Matrix Resurrections
Ortalama puan
2,8
206 Puanlama

81 Kullanıcı yorumları

5
8 Eleştiri
4
4 Eleştiri
3
15 Eleştiri
2
13 Eleştiri
1
18 Eleştiri
0
23 Eleştiri
Sırala
En yararlı eleştiriler En yeniler En çok eleştiri yazmış üyeler En çok takip edilen üyeler
eray bektaş
eray bektaş

Takipçi 21 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
27 Aralık 2021 tarihinde eklendi
Baştan uyarayım yorumum SPOİLER İÇERİR. Filmi bugün seyrettim. Ne kötü diyebilirim ne çok mükemmel arada bir yerde kaldı bende . Ama sonuna kadar kendini izletmeyi başarması nedeniyle 10 üzerinden 7 diyebilirim benim nazarımda.
Şimdi filmle ilgili yorumlara geçersem ;
1-) Bir defa filmin ilk perdeye kadar olan hatta ikinci perdenin bir 10-15 dksı dahil gayet ilgi çekiciydi. Bize farklı bir şeyler sunmak istemişler. Ancak bir yerden sonra film bu çizgiden çıkıyor ve çok felsefesi olmayan basit bir hale bürünüyor.
2-) Filmin atmosferi çok fena değil ancak daha önceki Matrix filmlerinde olan soğuk , ürkütücü hava yok. Tamam yeni nesil Matrix bir şeyler değişiyor ama yine de filmin bizi geren bir tarafı olmalıydı. Karakterler için hiç bir endişe duymadım. Bu da filmin kurgusu içinde nasılsa bir şey olmayacak algısına neden oluyor.

3-) Filmde önemli bir yer verilen Bugs karakterini sevdim ancak filmin başı dahil ajanlar ile bu karakterin rahatlıkla kapışabiliyor olması canımı sıkmadı değil. Abi ajan bunlar . Herkesin elini kolunu sallayıp hadi gel kapışalım diyeceği karakterler değil. Sen kim köpek diyesim geldi. Ajanlar çok az yere sahip ve gerilimden uzak.

4-) Gelelim Morpheus karakterine. Abi o nedir gözünü seveyim. Yahya sevdiğim bir oyuncu ama çok kötü bir senaryo yazılmış ona. Karakterin karizması yerlerde. Rengarenk giyimler , şakalar vs olmamış. Io daki Morpheus heykeli bile daha karizmatik duruyordu. Yahya ya ayıp etmişler resmen. Bu adamı Morpheus yapacağına Morpheus’un oğlu falan yapsan daha mantıklı olurdu belki.

5-) Filmde gördüğüm en önemli eksiklerden biri Io denilen yeni gerçeklikte bir şehir tasvir edilmesine rağmen çok az insan görüyor olmamız. Yani tam anlamıyla binlerce insanın yaşadığı bir şehir izlenimi vermedi. Sanki koca insanlık 15-20 kişiden ibaret gibiydi.

6-) Yeni Matrix’in içinde sanki bir Neo ve Trinity var geri kalan herkes bot , insan değil . Daha önceki Matrix filmlerinde içerisinde yaşayan bir dünya vardı. Burada o dünya bana çok geçmedi.

7-) Gelelim filmin değişim anına. Neo’yu kurtardın . Tek atımlık hakkın vardı bunu Neo’yu kurtarmaya harcadın. Sonra deniyor ki Trinity’yi kurtarmam lazım onu orada bırakamam. Sanki filmin ilk tek amacı önce neo yu kurtarmak sonra Trinty’i kurtarmak . Yani ? Amaç bu kurtaralım da sonrasına bakarız modu var gibi. Makineler insanlar arası savaş son mu buldu ? Barış hali mi var savaş hali mi ? Robotlar neden birbirine girdi ? Bu robotlar dünyanın enerjisini üretebilecek teknoloji ve insana sahipken neden illa Neo ve Trinity bir araya belli bir mesafede durunca oluşan o enerjiye ihtiyaç duyuyor ? Film asıl odağını kaybedip direk aşk ve kurtarma operasyonuna dönüyor. Aşk kısmını yan senaryo yap ana temada ilerle daha iyi bir sonuç çıkardı ortaya.
8-) Gelelim dövüş sahnelerine. Koreografiler üzerine çok düşünülmemiş. Dövüş esnasında kamera çok yakın çekim yapıyor ve hareketler net olarak anlaşılmıyor. O eski filmlerdeki tat bu anlamda yok. Belliki oyuncularda dövüş yapacak kapasite de değil. Yani bir Keanu var , bir Smith olarak bulunan şahıs . Gerisi hikayeden dövüşüyor uzaktan sabit kamera ile çekim yok, estetik yok , dövüşü tadını çıkarta çıkarta izlettirmek yok.

