Hesabım
    Sapık
     Sapık
    Vizyon tarihi belirsiz | 1s 49dk | Korku, Gerilim
    Yönetmen Alfred Hitchcock
    |
    Senarist Joseph Stefano
    Oyuncular: Anthony Perkins, Janet Leigh, John Gavin
    Orijinal adı Psycho
    Üyeler
    4,4 523 Puanlama, 97 Eleştiri
    Beyazperde
    5,0
    Puanım :
    0.5
    1
    1.5
    2
    2.5
    3
    3.5
    4
    4.5
    5
    İzlemek İstiyorum

    Özet

    Sapık, yönetmen Alfred Hitchcock’un başyapıtı olarak kabul edilir. Marion Crane’e patronuyla iş yapan zengin bir adam para emanet eder ve ardından Marion yola koyulur. Polisler Marion’un şüpheli davranışları üzerine peşine takılır. Ancak Marion’un peşine takılan sadece polisler değil, aynı zamanda tanıdıkları da Marion’un peşindedir. Sevgilisi ile buluşmayı planlayan Marion geceyi bir otelde geçirmeye karar verir. Otelden içeri girer girmez garip şeyler olduğunun farkın varan Marion uyumadan önce otel sahibi Norman Bates ile biraz sohbet eder. Norman ın kişiliğinde sorunlar olduğunu, annesine ve kuşlara karşı bir takıntısı olduğunu öğrenen Marion, odasına gidip duş almaya karar verir.

    Beyazperde Eleştirisi

    5,0
    Kusursuz!
    Sapık

    Happy Birthday Sir Hitch

    Yazar: Burak Hatipoğlu
    Aslında bu hafta bambaşka konulara değinecektik, ama bir de baktık ki 13 Ağustos Sir Alfred Hitchcock'un 100. doğum yılına denk geliyor. Konuya önem vermeden geçmek olmaz, yoksa mezarında ters döner.Efendim kendileri 1919 yılında Londra'da sessiz filmlerde arada çıkan yazıları yazan adam olarak sinemaya başlar, 1922 yılına kadar yardımcı yönetmenliğe kadar yükselir. Bitirebildiği ilk filmi 1925 yapımı 'The Pleasure Garden'.1926 yılında 2.filmi 'The Lodger - Kiracı' ile kendi tarzının temel taşlarını yaratır. En sevdiği konu olan olaylarla hiç bir ilgisi olmadığı halde bir karışıklık yanlış anlama veya tuzak sonucu suçlanan yalnız genç adam entrikların içine çekilir ilk defa burada görülür. Teknik açıdan 'sağlamlığını' ilk kez bu filmde gösterir.Ilk sesli filmi 1929 yılında gerçekleştirdiği ' The Blackmail - Şantaj ' olur. Artık Hitchcock gerilimi daha fazla arttırabileceği yeni bir unsu

    Fragmanlar

    Sapık Orijinal Fragman 1:41
    Sapık Orijinal Fragman
    41.287 gösterim

    Ekstra Videolar

    Ölmeden Önce İzlemeniz Gereken 20 Seri Katil Filmi 1:47
    Ölmeden Önce İzlemeniz Gereken 20 Seri Katil Filmi
    12.667 gösterim
    Öneriler

    Son Haberler

    13. Cuma Özel: Hayatımızı Korku Filmine Çeviren 15 Şey!
    Haberler - Özel Dosyalar
    13 Ekim 2023 Cuma
    "Çığlık"ta Hangi Filmlere Gönderme Yapıldı?
    Haberler - Gündemdeki Filmler
    Çığlık serisinin 5. filminde atıfta bulunulan bütün korku filmlerini derledik...
    17 Ocak 2022 Pazartesi
    Martin Scorsese'nin İzlemenizi İstediği Filmler!
    Haberler - Fotoğraf & Videolar
    Martin Scorsese en sevdiği filmleri açıkladı.
    26 Mart 2021 Cuma
    1960'ın Korku Filmleri Tarihinin En Harika Yılı Olduğunu Kanıtlayan 10 Film
    Haberler - Özel Dosyalar
    1960 yapımı harika korku filmleri..
    16 Ocak 2021 Cumartesi
    Tüm Zamanların En İyi Slasher Filmleri
    Haberler - Fotoğraf & Videolar
    Kanın gövdeyi götürdüğü tüm iyi filmleri listeledik!
    28 Ekim 2019 Pazartesi

