Hesabım
    Sarhoş Atlar Zamanı
     Sarhoş Atlar Zamanı
    2 Mart 2001 Sinemada | 1s 20dk | Dram
    Yönetmen Bahman Ghobadi
    Oyuncular: Ayoub Ahmadi, Madi Ekhtiar-Dini
    Orijinal adı Zamani baraye masti asbha
    Üyeler
    3,9 179 Puanlama, 28 Eleştiri
    Puanım :
    0.5
    1
    1.5
    2
    2.5
    3
    3.5
    4
    4.5
    5
    İzlemek İstiyorum

    Özet

    İran'da yaşayan, Kürt bir aileye mensup insanlar, babalarını kaybettikten sonra bir uçuruma doğru sürüklenmektedirler. Aralarından bir tanesinin acilen hayati bir ameliyata tabi tutulması gerekmektedir. Henüz on iki yaşında olan Eyüp ise, cinsiyeti nedeniyle, ailenin yeni lideri olmak zorundadır ve bu sorumluluğu almak için henüz çok genç bir yaştadır.

    Abbas Kiarostami'nin eski asistanı olan Bahman Ghobadi'nin büyük gürültü koparak ilk yapıtı olan Sarhoş Atlar Zamanı, zor bir coğrafyanın zor öyküsünü anlatmaya koyuluyor sinema seyircisi için.

    Fragmanlar

    Sarhoş Atlar Zamanı Orijinal Fragman 1:58
    Sarhoş Atlar Zamanı Orijinal Fragman
    14.810 gösterim
    Öneriler

    Oyuncular

    İzleyici eleştirisi: sevdiler

    En iyi ve en faydalı yorumlar
    naked-soul
    naked-soul

    Takipçi 561 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    8 Aralık 2005 tarihinde eklendi
    bende bir önceki arkadaşın dediği gibifilmi görünce sewinçten resmen havalara uçtum ve cebimdeki son parayı da filmin cd’sine vererek otobüssüz olarak eve gitmek zorunda kaldım ama buna değdi.mükemmel bir filmdi,insanı derinden etkileyen ve hüzne boğan bir film.bir başyapıt...
    Ugur Tazegül
    Ugur Tazegül

    Takipçi 672 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    12 Ocak 2017 tarihinde eklendi
    İRANLI YÖNETMENDEN YÜZÜNÜZE TOKAT YEMİŞ GİBİ HİSSEDECEĞİNİZ BİR SİNEMA HARİKASI Mükemmel bir film... çok etkili bir anlatım.. ajitasyona yer verilmeyen ve izleyicinin yorumuna bırakılan final ise kendi adıma çok iyiydi ve umut vericiydi.. çocuk oyuncular harika.. bahman ghobadi aldığı ödülleri kesinlikle hak etmiş... mutlaka izlenmeli.. sarhoş atlar zamanı 10/10 Git gide modernleşen bir dünya, modernliğe ...
    Devamını oku
    ill-key
    ill-key

    Takipçi 211 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    31 Ağustos 2009 tarihinde eklendi
    Çocukların doğallığı ile ortayagüzel bir film çıkmış.. Yaşam koşulları gerçekten çok zor.. Çocukların yaşadığı dram çok güzel anlatılmış.. Özellikle büyük abi Eyüp çok iyi oynamış..Filmin sonunun açık bırakılması izleyici meraklandırıyor, yönetmen burada sonucu izleyiciye bırakıyor ve bu çocukların neyi hakkettiğini bizlerin görmesini istiyor..10/8,5..
    throughout
    throughout

    Takipçi 367 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    15 Ocak 2011 tarihinde eklendi
    Mükemmel bir film... çok etkili bir anlatım.. ajitasyona yer vermeyen ve izleyicinin yorumuna bırakılan final ise kendi adıma çok iyiydi ve umut vericiydi.. çocuk oyuncular harika.. bahman ghobadi aldığı ödülleri kesinlikle hak etmiş... mutlaka izlenmeli.. 10/10

    Fotoğraflar

    Teknik bilgiler

    Ülke İran
    Dağıtımcı -
    Yapım yılı 2000
    Metraj uzun metrajlı film
    İlginç Detaylar -
    Bütçe -
    Dil Farsça
    Görüntü formatı -
    Renk Renkli
    Ses formatı -
    Yapım formatı -
    Viza numarası -

    Bu Filmi Beğendiysen, Şunlara da Göz At:

    Bu filmi sevdiyseniz, şunlar da ilginizi çekebilir: : Yılın en iyi filmleri 2000, En iyi film: Dram, {Genre} türündeki en iyi filmler : 2000.