9-) Neo karakterinin Mermileri durdurma ve güç kalkanı ya da enerji patlaması ile püskürtme hareketini çok kullanmaları da bir yerden sonra çok fazla göze batıyor. Motorun üstünde 50 kere aynı hareket yaptırılmaz ki be kardeşim. Bari eline silah vereydin iki çatışma görseydik.

10-) Binadan atlama sahnesinde oyuncunun belinde halat olduğu bariz anlaşılıyor. Yani halatı görmüyorsunuz tabi ama duruş , o estetik , o doğallık yok. Kameradan silinmiş ama orada bir yerlerde var olan ipi hissediyorsunuz. Bugünün teknolojisiyle bu sahneleri daha doğal daha akışkan çekmek varken nasıl böyle bir hata yapılmış anlaması güç. Matrix ulan bu .

11-) Ajan Smith karakteri nerede bizim hugo abideki karizma nerede buradaki adam. Yani oyuncu iyi oyuncu ama hugo reisin çok gölgesinde kalmış. Ayrıca önce ne amaçla neo ile kavga ettin sonra ne diye yardım ettin. Batman joker felsefesi sanırım. Hani diyor ya Batman : “ Beni neden öldürmek istiyorsun ? “diye. Joker de ona : “ Seni öldürmek mi !? Yo yo hayır . Sensiz ben ne yaparım. Senle ben birbirimizi tamamlıyoruz. “
Herhalde neo ile ajan Smith de böyle bir ilişki içinde.

Şimdilik aklımda olanlar bunlar. Gelelim ben olsam nasıl bir senaryo ile ilerlerdim sorusuna . Bence film şöyle olabilirdi ;
Neo ve Trinity Makineler tarafından hayatta tutuluyor ancak Matrix içinde değil. Gerçek dünyada dondurulmuş bir şekilde. Zion da yaşayan insanlar olduğu gibi Başka bir isimde farklı birkaç şehirleşme daha varmış aslında. Buradaki insanlar da Matrix’ten çıkmayı başarmışlar ancak Zion ile aralarında makinaların ana üssü olduğu için bu devasa şehirler bir bağlantı kuramamışlar. Neonun smith ile olan kavgasında açığa çıkan o muhteşem enerji dalgası diğer Matrixlerdeki kodları bozmuştur. Bu sayede kodların izlerini takip eden diğer şehirler başka insanların da varlığından haberdar olurlar. Meğer makinalar her insan şehirleşmesinin farkında ve büyük bir birleşme olmaması adına her şehre ayrı bir Matrix içinde yaşam sunmaktadır. Bu sayede matrixe dönseler bile her şehir kendi Matrix evrenine sahip olduğundan birbirlerine denk gelmiyorlar. Zion halkının kurtarıcısı olan Neo nun namı her yerde duyulur fakat yüzünü diğer şehirlerden kimse bilmemektedir. Zion da ise Morpheus’un ölmüş olması sonucu niobe’den olan oğlu Ki bu rolde Yahya var lirderlik etmektedir. Amacı ise babasına verdiği sözü tutmak.O da kurtarılacak her insanı Matrix’ten çekmek ve Neo ile Trinity’nin bedenlerini makinalardan geri almaktır. Bu süreçte diğer matrix lerde meydana gelen kodların bozulması sayesinde diğer şehirler birbirleri ile bir şekilde iletişim kurmayı başarırlar. Şehirler birbirleri ile iletişim kurduklarında acı bir gerçeği farkederler. Yıkılan her Matrix yerine yenisi daha güçlü olarak inşa edilmektedir. Olaylar bir döngü halinde sonlanıp başa dönmektedir. Makinalar insan beyninin o karmaşık yapısını çözdüklerinden insanların gerçek diye tanımladıkları dünyayı da tasarlamışlar. Yani Matrix sistemini bir yerden sonra kabul etmeyen insanlara kurtuluş ve gerçek kisvesi altında ikinci bir tabaka olan farklı bir matrix verilmiş. Rüya içinde rüya görmek gibi. Bu durumu farkeden şehirler Zion ile irtibat kurarlar ve makinalar ile insanların gerçek savaşı esas şimdi başlar. Ancak önce onları bir defa alt eden Neo ve Trinitye ihtiyaçları vardır. Onları gerçek dünya sandıkları ikinci matrix tabakasından uyandırmaları gerekecektir.
spoiler:
Turgay Buğdacigil
Turgay Buğdacigil

Takipçi 2.433 değerlendirmeler Takip Et!

3,5
31 Aralık 2021 tarihinde eklendi
Senaryosunu, David Mitchell ve Aleksandar Hemon ile birlikte yazan Lana Wachowski'nin yönetmen koltuğunda oturduğu “The Matrix Resurrections”, "neo - noir" tarzda kurgulanan serinin dördüncü filmi olarak geliyor karşımıza...