    Oyuncular

    Anthony Perkins
    Rolü : Norman Bates
    Janet Leigh
    Rolü : Marion Crane
    John Gavin
    Rolü : Sam Loomis
    Vera Miles
    Rolü : Lila Crane

    İzleyici eleştirisi: sevdiler

    En iyi ve en faydalı yorumlar
    Ugur Tazegül
    Ugur Tazegül

    Takipçi 672 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    13 Ekim 2014 tarihinde eklendi
    TEK KELİME İLE SİNEMA TARİHİNİN KİLOMETRE TAŞI En iyi gerilim filmi yönetmeni Alfred Hitchcock.En iyi sakinliği verebilen,en gerici bakışlarıda o anda hissettirebilen nadir oyuncu Anthony Perkins.Filmin adına ve Hitchcock'un sarışın sevgisine yakışır ve de dönemin en çekicilerinden Janet Leigh.Dönemin en çok satan Joseph Stefano'nun romanı Psycho'dan uyarlama.Gelmiş geçmiş en iyi film müziği yapımcısı Bernard ...
    Devamını oku
    l-i-l-a-H
    l-i-l-a-H

    Takipçi 2.129 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    25 Haziran 2011 tarihinde eklendi
    "Duş" sahnesi için bile, 10 puan verilebilecek bir klasik...
    rudeonerudeone
    rudeonerudeone

    Takipçi 1.698 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    27 Eylül 2011 tarihinde eklendi
    ne denebilir ki?her şeyiyle,her bir sahnesi,her bir çekimi,her bir kelimesi,her bir mekanı,her bir karakteriyle efsane bir film.bir sinema şaheseri.tarihin kuşkusuz en iyi filmlerinden.muhteşem bir kurgu,muhteşem bir hikaye.muhteşem bir final.üzerine saatlerce konuşulacak,yorumlanacak bir film.alfred hitchcock.tüm filmleri birbirinden güzel,birbirinden etkileyici.gerilimi,komediyi,polisiyeyi,dramı,her şeyi yaptı.her zaman da en ...
    Devamını oku
    Chev
    Chev

    Takipçi 952 değerlendirmeler Takip Et!

    4,5
    21 Ağustos 2010 tarihinde eklendi
    Günümüz filmlerine ön ayak olmuş olan tam bir klasik..

    Fotoğraflar

    Bunları Biliyor musunuz?

    Ölmeden Önce İzlemeniz Gereken 1001 Film (1950-1970)

    Yapım, "Ölmeden Önce İzlemeniz Gereken 1001 Film" listesinde yer alıyor.

    Teknik bilgiler

    Ülke ABD
    Dağıtımcı -
    Yapım yılı 1960
    Metraj uzun metrajlı film
    İlginç Detaylar 1 başlık
    Bütçe 800 000 $
    Dil İngilizce
    Görüntü formatı -
    Renk Siyah beyaz
    Ses formatı -
    Yapım formatı -
    Viza numarası -

    Bu Filmi Beğendiysen, Şunlara da Göz At:

    Bu filmi sevdiyseniz, şunlar da ilginizi çekebilir: : Yılın en iyi filmleri 1960, En iyi film: Korku, {Genre} türündeki en iyi filmler : 1960.

