Hesabım
    Ahlat Ağacı
     Ahlat Ağacı
    1 Haziran 2018 Sinemada | 3s 8dk | Dram
    Yönetmen Nuri Bilge Ceylan
    |
    Senarist Ebru Ceylan, Nuri Bilge Ceylan
    Oyuncular: Doğu Demirkol, Murat Cemcir, Bennu Yıldırımlar
    Orijinal adı Ahlat Agaci
    Basın
    4,2 7 Eleştiri
    Üyeler
    4,1 299 Puanlama, 65 Eleştiri
    Beyazperde
    4,5
    Puanım :
    0.5
    1
    1.5
    2
    2.5
    3
    3.5
    4
    4.5
    5
    İzlemek İstiyorum

    Özet

    Sinan oldum olası edebiyatla ilgili bir genç adamdır ve yazar olmak istemektedir. Anadolu'da doğduğu köye dönen genç adam kitabını bastıracak parayı bulmak için tüm enerjisini harcamaya başlar ancak babasının geçmişten kalan borçları başına dert olacaktır... Nuri Bilge Ceylan'ın sekizinci sinema filmi olan Ahlat Ağacı'nın yapımcılığının Türkiye ayağını Zeynep Özbatur Atakan üstleniyor.

    Beyazperde Eleştirisi

    4,5
    Muhteşem
    Ahlat Ağacı

    ¨Anadolu insanı Ahlat ağacına benzer. Kendisi şekilsiz, meyvesi buruk...¨

    Yazar: Murat Tolga Şen
    Kış Uykusu’ndan tam 4 yıl sonra, Nuri Bilge Ceylan yine bir Cannes dönüşü bizlerle... Bu kez ödülsüz ama ülke sinemasını tek başına omuzladığından mıdır nedir, beklentimiz büyük. Hem, Cannes’daki gösterimi sırasında dakikalarca ayakta alkışlanan bir film ne kadar kötü olabilir ki?90’ların ikinci yarısında ortaya çıkan yeni bir yönetmen kuşağının günümüz sineması için halen yol gösterici olduğunu düşünüyorum. Nuri Bilge Ceylan, Zeki Demirkubuz, Derviş Zaim, Reha Erdem ve Reis Çelik gibi isimler bunlar... Bakanlık fonlarıyla semirtilmiş 2000’lerde ise bu isimlere eklenen çok az sinemacı var. Festivallere gittiğim vakit, filmlerinin yolunu gözlediğim isimler de yine bunlar. Nuri Bilge Ceylan ise bu ekibin en iyisi. Bana göre başyapıtı olan Bir Zamanlar Anadolu’da’nın ardından çektiği Kış Uykusu ile uluslararası alanda gecikmiş takdiri yapıldı ve ülke sinemasının bayrak taşıyıcısı haline gel

    Fragmanlar

    Ahlat Ağacı Orijinal Fragman 1:06
    Ahlat Ağacı Orijinal Fragman
    126.083 gösterim

    Ekstra Videolar

    Beyazperde'de Bu Hafta (1-7 Haziran) 3:24
    Beyazperde'de Bu Hafta (1-7 Haziran)
    609 gösterim
    Öneriler

    Son Haberler

    21 Aralık En Uzun Gecede Seyredilecek Filmler!
    Haberler - İnternetten Seçtiklerimiz
    21 Aralık 2023 Perşembe
    En Uzun Günde İzleyebileceğiniz En Uzun Filmler!
    Haberler - Özel Dosyalar
    21 Haziran'da izleyebileceğiniz harika filmler...
    21 Haziran 2023 Çarşamba
    Nuri Bilge Ceylan'a "Esere Tecavüz"den Ceza!
    Haberler - Sanatçılar
    "Ahlat Ağacı" filminde “Su Katılmamış Taşralı” metninin izinsiz kullanılması gerekçesiyle açılan dava sonuçlandı.
    6 Ocak 2023 Cuma
    Son 10 Yılda Türkiye'nin Oscar Aday Adayı Filmleri
    Haberler - Özel Dosyalar
    Son 10 yılda hangi filmlerimiz Oscar şansını denedi?
    10 Eylül 2022 Cumartesi
    KüçükÇiftlik Film Kulübü Sunar: Bahçe Sineması
    Haberler - Sektörden
    Bahçe Sinemasının gösterimleri geçtiğimiz akşam başladı..
    4 Ağustos 2021 Çarşamba

    Oyuncular

    Doğu Demirkol
    Rolü : Sinan
    Murat Cemcir
    Rolü : Idris
    Bennu Yıldırımlar
    Rolü : Asuman
    Hazar Ergüçlü
    Rolü : Hatice

    İzleyici eleştirisi: sevdiler

    En iyi ve en faydalı yorumlar
    Cihangir Katipoğlu
    Cihangir Katipoğlu

    Takipçi 1 değerlendirme Takip Et!