Farkındaysanız yorumumuzun biraz uzun tuttuğumuz yukarıdaki giriş cümlesinde, ilk üçünün "devamı" kelimesini bilinçli olarak kullanmadık...

Gelin isterseniz, 160 milyon dolarlık bir bütçe ile çekilen ve serinin ilk üç filmi "The Matrix" (1999), "The Matrix Reloaded" (2003) ve "The Matrix Revolutions"ı (2003) izlememiş olanların da, gönül rahatlığı ile seyrederek kolaylıkla anlayabilecekleri; görsel efekt ve yeşil perde teknolojileri ile tehlikeli aksiyon sahnelerindeki, aynen Keanu Reeves'i Almanya'da doğarak Berlin'de büyümüş olan Can Aydın'ın canlandırdığı örnek de olduğu gibi dublör oyuncuların performanslarının başarıyla kullanıldığı bu filme biraz daha yakından bakalım...

Zaten ilk film vizyona girdiğinde doğanların bugün 22, diğer ikisinin vizyona girdiğinde dünyaya gelenlerin de 18 yaşında oldukları ve sözünü ettiğimiz bu kitlenin, aslında genç oyuncularla güçlendirilmiş bir kadroya da sahip olan bu yeni nesil "Matrix" filminin potansiyel müşterileri arasında yer alacağı düşünüldüğünde, başka türde bir senaryo ile ortaya çıkılması da beklenilemezdi...

O yüzden de, "takılmayın" diyoruz, yoktan var ederek ürettiği "hayali" paraya dönüştürmeyi hedef edinen sinemanın, özellikle de Hollywood'un temel sistematiğini çözememiş olan bir grubun oluşturduğu:

"Neden Morpheus rolünde yine Laurence Fishburne, Smith rolünde de Hugo Weaving oynatılmadı yahut da bu seri, sanki dört yıl boyunca peş peşe yayınlanan bir TV dizisiymişçesine 'The Matrix Revolutions'ın kaldığı yerden birebir devam edilmedi?" diyenlere...

Hazırsanız başlıyoruz...

Bugs (Jessica Henwick) ve Sequoia (Toby Onwumere) arasındaki konuşmalardan Trinity'e (Carrie-Anne Moss), Teğmenin (Ian Pirie) adamlarınca bir polis baskını düzenleneceğini öğreniriz...

Ama Ajan Smith'in de (Yahya Abdul-Mateen II) ifade ettiği biçimde başarısız olunmuş ve baskına katılan polislerin tamamı Trinity tarafından bertaraf edilerek öldürülmüş ve bu olayı Bugs ile Sequoia'da, bütün çıplaklığı ile saniyesi saniyesine izlemişlerdir...

Derken çok geçmez...

Bugs ve Sequoia'la da, "modal" olarak tanımlanan ve programları geliştirmek için kullanılan bir simülasyonun içinde Trinity ile beraber Ajan Smith ve ekipteki diğerlerinin tuzağına düştüklerini fark ederler...

Fakat o da nesi?

Tam yakalandı derken, bizzat kendi ifadesiyle adı Bugs Bunny'i anımsatan Bugs'ı Ajan Smith yani Morpheus, kolundan tutup diğer ajanlardan gizlenilen bir odaya sokarak kurtarmasın...

Ve...

Üstelik de orası, öldü zannedilen Thomas Anderson yahut da nam-ı diğer Neo'nun (Keanu Reeves) apartman dairesi olmasın mı...

Şimdi yapacakları şey ise, o modaldan çıkarak Ajan White (Amadei Weiland) ve Ajan Jones (Stephen Dunlevy) gibilerinden hızlıca kaçmaktır...

Neyse...

Gerçek hayatta ve oyundaki ufak bir arıza sonrasında soluklanmak amacıyla bir kafeye giden Thomas Anderson ve Deus Machina oyun şirketinin çalışanlarından Jude Gallagher'a (Andrew Lewis Caldwell) kulak misafiri olurken aynı kafeye Chad'in (Chad Stahelski) karısı ve Brandon (Julian Grey) ile Donny'nin de (Gaige Chaturantabut) anneleri olan Tiffany'de (Carrie-Anne Moss) gelmesin ve Jude, Thomas ile Tiffany'i tanıştırmaya yeltenmesin mi...

Doğal olarak yarım kalır o gayrı ihtiyari girişim...

Ofise döndüklerinde de Thomas'ı ortağı Smith (Jonathan Groff), Bobbi (Leo Sheng) aracılığıyla odasına çağırtır...

Zira Warner Bros. Pictures onlardan, Matrix'in dördüncü hikayesini istemektedir...

Yoksa aralarındaki sözleşmeyi fesih edecektir...

Smith'i dinlerken sinir krizi geçirerek fenalaşan Thomas, an itibarıyla terapisti Analist'in (Neil Patrick Harris) muayenehanesindedir...