    Yorumlar

    • UGUR-TAZEG?L
      SİNEMA TARİHİNİN GELMİŞ GEÇMİŞ EN İYİ KORKU GERİLİMİ 10/10Robert Bloch’un (1917–1994) aynı adlı romanından sinemaya uyarlanan filmin yönetmenliğini korku ve gerilimin ustası Alfred Hitchcock yapıyor. Rebecca (1940), Spellbound (1945), Notorious (1946), Strangers on a Train (1951), Dial M for Murder (1954), Rear Window (1954) ve Vertigo (1958) gibi önemli filmlere imza atan 5 Oscar Ödüllü “ustaların ustası” Alfred Hitchcock, Psycho filmi ile, neden bu unvanı hak ettiğini bize kanıtlıyor. Filmlerinde psikoloji ve gizemi daima kullanmasını seven Hitchcock, korku türüne de yansıtmayı eksik etmemiş. “Psycho” sadece bir korku filmi değildir, aynı zamanda psikoloji, kişilik bozukluğu, çoklu kişilik ve suç unsurlarında içinde barındırmaktadır. Kendisinden sonra gelen bir çok korku filmine ilham kaynağı olmuştur. Gus Van Sant, 1998 yılında filmin tekrar çekmiştir. Film eleştirmenler tarafından beğenilmemiştir. Gus Van Sant, sinema tarihini inceleyen bir belgeseldeki röportajından filmin tekrar çekimini yapmakla hata ettiğini belirtmiştir. Sacha Gervası’nın yönettiği Hitchcock (2012) filminde, “Psycho”nun çekim yılları anlatılmaktadır. 2013 tarihli “Bates Motel” da ise Psycho, dizi haline getirilmiştir. Burada belirtmek istediğim nokta; Psycho filminin sinema tarihindeki yerinin ne kadar büyük olduğu. Film “kült” haline gelmekle birlikte bir çok sahnesi sinema tarihinin unutulmazları arasına girmiştir. Karanlık atmosferinin de etkisi ile filme farklı bir korku ve psikolojik gizemin hakim olduğunu görüyoruz. 1800’lu yıllara dair anlatılan korkunç şato hikayeleri ya da sırrı çözülmemiş korku içerikli masallar sanki bu filmde toplanmış. Şehrin kalabalık atmosferinden biran önce sıyrılıp, Hitchcock’un kasvetli ve gizem dolu dünyasına giriyoruz. Seyircinin odak noktasını cinayetlere çevirerek, süpriz finalde bizi bekleyen korkuyu bir nevi ertelemeye çalışmıştır. Sinema tarihinin en pskopat karakterlerinden birisi olan Norman Bates yaratılmıştır. Karakteri canlandıran Anthony Perkins, uzun süre insanlar tarafından Norman Bates olarak tanınmıştır. Filmin etkileri o kadar başarılı olmuştur ki; Anthony Perkins 1990 yılında, “Psycho: The Beginning” adli 4 bölümden oluşan diziyi çekmiştir. Bu dizi, tıpkı Bates Motel’da olduğu gibi Norman Bates’in çocukluk yılları anlatılmaktadır. Alfred Hitchcock, daha önce hiç korku filmi çekmemesine rağmen psikolojiye duyduğu ilgiden dolayı farklı bir deneme yapmak istemiş, bunda bir hayli başarılı olmuştur. Korku filmlerinde izlediğimiz bir çok klişe, bu filme farklı bir boyut kazanmıştır. Yönetmenler genellikle seyirciyi kan, şiddet ve ses efektleri ile korkutmaya çalışırken bu filmde, insan beyninin gizemli dünyasına yolculuk edilmiş ve “psikolojik korku” unsurlarına da yer verilmiş. Çocuk masumiyetinin giderek şizofrenik boyutlara ulaştığı filmde, “kimlik-altkimlik-üstkimlik” gibi üç farklı katmanı Norman Bates’in kişiliğinde görebiliriz. Kimlik; moteldeki kendi kimliğidir. Altkimlik; evde annesi ile olan ilişkisindeki kimliğidir. Üstkimlik ise; annesinin yerine geçtiği kimliktir. Yaşadığı evin üç katlı olması da (bodrum ve diğer iki kat) ilginç bir tesadüftür. Marion Crane motele doğru arabası ile giderken, çalıştığı