    4,5
    22 Temmuz 2018 tarihinde eklendi
    Nuri Bilge Ceylan’dan anlatım yönüyle doğal, derin ve bir o kadarda felsefik olan Ahlat Ağacı adeta izleyenleri etkisi altında bırakan bir film. Anlatım ve olay örgüsü itibari ile karışık, çokta akıcı olmayan ve sabır isteyen bir film bu yüzden filmin 3 saat 8 dakika olmasına şaşmamalı. Her ne kadar akıcı olamasa da bu filmin olay örgüsünde anlattıklarına hiçbir şekilde zarar vermiyor. Bütün film boyunca ...
    Devamını oku
    su-sisesi
    su-sisesi

    Takipçi 263 değerlendirmeler Takip Et!

    4,5
    7 Nisan 2023 tarihinde eklendi
    Nuri bilge ceylan ustad citayi yukselterek devak ediyor ahlat agaci yine kendine ozgu cekimleri oyunculuklari yarattigi karakterlerle bizleri 3 aaat ekrana bagliyor yazilan diyaloglar vs cok basarili sinraki yapimini heyecanla beklemedeyiz
    cemertem
    cemertem

    Takipçi 55 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    3 Haziran 2018 tarihinde eklendi
    Büyük usta Nuri Bilge Ceylan her zamanki üslubu ve derin anlatım tarzıyla döktürmüş. Ustaya çok büyük sevgim ve saygım var yalnız bu filmde kafama oturmadı bazı şeyler... Misal oyunculuklarda Doğu Demirkol ortalamanın üstüne çıkamamış, o beylik laflar o karakterde çok eğreti durmuş. Fazlasıyla tiyatral replikler söz konusu, bir önceki filmde Kış Uykusu'nda Haluk Bilginer'in olağanüstü performansıyla yağ gibi ...
    Devamını oku
    Fatih Meral
    Fatih Meral

    Takipçi 44 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    9 Temmuz 2021 tarihinde eklendi
    Çok güzel bir Nuri Bilge Ceylan filmi.Cannes'te ödül alamasa bile dakikalarca alkışlanarak, ödül almaktan daha büyük iltifat edildi.Filmin sanatsal yönü gerçekten harika.3 saati geçik bir film aksiyon ve fantastik ögeler olmadan nasıl büyük bir keyifle izlenebileceğini ispatlayan bir film gerçekten. Film özellikle metaforlarla dolu.Kuyu baş metaforumuz kuyu 3 nesil içinde bir anlam ifade ediyor. Filmin sonunda Sinan'ın ...
    Devamını oku

    Fotoğraflar

    Bunları Biliyor musunuz?

    Detaylar

    Filmin çekimleri Çanakkale ilinde ve Çan ve Yenice ilçelerinde gerçekleşti.

    Detaylar

    Filmin senaryo aşaması 1 yıl sürdü.

    Detaylar

    Ahlat Ağacı, 91. Akademi Ödülleri Yabancı Dilde En İyi Film Dalı’nda Türkiye adayı.

    Teknik bilgiler

    Ülke Fransa, Türkiye, Almanya, Bulgaristan
    Dağıtımcı CGV Mars Dağıtım
    Yapım yılı 2018
    Metraj uzun metrajlı film
    İlginç Detaylar 3 başlık
    Bütçe -
    Dil Türkçe
    Görüntü formatı -
    Renk Renkli
    Ses formatı -
    Yapım formatı -
    Viza numarası -

    Bu Filmi Beğendiysen, Şunlara da Göz At:

    Bu filmi sevdiyseniz, şunlar da ilginizi çekebilir: : Yılın en iyi filmleri 2018, En iyi film: Dram, {Genre} türündeki en iyi filmler : 2018.