Çünkü Thomas, Matrix'e ek bir hikaye yazmamak hususunda kendi kendine söz verdiği gibi bu düşüncesini, Smith dahil herkes ile de paylaşmıştır...

Oyunla ilgili olarak zihninde bir takım gelgitler yaşayan Thomas, aynı kafe de kendisini ve eseri Matrix'i Google'da araştırmış olan Tiffany'e bir kez daha rastlayıp birer kahve içince biraz rahatlar rahatlamasına da, çalan alarmlar sonrasında Deus Machina şirketinin binası FBI ve polis eşliğinde boşaltılırken, Thomas'ın telefonuna bilinmeyen bir numaradan, "Merhaba Neo" yazan bir mesaj gelir...

Bunu yakın çalışma arkadaşı Jude'un bir şakası zannederek tuvalete hışımla dalan Thomas karşısında, Morpheus'u bulur...

Bulur bulmaz da, kendisine yönelik yoğun dozajdaki bir silahlı saldırıya maruz kalır...

Bu hengameye, içten içe öfke duyduğu ortağı Smith'de elindeki silahla katılınca Thomas için Matrix 4, kendiliğinden başlamış olur...

Böylelikle de hayaller ile gerçekleri birbirinden ayırmakta iyice zorlanan Thomas kendini, kedi Deja Vu'nun da bulunduğu ofisin de Analist'i yeniden ziyaret etmek mecburiyetinde hisseder...

Ancak telefonuna, Morpheus tarafından gönderildiğini söylediği mesajlar silindiğinden onları Analist'e gösteremez...

Bu durumda "mevcut tabloyu" kısaca özetleyerek olursak, şirket binasının FBI ve polis eşliğinde boşaltılması bölümü dahil yaşananların hiçbirisi gerçek değil midir?

Bunun böyle olup olmadığını bizzat kendisi de anlamak isteyen Thomas, şirket binasının çatısından atlamaya karar verir...

Sonuçta ya uçacak ya da Bugs son an da gelerek tutup çekmese yere çakılarak ölecektir...

Peki aslında olup biten nedir?

"Spoiler" vermemek için burada kestik...

Dakika 47...

Geride sizleri, Thomas'ın aklındaki tüm tereddütler ile bizlerin de zihinlerimizdeki soruların tamamı yanıtlanırken; Neo - Trinity aşkının da gündemin ön sıralarına oturtulacağı 101 dakikalık bir bölüm daha bekliyor olacak...

Keyifli seyirler,
Hilda
Hilda

Takipçi 125 değerlendirmeler Takip Et!

3,5
30 Aralık 2021 tarihinde eklendi
Üçlemeden daha iyi olmayacağını biliyordum. Beklentim düşüktü giderken, ama Malesef ona rağmen düşük beklentimin biraz daha altında geldi film. Karakterler den sadece Neo kendi karakterini yansıttı sonlara doğru da tabi Trinity. Molfeyos gibi sağlam karakteri ne yazıkki komik duruma düşürmüşler. Smit rolü hiç yakışmamış yeni aktörümüze, Hugo yu çok aradı gözlerim. Merovingian karakteri neden var bi sahnede geliyor bir şeyler söylüyor ve gidiyor, çok tuhaf ve anlamsızdı. Filmin '' felsefe'' ve ''aksiyon'' kısmıda Malesef çok zayıf kaldı. Durağan ve anlamsız bir şekilde ilerliyor. Repliklerin çoğu boş geldi bana, akılda kalıcı tek bir replik dahi yok. Yine de İyi şeyler yokmuydu diye soracak olursanız tabiki vardı. Neo ve Trinity nin tekrardan birlikte olması muazzam dı. Onların tekrardan bu filmde karşılaması bile ağlamama yetti. Genel itibariyle ne yazıkki zayıftı ama yine de Neo ve Trinity için izlemeye kesinlikle değer. Çünkü Matrix Ressurrections, her şeyden önce nostalji duygusunu harekete geçiren bir aşk filmi.
Ali K.
Ali K.

