“Videodrome”, neredeyse bütün (sinema) filmleri arşivimizin demirbaşları arasında yer alan sıra dışı yönetmen David Cronenberg’in yine kendisi gibi sıra dışı olan “tekno-sürrealist” kategorideki filmlerinden biri…
Senaryosu da bizzat Cronenberg tarafından yazılan ve 5,95 milyon dolarlık bir bütçeyle çekilen (ancak ne yazık ki sadece 2,1 milyon dolarlık gişe yapan) filmin, 7.3/10 (70.795 oy) ve 3.7/5 (41.003 oy) olan IMDB ve Rotten Tomatoes izleyici puanı ortalamaları pek de fena değilken 7.3/10 (46 yorum) ve 60/100 (6 yorum) olan Rotten Tomatoes ve Metacritics yorum ortalamaları, Reader’dan filme 100 üzerinden 40 veren Dave Kehr ile Chicago Sun Times’dan 38 veren Roger Ebert sayesinde yerlerde sürünüyor...
Kısaca konusu, çok masum gibi görünen TV dünyasının, istenildiğinde bazı gizli ellerde nasıl bir toplumsal manipülasyon aracına dönüştürülebileceğine ilişkin gerilimli ve zor bir hikayenin anlatıldığı olaylar dizisi olarak özetlenebilecek olan filmin, oyuncu kadrosuna baktığımızda başkarakter Max Renn rolünde, sanıyoruz yapması daha kolay olduğu için son yıllarda ağırlığı sinema filmleri yerine TV dizileri ve seslendirme işine vermiş olan James Woods’u görüyoruz…
“Nasıl oynamış?” derseniz…
İrili ufaklı rollerde, daha pek çok oyuncu kendisine eşlik ediyor olmasına rağmen, filmi öylesine domine etmiş ki, film bittiğinde 87 dakika boyunca sadece onu izlemişsiniz gibi bir duyguya kapılıyorsunuz…
Gerçi biz izlediğim bütün James Woods filmlerinde, karşısındaki oyuncu kim olursa olsun hep aynı duyguya kapılmışızdır… Hani filmin tamamını değilse bile en azından o sahneyi, karizmasıyla domine ettiğini düşünmüşüzdür hep…
Yani, her zamanki gibi yine "iyi oynamış"…
Filmin teknik kadrosuna baktığımızda ise çok ilginç bir manzara ile karşılaşıyoruz…
Nasıl mı?
Şöyle ki, görüntü yönetmeni Mark Irwin [“The Dead Zone” (1983), “The Fly” (1986) ], editör Ronald Sanders ve sanat yönetmeni Carol Spier [“The Dead Zone” (1983), “The Fly” (1986), “Dead Ringers” (1988), “Naked Lunch” (1991), “Crash” (1996), “eXistenZ “(1999), “Spider” (2002), “A History of Violence” (2005), “Eastern Promises” (2007), “A Dangerous Method” (2011), “Maps to the Stars” (2014) ] ile burada adını sayamadığımız daha pek çok ismin kadrolu proje ekibi gibi neredeyse bütün David Cronenberg filmlerinde hep birlikte çalıştıklarını görüyoruz…
Sanıyoruz Cronenberg filmlerinin büyüsünün sırrı da köklü bir geçmişe dayanan bu iş birliğinde yatıyor…
Futbol deyimi ile artık pasları birbirlerine bakmadan atıyorlar… Zira herkes, kimin nerede olacağını ve ne yapacağını ezbere biliyor gibi… Bize göre, Cronenberg’in filmografisindeki ilk filmlerden biri olmasına rağmen “Videodrome” da da bu birlikteliğin emareleri çok açık bir biçimde hissediliyor…
Sonuç olarak “Videodrome” hakkında söyleyebileceğimiz tek şey, kim ne derse desin diğer David Cronenberg filmleri gibi bu filminde izlenilmeyi fazlasıyla hak ettiği şeklinde olacak…
Keyifli seyirler,
Son bir not:
Tüm hakları bize ait olan bu yorumun orijinali; bir başka mecrada tarafımızca, 10 Ağustos 2018 günü saat 01.00’da yazılarak paylaşılmıştır...