Hesabım
    Terminal
    Ortalama puan
    2,3
    yayın
    • Sabah
    • Hurriyet
    • Sözcü

    Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.

    Basın Eleştirisi

    Sabah

    Yazar: Olkan Özyurt

    Genç yönetmen Vaughn Stein'in senaryosunu yazıp yönettiği ilk filmi Terminal, hem teması hem de görsel atmosferiyle ilk elden İhtiyar Delikanlı'yı hatırlatıyor. Adı bilinmeyen karalık bir şehrin tren garında bulunan Hattın Sonu adlı bir kafede çalışan garson Annie'nin öyküsünü konu ediyor film. İki kiralık katil, hasta bir öğretmen ve tren garının temizlik görevlisinin ortak noktası Annie'nin geçmişinde gizli... Ve onun da herkes için farklı planları olduğunu film ilerledikçe anlıyoruz. Terminal stilize atmosferi ile insanı ilk andan cezbetse de atlamalı kurgusu, biraz zorlama gelen parçalı anlatımı seyir keyfini biraz düşürüyor. Gerçi bu anlatımda yer yer iyi sahneler yok değil. Ama film olay örgüsüyle sizi İhtiyar Delikanlı gibi koltuğa mıhlamıyor.

    Eleştirinin tamamı için: Sabah

    Hurriyet

    Yazar: Uğur Vardan

    ‘Terminal’, işte bu kaotik yapı içinde bize ‘Noir’ tarzda bir distopik öykü anlatmaya çalışıyor. Birçok yapımda asistan yönetmen olarak çalışan Vaughn Stein, senaryosunu da kendisinin kaleme aldığı bu ilk uzun metrajlı filminde Quentin Tarantino ve Guy Ritchie tarzı diyalog, atmosfer ve süslemelerle bezeli, tren garının yakınlarında geçse de doğru dürüst bir istasyona uğramayan, geveze mi geveze bir yapıta imza atmış. ‘Alice Harikalar Diyarında’ya bol bol referans veren ve başrolündeki Avustralyalı Margot Robbie’nin güzelliğinden de kadrajlarında yararlanmaya çalışan filmi, ‘Margot Anlamsızlıklar Diyarında’ diye tanımlamak mümkün. ‘John Wick: Chapter 2’daki oteli de andıran genel atmosfer de düşünüldüğünde ‘Terminal’, tam bir çağrışımlar karmaşasına dönüyor. Toparlarsak, her şeyden biraz var ama kendi tadını bulmakta zorlanmış bir yemek bu... Ama garson Margot Robbie olduğu için, en azından filmin karakterlerinden emekli öğretmen Bill gibi belki muhabbete katlanabilirsiniz...

    Eleştirinin tamamı için: Hurriyet

    Sözcü

    Yazar: Burak Göral

    Bu heyecansız, sönük senaryo; sadece farklı mekan ve atmosferle renklendirilmeye çalışılmış gibi. Oysa bu tavır terse çalışıyor diğer yandan. Zaten derinlik sorunları olan karakterlere yakınlaşmamıza iyice engel oluyor bu ıssız ve soğuk mekanlar. Oysa filmin mükemmel bir silahı var: Margot Robbie. Kanımca kendi kuşağının en güzel ve en iyi oyuncularından biri olan Margot Robbie sadece o pürüzsüz güzel görüntüsüyle kullanılmış. Kara filmlerin 'kötü kadın' (femme fatale) karakterlerinin soluk bir taklidi gibi duruyor, Annie karakteri senaryoda derinleştirilmeyince.

    Eleştirinin tamamı için: Sözcü
    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top