Takipçi 13 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
28 Aralık 2021 tarihinde eklendi
Birkaç yıl önce Matrix-4 geliyor diye bir köşe yazısı yazmıştım. Heyecanla bekliyordum. Bizim jenerasyon bu seriyi çok iyi bilir. Matrix-1 çıktığında üniversite 4.sınıftaydım. Şimdi 45 yaşındayım. Bütün dünyada aksiyon sahneleriyle ve işlediği felsefi konusuyla yankı uyandırmıştı. İlk başta anlayamamıştım filmin ne demek istediğini. İki üç defa seyretmiştim. İlk üç seri seyirciyi tatmin etmişti ama 4. seri beklediğim gibi çıkmadı. Filmin son yarım saatine kadar Neo, ikinci karakter gibi sönük bir şekilde geldi. Doğru dürüst aksiyon sahnesine girmedi. Aksiyon sahnelerini değerlendirmek istiyorum. 1999 yılında ilk serisini izlerken aksiyon sahneleri karşısında ağzı açık kalmıştık ve hayranlıkla izlemiştik. Yıl olmuş 2022, bilgisayar teknolojisi gelişebildiği kadar gelişmiş ama inanın 1999 yılındaki ilk serisindeki teknoloji ile çekilen sahneler bundan çok daha mükemmeldi. Bir ara ilk serisindeki ofisinden çıkış heyecanını benzer bir sahnede yaşayacağız zannettim ama tuvalette Morphis'le karşılaşması ile heyecanım kursağımda kaldı. Senaryoda ise kopukluklar vardı. Zenci büyücü kadının Neo'yu hapse atması, gemisine ceza vermesi, hemen arkasından her ikisinin de cezalarından kurtuluvermesi... Çok hızlı gelişen olaylar bunlar. Bir de ilk üç seride Neo'nu seçilmiş insan olduğunu, üstün özelliklere sahip olduğunu işlediler ama bu bölümde Neo ve Trinity nasıl oldu da sistemin esiri oldular? Yoksa ben 3.bölümden bir şeyler mi kaçırdım. Filmin final sahnesinde psikoloğun söylediği sözler çok yerindeydi ama:"Koyunlar yönetmek istemiyor, yönetilmek istiyorlar." diyor. Filmin sonundan anladığım ise Neo ve Trinity sanki Matrix'in yeni yöneticileri gibi geldi bana. Bu arada filmi internetten izledim, sinemaya gitmedim, iyi ki gitmemişim.
Tolgakocak
Tolgakocak

Takipçi 238 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
1 Ocak 2026 tarihinde eklendi
sinemada izlemiştim tabi 3 filme göre güzel değildi ama o kadarda kötü olamaz çünkü serinin devam niteliğinde yapılan bir bence o duygulu yansıttıkları sahneler oldu ara ara duygulandığım sahneler oldu bence güzel olmus begendim dediğim gibi ilk 3 filme göre iyi değildi ama bu kadarda düsük imdb yakısmamıs en azından hakediyor
User674
User674

Takipçi 151 değerlendirmeler Takip Et!

3,5
23 Ocak 2022 tarihinde eklendi
En sonunda matrix 4ü izledim ve yorumlarımı söyliyeceğim filmle ilgili konuşulacak o kadar çok yer var ki hepsini yazamam buraya ama ilk önce şunu söyliyim film kötü falan değil yani harika bir filmde değil ama hiç sıkmadığı için en azından iyi sıfatını hak ediyor. Hatta mümkünse 4dx veya imax bir sinemada deneyim edilmeli ben 4dx de izledim ve aksiyon sahnelerinde o kadar iyiydiki konusu gelmişken şunu da söyliyim filmde aksiyon sahneleri devrim yapıcak kadar iyi olmasada kesinlikle kötü değiller hatta çok iyiler şimdi burdan sonra spoiler var söyliyim öncelikle film ilk filmlerin aksine felsefi bir derinlik yerine beyin yakıcı bir film olmuş filmin son 30 dakikasında falan ne olduğunu anlamadım neden Neo'ya saldırdılar? Olaylar gerçekten yaşandı mı? Matrixin oyununa ne oldu? Gibi birçok soru kaldı aklımda sanırım filmi tekrar izleyeceğim en yakın zamanda ve evet film verdiğim 90 Tlnin hakkını sonuna kadar verdi beni filmde en çok üzen yer Morpheus karakteri oldu felsefi bir derinlikte olması gerekirken filmde sadece şaka amaçlı kullanılmış ikinci üzen yer filmin hikayesi ve bütün teorileri mahvetmesiydi bir kere yaklaşık 20 yıl sonra final yapmış bir serinin devam filmi geliyorsa yönetmenin anlatmak istediği önemli bir hikaye olmalı bir kere matrixin nasıl kurulduğu gibi harika hikayeler varken olmuş bitmiş bir olayı tekrar başlatmış ve hem olayı tekrardan hem çok basit hemde bir o kadar karmaşık bir şekilde anlatılmış makineler neden tekrar savaş açtı çünkü bir gün savaşırken görüldü peki sonra film bütün teorileri çöpe atıyor dediğim gibi son olarak ise ortalardaki savaşın başında gelen fransız karakter keşke filmde hiç olmasaymış aq karakter ciddi anlamda boş yapıyor ve bunu şakasına söylemiyorum filmi izlerseniz anlarsınız onun dışında Bugs karakteri iyiydi esprilerde yerli yerindeydi ilk yarı çok iyi ama 2. Yarının başları biraz sıkıcıydı amma koca bir ama beni üzen bir yer var Trinity filmde o kadar az gözüküyorki bir ara Trinity gelsin artık dediğim yerler oldu ve Carrie- Anne Moss yine mükemmel mümkün değil ama bir daha bir matrix filmi gelirse rolü kesinlikle yine bu kadın oynasın bu arada film maalesef spiderman belası ve eleştirmenler yüzünden gişede çakıldı ben filmi hiç matrix izlememiş bir arkadaşımla izledim ve filmi benden bile daha çok beğendi yani film ilk filmlere bağlanmıyor sadece ilk filme bir sürü gönderme var filmde Neoyu Neo olduğunu hatırlatma sahneleri güzel olsada filmde çok yer kaplıyorlar ve biraz boşlar diyaloglar bir o kadar yapmacık daha konuşmak istediğim çok yer var ama neyse... Bu film serisini iyiden kötüye sıralıycak olsam sıralamam 1-4-2-3 olurdu iyi film keyifli seyirler....
mesut Demirdirek
mesut Demirdirek

