Hesabım
    Sekiz Buçuk
     Sekiz Buçuk
    Vizyon tarihi belirsiz | 2s 18dk | Dram, Fantastik
    Yönetmen Federico Fellini
    |
    Senarist Federico Fellini, Ennio Flaiano
    Oyuncular: Marcello Mastroianni, Anouk Aimée, Sandra Milo
    Orijinal adı Federico Fellini's 8 1/2
    Üyeler
    3,8 99 Puanlama, 25 Eleştiri
    Puanım :
    0.5
    1
    1.5
    2
    2.5
    3
    3.5
    4
    4.5
    5
    İzlemek İstiyorum

    Özet

    Sekiz Buçuk, yeni filmine duyduğu ilgiyi kaybeden bir yönetmenin anıların ve fantazilerini konu ediyor. Guido Anselmi, merakla beklenen yeni projesini gerçekleştirmeye çalışırken yazar tıkanması tarzı bir handikapla karşılaşan ünlü bir İtalyan yönetmendir. Yeni projesi biyografik öğeler de barındıran bir bilimkurgu filmidir. Ancak yönetmen bir anda vuku bulan bu durum nedeniyle sanata ve filmine duyduğu tüm ilgisini ve heyecanını kaybetmiş durumdadır. İşi üzerinde yoğunlaşmaya ve bir şekilde bitirmeye çalışan Guido, zamanla bir grup flashback ve rüyalarla, anıları ve fantezileri arasında gidip, gerçeklik hissini kaybetmeye başlar. Usta yönetmen Federico Fellini'nin başyapıtları arasında yer alan film yönetmenin hayatından gerçek kesitler barındırıyor. Sekiz Buçuk ele aldığı konu, büyüleyici atmosferi ve psikolojik derinilğiyle sinema tarihinin en önemli filmlerinden biri.

    Fragmanlar

    Sekiz Buçuk Orijinal Fragman 6:13
    Sekiz Buçuk Orijinal Fragman
    6.271 gösterim
    Öneriler

    Son Haberler

    Martin Scorsese'nin İzlemenizi İstediği Filmler!
    Haberler - Fotoğraf & Videolar
    26 Mart 2021 Cuma

    Oyuncular

    Marcello Mastroianni
    Rolü : Guido Anselmi
    Anouk Aimée
    Rolü : Luisa Anselmi
    Sandra Milo
    Rolü : Carla
    Claudia Cardinale
    Rolü : Claudia

    İzleyici eleştirisi: sevdiler

    En iyi ve en faydalı yorumlar
    jamesbond-2
    jamesbond-2

    Takipçi 1.684 değerlendirmeler Takip Et!

    3,5
    16 Temmuz 2015 tarihinde eklendi
    Benim hoşuma gitmedi ve izledikten sonra basit ve yalın anlatımın bir filmdeki önemini tekrar kavramış oldum,yorumum kesinlikle kişisel ama bana hitap etmedi
    wolkiwolki
    wolkiwolki

    Takipçi 454 değerlendirmeler Takip Et!

    3,5
    8 Mayıs 2007 tarihinde eklendi
    Bu filmden sonra ben de karar verdim ki Fellini benimd e yönetmenim değil.Fellini de tarzı da.Film 2 dalda Oscar almış ve farklı ülkelerden 108 yönetmenin oylarıyla sinema tarihinin en önemli 10 filmişnden biri seçilmiş.Öyle olduğundan şüphem yok, itirazım da yok.Şundan iyice emin oldum ki, gerçeklikle hayal aleminin birbirine karıştığı, fazlaca soyut filmler kesinlikle bana göre değil.Bu anlatım tarzından kesinlikle ...
    Devamını oku
    beck31
    beck31

    Takipçi 1.383 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    6 Mayıs 2007 tarihinde eklendi
    yıllar önce bir gece vakti izlediğimden beri gündüz düşlerime en çok hükmeden filmdir bu. daha da doğrusu ben bu filmi izlemeye başladım fakat bitiremedim. hala içindeyim, çıkmak da istemiyorum.
    sasili
    sasili

    Takipçi 162 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    6 Kasım 2009 tarihinde eklendi
    iki kere izlenilmesi gereken bir film.hayalle gerçek içiçe ancak karışık yer yer.
    marcello mastriannini tam bir stil ikonu bu filmde.

    Fotoğraflar

    Bunları Biliyor musunuz?

    Ölmeden Önce İzlemeniz Gereken 1001 Film (1950-1970)

    Yapım, "Ölmeden Önce İzlemeniz Gereken 1001 Film" listesinde yer alıyor.