    Yorumlar

    • ldren kkk
      Film izleyice geçmeyen bir filmdi 3 saat fazla olmuş ve konuşmalar çok uzun ve sıkıcı 10 üzerinden 4 bile zor veririm
    • Mustafa Demirci
      filmin genelinde Anadolu insanını ve doğasının içersinde buldum kendimi. Ve atanamayan üniversite gençliğimiz, dizilerdeki hayatların aksine gençlerimiz işsiz ve parasız. Beni en etkileyen sahne filmin sonu oldu, hatta ne oldu ya dedim kendi kendime. Sonra olay kendiliğinden çözüldü. En azından bir intihar uzmanı olarak literatürden okumalar geldi aklıma. Menninger e göre insanda yaşam ve ölüm dürtüleri sürekli bir savaşım halindedir. Yine Freud un cinsellik ve saldırganlık olayı da aynı muhabbet cinsellik yaşamı-mutluluğu, saldırganlık ölümü-mutsuzluğu çağrıştırır. Filmin sonunda kahramanımız iki seçim arasında karar veriyor. Ya şimdiye kadar yaptığı gibi çevresindeki insanların olumsuz taraflarını yüzlerine vurarak kendi depresyonu içinde intihara yürüyecekya da tüm olumsuzluklarına rağmen kendisini gerçekten seven insanları yanlışı ve doğrusu ile kabul edip hayatı kendisi için yaşanılır bir yer haline getirecek. ve nihayetinde kahramanımız anlamsız olsa bile babası için bir şey yapmaya karar verir. Varsın kuyudan su çıkmasın.
    • MEHTAP AYNACI
      Film süresi uzun olmasın rağmen, filmden kopmadan, zamanın nasıl geçtiğini anlamadan izledik. Mevsimsel koşulların ve doğanın güzelliklerini iyi kullanmış, durumun ve kişilerin ruh halleri film atmosferine güzel yansıtılmış, çokça diyaloğun (bazı dakikalarda çok hızlı olduğu için kaçırılan, anlaşılamayan cümlelerin) olduğu bir film.SPOILER:Beni filmde rahatsız eden iki nokta oldu;1- Sürekli birinin kendini astığının şüphesini izleyiciye vermesi.2- Filmdeki imam karakterlerinden birinin varoluş, vicdan, ahlak vb. konular karşısında tartışmaya bile gir(e)meden, sığ, tartışamaz, ve katı olması, diğerininde biraz polyannavari, sorgulamayan, saf-salak ama diğerine nazaran daha açık görüşlü olması.Ne zaman Türk dramaları dini karakterleri ve unsurları hep bu şekilde göstermekten vazgeçecek? Hee, böylesi daha çok ekmek getiriyordur belki yada yazarların düşünceleri bu şekilde (yıllardır tüm basın yayın araçlarının alttan alttan bu mesajı sürekli vermesinden kaynaklı da olabilir, çoğu rahibin pedofilik yada ahlaksız eylemlerde bulunması gibi bir algı bence, hatta birebir aynı düşünce yapısı).Neyse, genel olarak güzel bir emek var ve içi dolu güzel bir film,Saygılar.
    • ?rem B.
      Uzun olması dışında güzel bir filmdi.
    • Cem Ertem
      Büyük usta Nuri Bilge Ceylan her zamanki üslubu ve derin anlatım tarzıyla döktürmüş. Ustaya çok büyük sevgim ve saygım var yalnız bu filmde kafama oturmadı bazı şeyler... Misal oyunculuklarda Doğu Demirkol ortalamanın üstüne çıkamamış, o beylik laflar o karakterde çok eğreti durmuş. Fazlasıyla tiyatral replikler söz konusu, bir önceki filmde Kış Uykusu'nda Haluk Bilginer'in olağanüstü performansıyla yağ gibi akan o replikler bu filmde ana karakterde fazlasıyla sırıtıyor. Bolca diyalog var. Her filminde diyalogları fazlasıyla katarak ilerliyor artık Nuri Bilge Ceylan... İklimler filmindeki atmosferi yakaladı zaman zaman. Görüntü yönetimindeki bir başka usta isim Gökhan Tiryaki yeteneğini konuşturmuş her zamanki gibi. O puslu ve karanlık atmosferi, karakterlerin içine düştüğü o yalnızlığı, bencil ruh halini içselleştirebildik. Köy sahneleri son derece doğal, yapmacık kaçan hiçbir şey