2 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
26 Aralık 2021 tarihinde eklendi
İlk üç seriyi yüzlerce kez izlemiş, her repliği ezberlemiş biri olarak çok üzgünüm. İlk üç bölümün kısa özeti şeklinde, sığ ve çok yüzeysel çekilmiş. Çekim tekniği, görüntü, efektler vasat, akılda kalan tek bir replik yok. Beklentilerinizi yüksek tutmayın. Sadece nostalji olsun diye izleyin.
Kurtoglu26
Kurtoglu26

40 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
31 Aralık 2022 tarihinde eklendi
Özlemiştik ama Bu defa olmamış. Öncekiler daha güzeldi. Ayrıca silahlı çatışma sahneleri çok saçmaydı. Neo Süpermen olmuş.
skullhunter
skullhunter

4 değerlendirmeler Takip Et!

3,5
30 Aralık 2021 tarihinde eklendi
Filmi öncelikle hiç beğenmedim.
Normalde bu filme 1 puan vermem ama neden olumlu bakıp 3.5 puan verdim onun yorumunu yapacağım.
Filmde 20 senedir netleşmeyen sır vardı ki aslında spoiler: anomalisi olan her zaman 2 kişi vardı ve biz sadece neo abimize odaklandık. Trinity en başından beri rüyalarında geleceği görüyordu ama biz hep sevdiği kişiyi görüyor sandık
kahinin kelime oyunlarına kanarak. spoiler: Kendinin anormal olduğunu bilmiyordu çünkü rüyası böyle olduğunu öğrenmeden 5 dk öncesinde bitti.

spoiler: Mesela neil patrick abimiz Trinity’nin anormal olduğunu anlamış ve neo ile birlikte ikisinin arasında oluşan enerjiyi kullanmak istemiştir.
Öldürmeninde bir anlamı yoktu çünkü öldüğünde 100 sene önce olduğu gibi yenisi geleceğini zaten biliyordu aynı bizim ilk seriden kahinden öğrendiğimiz gibi. spoiler: Fakat ikisinin frekanslarını araştırarak yeni versiyon matrix te bloke edebilecek bir antivirüs yaratması
çok ince bir ayrıntıydı benim için çok hoşuma gitti.
Filmde hacklenmiş yapay zekalar olsaydı büyük hayal kırıklığına uğrardım çünkü çok basit olurdu. Ama spoiler: taraf değiştiren yapay zekalar da çok hoş bir ayrıntı olmuş, adı üstünde yapay zeka.

Mörfi abimiz seçilmişe çok inanmakta hata yaptı ve spoiler: ölüme gitti
diye bir kısım geçti filmde, fakat bu bir algı operasyonu. Normalde kahin bunu zaten en başından söylemişti! Mörfi dayı inandığı şey uğruna spoiler: hayatını feda edecekti
ve bunu da çok iyi vurguladı film yüreğimize.
Neo için spoiler: canını ortaya koyan morfi dayının nasıl matrixte ortaya çıktığı
anlatılmadı düzgünce ama ajan Smith spoiler: olarak başladı filme
farkettiyseniz. Bence mörfi dayı neo nun arkasından gidip ajan smith ile savaştı. smith spoiler: kendi klonunu mörfi dayıya aktardığında mörfi dayı oracıkta öldü ve ajan smith in klonunda matrix te varolmaya devam etti. çok karizma bir zekaya sahip olduğundan matrix içindeki smith clonu yenik düştü ve mörfi dayının
zekası ağır basarak kendini buldu.
Hatta insanoğlu ile tanrıcılık oynayan yapay zekaya gerçek tanrı tarafından bir tokattır neo nun gerçek dünyada da robotları patlatabilmesi eski seriden uyanmış olmanız lazım. spoiler: Kendinin anormal olduğunu bilmiyordu çünkü rüyası böyle olduğunu öğrenmeden 5 dk öncesinde bitti. 0
Matrix spoiler: Kendinin anormal olduğunu bilmiyordu çünkü rüyası böyle olduğunu öğrenmeden 5 dk öncesinde bitti. 1
mevzusu yapıldı. Yapay zeka tanrıyı baya kızdırmış olsa gerek.
Bir ara filmi izlerken dedim ki, ilk 3 film neo abinin spoiler: Kendinin anormal olduğunu bilmiyordu çünkü rüyası böyle olduğunu öğrenmeden 5 dk öncesinde bitti. 2