    Teknik bilgiler

    Ülke Fransa, İtalya
    Dağıtımcı Başka Sinema
    Yapım yılı 1963
    Metraj uzun metrajlı film
    İlginç Detaylar 1 başlık
    Bütçe -
    Dil İngilizce, Fransızca, Almanca, İtalyanca
    Görüntü formatı -
    Renk Siyah beyaz
    Ses formatı -
    Yapım formatı -
    Viza numarası -

    Bu Filmi Beğendiysen, Şunlara da Göz At:

    Bu filmi sevdiyseniz, şunlar da ilginizi çekebilir: : Yılın en iyi filmleri 1963, En iyi film: Dram, {Genre} türündeki en iyi filmler : 1963.

    Yorumlar

    • UGUR-TAZEG?L
      10 ÜZERİNDEN 10 TEK KELİME İLE BİR BAŞYAPITÜnlü İtalyan sinemacı Federico Fellini’nin en ünlü filmlerinden 1963 yapımı “8 Buçuk” karmaşık bir kişiliğe sahip olan bir yönetmenin film çekme sürecine odaklanıyor. Yönetmen bu süreçte bir yandan entellektüel birikimi yüksek birinden görüş alıyor, bir yandan yapımcısı ve yönetmeniyle ilgileniyor diğer yandan da çalkantılı özel hayatının getirdiği sorunlarla boğuşuyor. Bu süreçte film kimi zaman uzun planlarla oyunculuğu ön plana çıkarırken yönetmenin bulunduğu ruh halini de bu sayede daha iyi gözlemleyebiliyoruz. Yönetmenin özel hayatı ise tam bir karmaşa. Bir yandan belli ki sadece güzelliği için bir araya geldiği sevgilisiyle uğraşmakta, diğer yandan da eski ilişkilerinin biriktirdiği problemlerle yüzleşmekte.Açılış sekansı filmin görsel anlatımına dair ipucu, karakterin ruh dünyasının sembolik tasvirleriyle dolu bilinçaltı yolculuğunun ilk adımıdır. Kamera hareketlerinin çeşitliliği bakımından; açılış sekansında, baş arkası çekimde kamera sola ve sağa pan yaparken çekim el kamerasıyla yapılmıştır ve hareketin kendisi yapay ve mekanik değil anatomiktir.Filmde çekimlerin bakış açısı her zaman belli değildir.Kamera hareketi ve zaman ilişkisi bakımından, el kamerasının yavaş ve kesik hareketi zamanı seyreltir; Guido’nun üzerindeki baskıyı zamana yayarak, klostrofobik etkiyi artırır. Yolcuların robotları andıran hareketsizliğini donuk çerçeveler vurgular.Film boyunca daha pek çok teknik element anlamı yaratmakta başarıyla kullanılır. Örneğin Fellini’nin hızlı zoomları, sözcüklerin anlamını güçlendirir. Rahipler küçük Guido’yu mahkemede kınarken, Fellini bu yüzlere, aynı zamanda ağızlara ve onlardan çıkan sözcüklerin acımasızlığına hızlı zoomlarla vurgu yapar. Kamera, bazen özgürlüğünü kaybetmiş gibi bazen de Saraghina’nın dansına eşlik ettiği gibi keyifle salınır, bazen kaplıca sekansındaki gibi merakla tarama yapar ve bir anlamda filmi yaratır; sadece kayıt altına alan, (recording) “objektif realist” ve pasif değil; aktif ve filmin bir öznesi gibidir. Film zaten genelgeçer bir bakış ortaya koymaz, bu teknik film için biçilmiş kaftandır. Fellini Guido’nun her daim değişegelen psikolojisini, üzerindeki baskıyı ve dış dünya ile olan uyumsuzluğunu, özetle filmin tüm “karmaşa”sını bizim gözümüzü meşgul ederek, kendi tekniklerine bir modernist eserde olduğu gibi dikkat çekerek gösterir. Bu yüzden “büyücü”nün teknik akrobasisi sadece kamera ile sınırlı kalmaz, kurguyu ustalıkla ve olağandışı kullanır. Sinemanın ve bir filmin ne olduğunu, nasıl yapıldığını, film yapımının kendine özgü mekanizmasını bize yanlış kurgusal eşlemelerle, irrasyonel geçişlerle gösterir. Bu kurgusal düzenlemedeki mübalağa, aynı kamera hareketlerindeki gibi bize bir film seyrettiğimizi hatırlatır ve pek tabii daha önce bahsettiğimiz karmaşanın ancak bu şekilde aktarılması gerekir. Film kendi subjektif teamülleri üzerinden işler ve bu yüzden de modern ve pervasızdır.Bu büyük filmi sinemasal belleğe almalı ve her daim atmosferinin içinde dolaşmalı. Sinema gerçekten sanatsa sizde iyi bir sinema izleyicisi olduğunuzu düşünüyorsanız bu film gerçek sinema severle,gerçek sinema sever olmayanları ikiye ayırır. 10 / 9.3
    • G?ksel S.
      Fellini ustadan bir başyapıt. +25 üzeri kitlenin anlayabileceği ağır bir film.
    Back to Top