Hesabım
    Türk Sinemasında Makyaj Sanatının Asırlık Serüveni TÜRVAK'ta

    Türker İnanoğlu Vakfı tarafından Türk Sinema Tarihi’nde ilk kez hazırlanan sergi, özel arşiv ve koleksiyonlardan bir araya getirilen fotoğraf, belge ve aksesuarlarla, Türk sinemasında makyaj sanatının asırlık serüvenini sinemaseverlerle buluşturuyor.

    Türk Sinemasında Makyaj ve Aksesuarın 100 Yıllık Yolculuğu sergisinde, Cemal Gonca’nın Türkan Şoray’a uyguladığı ilk yara makyajı denemeleri; Yılmaz Güney’e “Büyük Cellat”, Hale Soygazi’ye “Mahkum” filminde pat kullanılarak uygulanan yaşlandırma makyajları; “Kan” filmi için takılan altın diş protezi ve “Abdülhamit Düşerken” filmi için takılan sakalıyla Tarık Akan’a uygulanan makyajların ilginç ayrıntıları;“Abuzer Kadayıf” filminde Metin Akpınar ve Talat Bulut’un makyaj süreçleri; “Gulyabani”nin plastik makyaj teknolojisini aşama aşama gözler önüne seren maskları; “Cumhuriyet” filminde Atatürk makyajıyla Rutkay Aziz; “Ulak” filminde uygulanan efekt makyajı ve aksesuarlarıyla Cemal Hünal ve Yetkin Dikinciler; 1800’lü yılların makyaj malzeme ve aksesuarları; Muhsin Ertuğrul ve Neyyire Neyir’in yer aldığı “Pertev” kremlerinin reklam ilanları; Drakula İstanbul’da ve Şarlo İstabul’da filmlerinin dekor ve aksesuarları; Talat Artemel’in “Kahveci Güzeli”ndeki büyücü makyajı ve Türk sinemasında, başlangıcından bugüne bir çok sanatçının makyajla buluşması yer alıyor.

    Türk Sinemasında Makyaj ve Aksesuarın 100 Yıllık Yolculuğu adlı sergi hakkında ayrıntılı bilgi için tıklayın!

    facebook Tweet
    Öneriler
    Yorumlar
    Back to Top