Bir iç çekti neo abi matrix e 20 yıl önce ilk defa yazılım olduğu bilinci ile girdiğinde. Dedi ki arabada seyrederken, hep bu restoranda yerdim diye. Çok iyi bir detay bu. Geride bıraktıklarına çokça üzgün gibiydi surat ifadesi. Çünkü spoiler: Kendinin anormal olduğunu bilmiyordu çünkü rüyası böyle olduğunu öğrenmeden 5 dk öncesinde bitti. 3
. Mükemmel bir detay.
Matrix 1 de alice harikalar diyarından alıntılar çoktu bu filmde spoiler: Kendinin anormal olduğunu bilmiyordu çünkü rüyası böyle olduğunu öğrenmeden 5 dk öncesinde bitti. 4
alıntılar ağır bastı. Hayalleri ile spoiler: Kendinin anormal olduğunu bilmiyordu çünkü rüyası böyle olduğunu öğrenmeden 5 dk öncesinde bitti. 5
bir neo. Hatta matrixten çıktığında göndermesi de yapıldı spoiler: Kendinin anormal olduğunu bilmiyordu çünkü rüyası böyle olduğunu öğrenmeden 5 dk öncesinde bitti. 6
Tabi ki spoiler: Kendinin anormal olduğunu bilmiyordu çünkü rüyası böyle olduğunu öğrenmeden 5 dk öncesinde bitti. 7
çünkü çok uğraştı.
Bu detaylara 3.5 puan verdim ben.

Ve nefret ettiğim kısma geldim,
Filmden beklentim baya yüksekti, bu sebeple filmi beğenmedim ayrıca akıcı değildi, sıkılmadan izlemeniz mümkün olmayan bir film olmuş.

Matrix in karamsar ruh hali, deri kıyafetleri, sahnelerin koyu yeşilimsi bir havası ve fon müzikleri hiçbirinden eser yoktu o havaya sokamadı film beni.
Ve mörfi dayının ilk üçlemede spoiler: Kendinin anormal olduğunu bilmiyordu çünkü rüyası böyle olduğunu öğrenmeden 5 dk öncesinde bitti. 8
adamın ağzından çıkan her kelimenin ince bir anlamı, karizması vardı. Bu filmde ki spoiler: Kendinin anormal olduğunu bilmiyordu çünkü rüyası böyle olduğunu öğrenmeden 5 dk öncesinde bitti. 9

Mörfi dayı spoiler: Mesela neil patrick abimiz Trinity’nin anormal olduğunu anlamış ve neo ile birlikte ikisinin arasında oluşan enerjiyi kullanmak istemiştir. 0
akıllıydı!
spoiler: Mesela neil patrick abimiz Trinity’nin anormal olduğunu anlamış ve neo ile birlikte ikisinin arasında oluşan enerjiyi kullanmak istemiştir. 1
konusuna gelmişken yeni matrixteki her spoiler: Mesela neil patrick abimiz Trinity’nin anormal olduğunu anlamış ve neo ile birlikte ikisinin arasında oluşan enerjiyi kullanmak istemiştir. 2
, siz hayırdır ……. spoiler: Mesela neil patrick abimiz Trinity’nin anormal olduğunu anlamış ve neo ile birlikte ikisinin arasında oluşan enerjiyi kullanmak istemiştir. 3
de kahinin mi haberi yok?
Filmde görsel şölen olmasını bekliyordum en azından, spoiler: Mesela neil patrick abimiz Trinity’nin anormal olduğunu anlamış ve neo ile birlikte ikisinin arasında oluşan enerjiyi kullanmak istemiştir. 4
sahnenin dışında hiç keyif veren bir görsellik olmadı.
Neo abim spoiler: Mesela neil patrick abimiz Trinity’nin anormal olduğunu anlamış ve neo ile birlikte ikisinin arasında oluşan enerjiyi kullanmak istemiştir. 5
başlamış
Film başlarken tüylerim diken diken oldu matrix kodları döküldüğü esnada. O duygunun daniskasını yaşarım diye beklerken spoiler: Mesela neil patrick abimiz Trinity’nin anormal olduğunu anlamış ve neo ile birlikte ikisinin arasında oluşan enerjiyi kullanmak istemiştir. 6

