Hesabım
    The Good Dinosaur Yeniden Şekilleniyor

    Rebecca Keegan, The Good Dinosaur filminin yönetmen değişikliğini anlatıyor...

    Latimes.com'un gazetecilerinden Rebecca Keegan, The Good Dinosaur filminin yönetmen değişikliğini yazmış. The Good Dinosaur animasyonunun artık yeni bir ailesi ve hikayesi olduğunu söyleyen gazeteci yazısına, "İlk yönetmenlik denemesini gerçekleştiren Peter Sohn, 2000 yılından beri, Emeryville, Kaliforniya’da stüdyo sanatçısı olarak çalışıyordu. Pixar filmin ilk yönetmeni olan Bob Peterson ile, 2013 yazında yaratıcı endişelerden ötürü yolları ayırınca,  Shon, resmi olmayarak bu görevi üstlenmişti. Son bir yılda, Sohn sessizce hikayeyi düzene soktu, 2015 Kasım’da vizyona girmesi için hazırlamaya başladı ve hikayeyi genç bir dinozorla bir çocuğun arkadaşlığını anlatan bir komedi haline getirdi." şeklinde devam etmiş.

    Peter Sohn konuyla ilgili yaptığı açıklamada; "Hikayenin kalbi hala aynı. Konu hep bu genç dinozorun büyümesiyle ilgiliydi. Ama dünya çok değişti. Tabiat da bir karakter haline geldi." dedi. Animasyonlarda yönetmen değişikliği normaldir. Yapım süreçleri bir insanın yaratıcılık ve yönetmenlik olarak dayanıklılığını test edebilir. "The Good Dinosaur"  stüdyonun son sekiz filminden değişikliğe uğrayan dördüncü filmi. Ancak bu hareket, Pixar’a ve aile şirketi, Walt Disney Co.’ya baş ağrısı verdi. Bu da "The Good Dinosaur'un" gösterim tarihini Mayıs 2014 yılında 18 ay geriye attı. 

    Bu zamanlama, Pixar’ı 2014 yılında filmsiz bıraktı ve Andrew Stanton’un beklenen filmi "Finding Nemo"nun devamı olan, "Finding Dory"i,  2016’ya attı ve şirket 50 çalışanını açığa almak zorunda kaldı. Stüdyonun genel müdürü ve prodüksiyonun yapım başkanı Jim Morris, "Pixar için çok dramatik bir olaydı," diyor. "Şirket zor bir duruma girdi. Bir çok stüdyo, 'Film güzel. Kötü değil.' derdi. Ve kötü de değildi; ama muhteşem de değildi. Biz muhteşem bir film yapmak istedik."

    Peterson'ın versiyonunda, Dünya’ya bir asteroid çarpmıyor ve dinozorların soyu tükenmemiş oluyor; Lucas Neff tarafından seslendirilen, genç bir Apatosaurus olan Arlo, Spot (Benjamin Bogas) adında bir çocukla dostluk kuruyor. Sohn, Peterson’un bazı önemli fikirlerini değiştirdi. Mesela dinozorları amiş çiftçiler gibi modelleme fikrine yeni elementler ekledi ve tabiata, filmin düşmanı şeklinde davranmayı seçti. "Bob görevden alındığında, filmi elimden geldiğince desteklemeye çalıştım," diyor Sohn. "Bu çocuğun ve bu filmin büyümesi lazımdı. Buna nasıl sahip çıkacağımla ilgiliydi… Orijinal versiyona sadık kalarak daha da iyileştirmek istedim." Filmi devralan 37 yaşındaki Sohn, yeni jenerasyon yönetmenlerden biri haline geliyor ve 40’lı yaşlarının sonlarında olan Stanton, Pete Docter ve "Toy Story 3" yönetmeni Lee Unkrich gibi isimlerle birlikte anılmaya başlanıyor. Bronx’ta, Kore göçmeni bir ailede doğan Sohn, Kaliforniya Sanat Enstitüsü’nde animasyon okurken, yaz işi olarak Brad Bird’ün kült klasiği  "Iron Giant"ta çalıştı. Pixar’da ise Sohn, sanat, hikaye ve animasyon departmanlarında öne çıktı ve 2009 kısa filmi "Partly Cloudy"i yöneterek stüdyonun büyük gözlü çoşkun karakteri olarak anılmaya başladı. Sohn, bir Pixar karakterine ilham bile oldu: Russell, "Up" filminin hevesli kaşifi...

    "Bir animasyonu yönetmek çok daha zor," diyor Morris. "Canlı çekimlerde sete geldiğinizde, aktörleriniz, yeriniz bellidir. Ekibiniz oradadır. Animasyonda her şeyi kendiniz yapmak zorundasınız. Hiçbir şey bedava değil — güzel bir gün batışı ya aktörlerin doğaçlaması yotur. Biri yönetmen koltuğuna oturmadan işin yürüyüp yürümeyeceğini bilemezsiniz."

     

    facebook Tweet
    Benzer Haberler
    Öneriler
    Yorumlar
    Back to Top