yok. Nuri Bilge Ceylan'ın sinematografisinde oldukça farklı bir yer edinen bir film oldu bu. Sinan karakteri son derece güncel, atanmayı bekleyen öğretmen, hayattan umudunu kesmiş, sorunlu, insanlardan nefret eden, yazar olma hayaliyle yanıp tutuşan bir karakter. Yoğunlukla Kış Uykusu'ndaki Aydın karakterine benziyor. Ha deseniz ki bir önceki Kış Uykusu ile bu filmi kıyasla, ondan daha iyi diyemem ama daha kötüsü de değil. Kış Uykusu derdini tam ve net olarak oyunculuk ve kurgu ile dört dörtlük anlatan bir filmdi. Ahlat Ağacı ise yer yer oyunculuklarda sırıtsa da, insan daha farklı beklentiler içerisinde izlese de film bitince olmuş bu film dedirtiyor. Misal filmde çok etkilendiğim çok çarpıcı 2 sahne var ki olağanüstüydü. Bir tanesi Sinan'ın liseden kız arkadaşı olan Hazar Ergüçlü'nün oyunculuğunu konuşturduğu, hayata dair çarpıcı sorgulamaların yapıldığı, sert bir sahneydi, etkisinde kalıyorsunuz. Bir diğeri de filmdeki bütün oyuncuları sollayan Serkan Keskin'in yazar karakterini oynadığı Sinan'ın çocuk küstahlığında gizlendiği bol diyalog içeren karşılıklı edebiyat eleştirilerinin yapıldığı sahneydi ki muazzamdı. Filmin müzikleri her zamanki gibi klasik, daha farklı seçimler yapılabilir, daha farklı bir hava katılabilirdi. Ceylan'ın bu filmi şiirsel manzaralara, samimi dramalara sahip... Özelinde sorunlu bir baba oğul meselesini anlatır gibi gözükse de genel olarak Çanakkale'den kabuğundan dışarı çıkamayan Sinan karakterinin üzerinden topluma yönelik, insanlararası ilişkilere yönelik vurucu eleştiriler yapılıyor. İmamlar ile Sinan’ın din, felsefe ve inanç üzerine yaptıkları konuşmalar topluma ışık tutuyor, bolca didaktik anlatım uygulanıyor. Evdeki baba anne çatışması bile son derece orijinal. Bizdeki dramatize edilmiş, ağlak, kutsanmış, duygu sömürülü aile içi şiddet sahneleri ile hiçbir alakası yok. Son derece doğal. Bir Zamanlar Anadolu'da ve Kış Uykusu'ndaki tablo gibi fotoğraf kareleri bu filmde yok ama gerçek Türkiye fotoğrafı var. Geçim derdindeki piyangocu amcadan tutun, kum taşıma şirketi olan, odasındaki ansiklopedilerden başka bir şeyi olmayan çok bilmiş İlhami karakterine, kendi taşra dünyasında kendi yağında kavrulan yazar Süleyman karakterine, iki zıt kutup imamlara kadar bizden bir film. Kurgu masasında sadece Nuri Bilge Ceylan'ın olması başlı başına bir risk bence. Farklı bir kurgucu olsaydı o imam sahnelerini bu kadar uzun tutmayabilirdi, yahut Sinan karakterini bu kadar gözümüze sokmaya da gerek kalmayabilir yan rollerden daha sık faydalanabilirdi. Sinan'ın geri dönüşü olmayan seçimi, babanın uyumsuzluğu ve bir köpeğin gidişine haykırışı.. Annelerin istemedikleri hayatları.. Hepsi bizden meseleler, günlük hayatın içine yedirilen o diyaloglardaki samimiyet tam oturmuş. Kış Uykusu'ndaki yüksek oyuncu performansını ben bu filmde ana karakterlerde göremedim. Onun dışında Bir Zamanlar Anadolu'da filminde daha sık gördüğümüz metafor kullanımı, monolog sahneleri olsaydı tadından yenmezdi. Nuri Bilge bu filmde sadece yönetmenliği senaryoyu değil bütün sorumluluğu sırtına almış. Dünyada hala konuşuluyor film ve Variety, The Guardian, CineVue, Telegraph dahil tam puan alabilmeyi başardı. Kasım ayına kadar da birçok ülkede vizyona girecek, 16 haziran da Sidney Film Festivali'nde gösterilecek. Umarım hak ettiği değeri ve ilgiyi görür. Türkiye sineması için çok büyük bir fırsat ve ilham verici güzellikte bir sanat eseri...9/10
    Back to Top