    Yorumlar

    • UGUR-TAZEG?L
      İRANLI YÖNETMENDEN YÜZÜNÜZE TOKAT YEMİŞ GİBİ HİSSEDECEĞİNİZ BİR SİNEMA HARİKASIMükemmel bir film... çok etkili bir anlatım.. ajitasyona yer verilmeyen ve izleyicinin yorumuna bırakılan final ise kendi adıma çok iyiydi ve umut vericiydi.. çocuk oyuncular harika.. bahman ghobadi aldığı ödülleri kesinlikle hak etmiş... mutlaka izlenmeli.. sarhoş atlar zamanı 10/10Git gide modernleşen bir dünya, modernliğe kurban edilen bazı değerler… Refleksleri körelen ve boşaltılan alanları doldurmakta sıkıntı çeken medeniyetimizin elinden gelen tek şey, hayatiyetimizi muhafaza etmek adına bizlere nostalji bağlamında birtakım egzotik tasavvurlardan dipnotlar sunmak oldu artık. Teknik sahada benzeri görülmemiş bir mesafe katedildi son yüzyılda. Bunun yanısıra insanı dinç tutan ve yaşama mana atfeder niteliğe sahip bazı kutsal bağlar hasır altı edildi sessizce. Büsbütün bu kıskaçların eşiğinde kalan insanlar için tek çıkar yol, ‘’ayak bağı’’ ilan edilen motiflerin hatırlanması ve tekrardan yaşamsala ikame edilmesi gibi görünüyor. Böyle bir kaotik ortamda insanları ‘’varolmak bir ağırlık değil, bir lütuftur’’ şiarına sevk eden koridorların açılması gerekir; ve nitekim azımsanamayacak sayıda insan bu tür işlerin peşinden koştu ve koşacak gibi. Kimileri edebiyatı bu amaç doğrultusunda bir vasıta olarak kullandı/kullanacak, kimileri müziği, kimileriyse sinemayı… ‘’Sarhoş Atlar Zamanı’’ tam olarak yukarıda zikretmeye çalıştığım boşlukların içine cuk diye oturan bir film.Her ne kadar ünlü ressam Mondrian, hayat dengeye kavuştukça sanat ortadan kalkacaktır, derken haklıysa da dünya, ‘’denge’’yi altüst edecek derecede zıvanadan çıkmış insanların gözetiminde dönüyor ve sanatın deveranı, gün geçtikçe birilerinin kulağına daha yüksek bir sesle gerçeği fısıldıyor. Tıpkı Şeyh Galip’in yüzyıllar öncesinden bütün insanlığa seslendiği gibi:‘’birden bire bul aşkı/manayıbu tuhfe bulanındırModern sinema dünyasında -kanaatimce- özellikle İran filmleriyle dünya çapında bir piyasa alanına kavuşan edilgen/sıradan insanların hayatları, barındırdıkları güçlü ulvi-sülfi tasavvurlar münasebetiyle bizlere yaşama değer biçme ve doğru-eğri ayırdını kanıksama yolunda adeta derin bir eklektizm takdim etmekte. Edilgen Hayatlar, sahip oldukları ailevi, toplumsal ve geleneksel dinamik bağlar vesilesiyle toplumsallığın içerisinde yüce duygularını çarçur etmekten sakınmayan bizlere büyük bir coşkunlukla, ‘’her şey hakikaten güzeldir’’ dedirtiyor.Film, İran-Irak sınırındaki bir köyde yaşayan ve geçimlerini kaçakçılık yoluyla tedarik etmeye çalışan sıradan bir aileyi konu ediniyor. Anne en küçük çocuğu doğurken ölür, baba ise kaçakçı, bir gün sınır eşiğinde mayına basarak paramparça olur. Tüm bu elim olaylardan sonra 4 kardeşin yükü oniki yaşındaki Eyyüp’ün sırtına biner. Kardeşlerinden biri hasta ve ameliyat olsa bile kendisine 7-8 aylık bir ömür biçiliyor, kız kardeşi Rojin bir katır uğrana küçük yaşta evlendiriliyor… Tüm bunların yanında 12 yaşındaki Eyyüp, hasta kardeşini ameliyat etmek için para kazanmak zorunda ve tek çaresi çocuk yaşına rağmen: kaçakçılık. Ve tabi bir de kış şartlarında dirliğinin sağlaması için sarhoş edilen atlar…Hikaye, aynı coğrafyayı paylaşan bizlere pek yabancı değil. Ancak güncel haberleri yorumlama ve bunlara bir bütünlük atfetme ihtiyacı duyanlara, muazzam bir farkındalık katmaya aday. Zaten Valery’nin de ifade ettiği gibi sanat eserinin amacı, bizlere gördüğümüz şeyi daha önce görmemiş olduğumuzu öğretmesi değil mi? Haber konusu olan aynı türden olaylar, hakikat peşinde koşma iddiasındaki bizler için birer medyatik meta kıvamında ne yazık ki. Ancak iş estetik alana döküldüğünde gerçek manada mahiyetini dışavurabiliyor. Söylendiği gibi, ilk görüş etiktir, estetik daha sonra gelir…
    Back to Top