Hesabım
    Madame
    Ortalama puan
    3,3
    yayın
    • Habertürk
    • Star
    • Hurriyet

    Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.

    Basın Eleştirisi

    Habertürk

    Yazar: Mehmet Açar

    “Madame”ın sevdiğim yanlarından biri, filmin farklı karakterler üzerinden farklı duygularla ilerlemesi oldu. Anne açısından bir doyumsuzluk ve mutsuzluk hikâyesi seyrediyoruz. Maria'nın cephesinden baktığımızda ise hüzünlü ve romantik bir film çıkıyor karşımıza... Yanlış anlamalar zinciri nedeniyle Maria, David'in kendisini bir İspanyol aristokratı zannettiğini anlayamıyor. Tam aksine, David'in hizmetçi olarak çalışmasından rahatsızlık duymadığını, kendisini olduğu gibi kabul edip sevdiğini düşünüyor. Maria, film boyunca samimi anlamda aşkı ve gerçek tutkuyu yaşayan tek kişi. Diğerleri ise hep bir yalanın, sahteliğin içinde düzenlerini, çıkarlarını koruma peşindeler...

    Eleştirinin tamamı için: Habertürk

    Star

    Yazar: Serdar Akbıyık

    Film bu öyküyle klasik fakir kız zengin oğlan aşkını anlatan bir yapım. Fakat filmin hem senaristi hem de yönetmeni olan Amanda Sthers seyirciyi öyle bir ters köşeye yatırıyor ki filmin finaliyle yüreğimiz acıyor. Üç sahne var konuşulması gereken, birincisi David Maria’nın hizmetçi olduğunu öğrendikten sonra evin sahibesi ile bir iş için görüşmeye geldiğinde Maria ile karşılaştığı sahne, David’in Maria’nın yüzüne bakmaması ve hiç bir duygusal tepki vermemesi, ikincisi Maria hemen odasına gidip eşyalarını toplayıp evi terk ederken arkasından evin oğlu Stephen ile David’in diyaloğu. Bu diyalogda Stephen Maria’nın arkasından bakarak, hüzün içinde yazdığı aşk hikayesinin sonunu nasıl getireceğini bilemediğini söyler. Ve tabii final sahnesi Maria elindeki bavuluyla artık masalların bile sonunun ne kadar karanlık bittiğinin bir kanıtı olarak yürümektedir.

    Eleştirinin tamamı için: Star

    Hurriyet

    Yazar: Uğur Vardan

    Fransız yazar-yönetmen Amanda Sthers’in imzasını taşıyan ‘Madame’, sosyal sınıflar arası geçişler ve katılıklar üzerine bir yanlışlar komedisi... İyi kalpli yardımsever burjuva görüntüsü eşliğinde hizmetçisiyle arasına çizgi çekmeden yaşadığı iddiasındaki Anne’in ikiyüzlülüğü, dışarıya verdikleri mutlu aile tablosunun ardındaki çürümüşlük, iki tarafın da birbirlerini aldatmalarına dayalı ilişki biçimi ve bu ortamda duygularını en içten biçimde yaşayan bir hizmetçi... Yer yer tiyatro oyunu tadı da veren ‘Madame’, çok iddialı olmasa da derdini sakince ve tutarlı bir biçimde aktarmayı başarmış. Toni Collette ve Harvey Keitel’ın Amerikalı çifti canlandırdıkları filmin ışıldayan ismi Maria rolünde izlediğimiz, Almodovar’ın sadık oyuncusu Rossy de Palma... Toparlarsak, beklenti çıtası yüksek tutulmadan izlenecek bir komedi ‘Madame’...

    Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top