Hesabım
    10. Köy Teyatora
    Bunları biliyor musunuz? "10. Köy Teyatora" filmine dair haberler ve ilginç detaylar!

    Yönetmen Görüşü

    10. Köy Teyatora'nın yönetmeni Bahadır Abşin, filmiyle ilgili olarak şunları söylüyor: "Türk sineması, vizyon ve hele köyde geçen filmler deyince aklımıza sınırlı ve bilindik konular geliyor. Kadın karakterlerin merkezde pek bulunmadığı, sadece güldürmeye ve gişe yapmaya dayalı bir sinema kaygısı beni baştan beri rahatsız eden bir şeydi. Bu yüzden; bazı koşulların bir araya gelmesiyle, böyle bir filmin yapılması gerektiğini düşündük. ‘‘10. Köy: Teyatora’’, tamamen ekip ruhuyla giderek genişlemiş, doğal bir projedir."

    Yapımcı Görüşü

    Yapımcı Bülent Aydoslu filmin üç özelliğiyle diğer vizyon filmlerinden ayrıldığını belirtmiştir:

    "Birincisi profesyonel teknik ve oyuncu kadrosu hisse sahipliği olması. Yani filmde ne kadar profesyonel oyuncu ve teknik kadro var ise tamamı hem vizyon hem de tüm televizyon gelirlerinden pay alacaktır. Film yaşadığı sürece tüm gelirleri hisse sahiplerine hak ettikleri oranda dağılacaktır.

    İkinci özel tarafı ise filmimizin şimdiye kadar Türk sinema tarihinde yok denecek kadar az olan görsel efekt konularında oldukça zengin olmasıdır. Neredeyse Amerikan sinema sektörüne bu anlamda kafa tutacak düzeyde after effectlerle donatılmış filmimizi tüm izleyicilerin beğeneceğini ve takdir edeceğini düşünüyoruz. 

    Üçüncü ve özellikle bizim açımızdan önemli diğer özelliği ise ; hem Türkiye hem de dünyada bir oyunculuk okulunun Vizyon Filmi statüsünde yaptığı ilk projedir. Teknik kadrosundan oyuncu kadrosunun tamamına kadar Boyoz Akademi’de eğitim almış ya da eğitim veren kişiler tarafından oluşmaktadır. Öğret ve uygulat anlayışıyla gerçekleşmiştir. Usta oyuncular ise projeye bizim felsefemize ve Türk sineması içerisindeki bu yeniliğe destek olmak için misafir olarak dahil olmuşlardır.

    Detaylar

    Filmin müziklerini yapan Hüsnü Arkan, aynı zamanda Ezgi'nin Günlüğü adlı müzik grubunun solisti, bestecisi ve söz yazarıdır.

    Yönetmen Görüşü

    Bahadır Abşin, filminin vermek istediği mesajla ilgili şunları söylüyor: "Tabii ki filmimiz komik durumları/sahneleri, görsel efektleri ve Türkiye’nin sevdiği medyatik oyuncuları sayesinde beğenilecek, keyifle izlenecektir. Ancak ne anlattığımız, senaryonun gücü, ideolojik derdi ve alt metni benim için çok daha önemli... İyi bir sinema izleyicisi için de bu ölçütler önemli olmalı zaten."

    Yönetmen Görüşü

    Yönetmen Bahadır Abşin, tarzıyla ve filminin vermek istediği mesajla ilgili şunları söylemiştir: "Yönetmen olarak üstlendiğim görme biçimi ve üslubum biraz farklıdır. Sinemayı daha çok bir anlatı sanatı olarak gördüğümden filmlerin bize hikayecilikten öte; çok daha derin anlamlar işaret etmesi ve dünyamıza katma değerler sağlaması gerekmektedir. O yüzden film yaparken de hep bu ilkeye dikkat ederim. Sinemanın temel anlamsal malzemesini gerçek biçimde kullanıp işleyebilmemiz için Türk sinemasının nitelikli, sorumluluk sahibi ve film dilinin gramerine uygun işler yapması gerekmektedir. Böyle bir film ile izleyici karşısına çıktığımızı düşünüyorum. Umarım birçok insana dokunmayı başarırız. "

    BAŞKA NELER VAR?
    • 365 Gün (2020)
    • Grinin Elli Tonu (2015)
    • Labirent: Ölümcül Kaçış (2014)
    • Delibal (2015)
    • Yaşamın Kıyısında (2016)
    • Titanik (1997)
    • Karanlığın Elli Tonu (2017)
    • Yedinci Hayat (2017)
    • Yüzüklerin Efendisi: Yüzük Kardeşliği (2001)
    • Recep İvedik 4 (2014)
    • Zootropolis: Hayvanlar Şehri (2016)
    • Dağ 2 (2016)
    • Kaçış Planı (2013)
    • Ters Yüz (2015)
    • Mavi En Sıcak Renktir (2013)
    • Senden Önce Ben (2016)
    • Yıldızlararası (2014)
    • Karanlıktan Gelen (2013)
    • Kelebeğin Rüyası (2013)
    • Dabbe : Cin Çarpması (2013)
    Back to Top