yerdekiler onu aramaktadır. Bu durum bilerek “dış ses” olarak yansıtılmıştır. Yani görüntü yok, biz sadece sesleri duyuyoruz. Burada yönetmenin ne kadar zeki olduğunu anlıyoruz. Böylece Norman bates ve annesi ile olan konuşmaları da “dış ses” olarak duyduğumuzda durumu pek yadırgamayacağız. Dış ses, “Norman ve annesi” kimliğini bize yansıyan en önemli iletişim aracı. Dedektif ile dışarıdaki konuşma sırasına Norman Bates “beni atlatmış olabilir ama annemi atlatamadı” repliği oldukça iyiydi. Marion Crane ıle konuşurken “bir çocuğun en iyi arkadaşı annesidir” repliği (AFI) sinema tarihinin en çok akılda kalan 56. repliğidir. Son sahnede “muhtemelen beni izliyorlardır bırak izlesinler. Nasıl bir insan olduğumu görsünler. [Eline sinek konar] O sineği bile kovmayacağım. Umarım izliyorlardır. Görecekler. Görecekler ve anlayacaklar ve ‘bir sineğe bile zarar vermiyor’ diyecekler” repliği doğrudan “seyirciye” bakarak söylenmiştir. Burada hem polis memurlarını hem de seyirciyi kastetmektedir. Alfred Hitchcock’un bu filmde kuşlara olan ilgisini görüyoruz. Motelin bir odası doldurma kuşlarla kaplıdır ve Norman’ın hobisi olarak seçilmiştir. Alfred Hitchcock, bu filmden üç yıl sonra The Birds (1963) filmini çekmiştir. İlginç ayrıntılarına gelecek olursak; filmin çekimleri 30 gün sürmüştür. Meşhur banyo sahnesi yaklaşık bir haftada çekilmiştir. Anthony Perkins (Norman Bates) banyo sahnesinde rol almamıştır. Sahne setinde bile yer almamıştır. Marion Crane (Janet Leigh) parayı çalmadan önceki sahnede, beyaz sutyen takmıştır ve beyaz para çantası vardır. Parayı çaldıktan sonraki sahnelerde sutyeni ve para çantasının rengi siyahtır. Alfred Hitchcock, “siyah ve beyaz” renklerini “iyilik ve kötülük” olarak betimlemiştir. Pyscho, Alfred Hitchcock’un ilk korku filmidir. Gösterildiği bir sinemanın yakınındaki apartmana Psycho’nun devasa posteri asılmıştır. İnsanlar filmi görebilmek için saatlerce sırada beklemek zorunda kalmıştır. Kitabın, filme aktarılma hakları için yazara 9 bin dolar ödemiştir. Filmin bütçesi 806.947 dolardır. Filmin dünya genelindeki hasılatı 50 milyon dolardır. Kadın karakterin kitaptaki ismi Marion değil, “Mary” Crane’dir. Arizona’da “Mary Crane” adında o dönemde iki kişi yaşadığı için isim değiştirilmiştir.
    • MojoRising
      Alfred Hitchcock ilk tanıştığım usta yönetmenlerden birisidir. Onun filmlerini ilk olarak 2000'li yılların başlarında cnbc-e'de çokça seyretmiştim. Filmografisinin önemli filmlerinin (Kuşlar, Arka Pencere, Çok Şey Bilen Adam, Rebecca, Gizli Teşkilat gibi) birçoğunu izlemiş oldum bu sayede. Ancak ''Sapık(Psycho)'' filmi bugüne kadar izleyemediğim önemli filmlerinden birisiydi üstadın. Sadece üstadın en önemli filmi olmadığını, sinema tarihininde en önemli filmlerinden birisi olduğunu defalarca okumuş, duymuştum yıllar içerisinde. Tabii ki bunlarda beklentilerimin oldukça yükselmesine sebep olmuştu. Bu yüksek beklentiler ile ne kadar iyi olursa olsun filmi yeteri kadar beğenebileceğimi düşünmüyordum işin doğrusu. Film ise beni -sağolsun- ters köşeye yatırmayı başardı. Gerçekten zamanının çok ilerisinde, sinema tarihinin en iyi filmlerinden birisi olan bu filmi herkese öneriyorum. Üstadın en iyi filmini ayakta alkışlıyorum.
    Back to Top