuzun kulağı çoktan geçtiğinin bir işareti sanki. Son olarak karşımıza "Aklı Havada" filmiyle çıkan ve Oscar yolunda ciddi adımlar atan genç sinemacı Jason Reitman'ın her hareketi olay olurken, babası Ivan Reitman'ın yönetmenlik kariyeri her yeni filminde biraz daha sarsıntıya uğruyor gibi görünüyor. Nitekim başrollerini çiçeği burnunda Oscar ödüllü Natalie Portman ile Ashton Kutcher'ın paylaştığı "Bağlanmak Yok," Ivan Reitman imzalı vasat romantik komediler serisine bir yenisini daha ekliyor.

    Aslına bakarsanız, "Bağlanmak Yok"un farklı oyuncularla defalarca yeniden çevrilen Yeşilçam filmlerini hatırlatan bir havası var. Filmin ilk yarım saati yine Ashton Kutcher'ın başrol oynadığı "Aşk Gibi Bir Şey"in Natalie Portman'lı yeni bir versiyonu gibi ilerliyor. İlk kez 14 yaşında tanışan Emma ve Adam'ın yolları farklı zaman dilimlerinde tesadüfî karşılaşmalar ve rastgele telefon konuşmalarıyla kesişiyor. Böylelikle çift, hiçbir zaman birlikte olmasalar da bağlantıları uzun yıllar hiç kopmuyor ve ilişkileri birbirlerine duygusal olarak bağlanmamak şartıyla düzenli olarak sevişmeye karar verdikleri bir noktaya taşınıyor.



    Hikayesini alışılmışın dışında bir cinsiyet konumlandırmasıyla şekillendiren "Bağlanmak Yok"ta, duygusal olarak yakınlaşmama şartını koyan karakter, şaşırtıcı bir biçimde Natalie Portman'ın canlandırdığı Emma oluyor. Romantik komedi gibi muhafazakar bir türe ters düşebilecek bu tercih Natalie Portman'ın oyuncu kadrosundaki varlığı sayesinde fazla da aykırı durmuyor aslında. Genellikle romantik komedi türünün çizdiği kadın profiline ters düşen, tabir-i caizse 'arıza' kadınlara hayat veren Portman, Emma karakterinin kalıpların dışına çıkan mizacını önceden tahmin edilebilir kılıyor. Böylelikle, izleyenlerin Emma'nın koyduğu, filmin romantik atmosferini zayıflatan, sıra dışı kuralları hoş görmesine de olanak tanınıyor.

    "Bağlanmak Yok"un en büyük problemi de tam bu noktada varlığını hissettiriyor. 36 saatlik uzun mesailerle çalışan, acil servis doktoru Emma, yoğun iş yaşantısının aşka zaman bırakmadığını öne sürse de esas problemin daha derinlerde yattığı filmin ilk dakikalarından itibaren vurgulanıyor. Ancak Emma'nın Adam ile alışıldık bir aşk ilişkisi yürütmesine engel olan sorunlu karakteri hikayenin hiçbir aşamasında yeterince beslenmiyor. Bu eksiklik de bir süre sonra Emma'nın Adam'ı kendisinden uzak tutma çabasını tam anlamıyla fonksiyonsuz ve inandırıcılıktan uzak kılıyor.

    Ivan Reitman'ın filmini inandırıcılıktan uzak yapan en önemli sorun sadece Emma karakterinin derinliksiz tasviri değil. "Bağlanmak Yok"un hikayesi Emma ve Adam'ın sadece cinsellik odaklı bir ilişki yürütmeleri üzerinden dokunaklı bir çatışma yaratmayı amaçlıyor. Fakat romantik komedi türünün izleyici üzerinde yarattığı beklenti ve farkındalık filmin odak noktasındaki bu çatışmayı bütünüyle işlevsiz hale getirebilecek kuvvette. Çünkü her romantik komedi izleyicisi Emma ve Adam arasındaki anlaşmanın bir noktada tıkanacağını ve ikilinin birbirlerine aşık olacaklarını biliyor. Bu farkındalık Emma'nın etkili bir biçimde temellendirilmeyen direnişini giderek anlamsızlaştırıyor. Böylelikle filmin sürükleyiciliği bütünüyle sekteye uğruyor.



    "Bağlanmak Yok"un gidişattaki bu açığı kapatıp, seyredenlerin merakını ayakta tutacak yeni çatışmalar icat etme gücüne sahip olduğu da söylenemez. Bir görünüp, bir kaybolan yan karakterlerin etkisiz performansları filmin gidişatının farklı dallara ayrılıp, zenginleşmesini engelliyor. Adam ile Emma'nın iş ve aile yaşamlarında olan bitenlerin gidişata üstünkörü bir biçimde dahil edilmesi ise filmin süreçten çok sonuca odaklanan bir yapıya sahip olmasına neden oluyor. Natalie Portman ve Ashton Kutcher'ın canlandırdıkları karakterlere kendilerinden bir şeyler katmadan asgari düzeyde performanslar sergilemeleri de filmi romantik bir çehreye kavuşmaktan alıkoyuyor.


    Bütün bu sebeplerden dolayı "Bağlanmak Yok," izleyenlerin merakını körükleyecek bir çatışma ya da romantik bir ilişki vaat etmeyen, vasat bir çalışma olmakla beraber Natalie Portman'ın romantik komedi türünün hamuruna uymayan bir oyuncu olduğunu da kanıtlıyor bana kalırsa. Yeni Ivan Reitman filmi vakit öldürmek için izlenebilir. Ancak amacınız türün hakkını veren bir romantik komedi izlemekse "Bağlanmak Yok" size göre değil.


    Daha Fazlasını Göster
    • En son Beyazperde eleştirileri

    Yorumlar

    Yorumları göster
    Back to Top