Matrix 1 de her sahne heyecanlı vay anasını değil miydi? Ofisten kaçırılırken, kung fu öğrenirken, çatıdan atlarken, kırmızılı kadına bakarken , silahlar yüklenirken, trinity dövüşürken, mörfi dayı helikoptere atlarken, ajan Smith ile kapışırken, ölüp dirilirken, hatta neo ya konu anlatılırken vay anasını sayın seyirciler olmadık mı? Daha niceleri vardı..
Aradan 20 sene geçmiş neo ve trinity normal biçimde yaşlanmış spoiler: Mesela neil patrick abimiz Trinity’nin anormal olduğunu anlamış ve neo ile birlikte ikisinin arasında oluşan enerjiyi kullanmak istemiştir. 7

Yeni yeni spoiler: Mesela neil patrick abimiz Trinity’nin anormal olduğunu anlamış ve neo ile birlikte ikisinin arasında oluşan enerjiyi kullanmak istemiştir. 8
icat edilmiş ama bir dehşetül spoiler: Mesela neil patrick abimiz Trinity’nin anormal olduğunu anlamış ve neo ile birlikte ikisinin arasında oluşan enerjiyi kullanmak istemiştir. 9
etkisi yaratmamış çiçek böcek börtü böcük spoiler: Mesela neil patrick abimiz Trinity’nin anormal olduğunu anlamış ve neo ile birlikte ikisinin arasında oluşan enerjiyi kullanmak istemiştir. 8
tasarlanmış.
Saymakla bitmez.
Sinirimden uzun uzun yazacaktım hatta yeni filme kendi uyarladığım senaryoyu yazacaktım ki sıkıntıdan uykum geldi. Bu filmi iptal etsinler dvd leri blurayleri toplatsınlar yeniden çeksinler. 20 senenin karizmasını çizdiler. Yapacağınız filmin kodunu kırayım ben…
Bay ?
Bay ?

40 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
28 Ocak 2022 tarihinde eklendi
Bazı filmlerin konu veya senaryodan ziyade bir felsefesi vardır. Matrix, felsefesi olan bir filmdi. Gerek yarattığı atmosfer, gerek işlediği konu, aksiyon/silah/dövüş sahneleri ve gerekse yarattığı ilkler ile farklı bakış açısı yaratmıştı zamanında. Öyle ki namludan çıkan her merminin bile seyircide bir etkisi, dövüş sahnelerinin ise bir estetiği vardı. Sonrasında gelen iki devam filmi her ne kadar 1999 yapımı ilk film kadar etki yaratmasa da en azından bu felsefenin dışına çıkmamıştı.

Ancak bu son film maalesef bu felsefenin içinde bir yapım değil. Her ne kadar yapım aşamasında yaratıcı ve yapım şirketi arasında sıkıntılar olsa da (ki filmde Warner Bross'a giydirmeler de söz konusu, bu açıdan da kendi kendini tiye alan bir film) biz seyirciler bu açıdan değerlendirmeyiz, gözümüzün gördüğü bizi ilgilendirir. Yani biz sonuca bakarız ve değerlendiririz.

Matrix felsefesinden gidersek filmin ilk yarısı hatırlatmadan ziyade, biraz senaryo değişiklikleri ile ilk filmi tekrar ediyor. Yeni bir şey bulamıyorsunuz. İkinci yarı ise kurtarma/kavuşma ekseni etrafında tamamen bir aşk iklimine bağlanıyor. Uzun bir süresi olan film bu iki tema arasında sıkışıp kalıyor ve Matrix evreni plan dışı kalıyor. İlk filmlerdeki o atmosfere giremiyorsunuz. Silahlı sahneler ikinci sınıf film kalitesinde, dövüş sahneleri ise ilk filmlerin kötü bir taklidi gibi. Yani bırakın felsefesini, genel anlamda aksiyon sahneleri olarak ilk üç filmin yanına bile yanaşamıyor. Hele bir de silahlı sahnelerde aynı hareketin sık sık tekrar edilmesi hem size hem ilk üç filme hakaret gibi. Yeni karakterlerin bir derinliği yok, Bugs dışında hiçbirini özümsemiyorsunuz, onunda mavi saçları hafızanızda kalıyor. Hele filmin bel kemiği olan Morpheus'un karakter/oyuncu/rol eşleşmesine girmek bile istemiyorum. Ana karakterler bile sırıtıyor, rollerine oturtamıyorsunuz.

Sonuç olarak bazen zorlamamak, tadında bırakmak lazım. Zorlayınca, Netflix'in bir kaç popüler oyuncu ile saçma bir senaryoyu filme çevirip, seyirciye yedirmeye çalıştığı filmlere benzeyen bir sonuç ortaya çıkıyor, aynı bu film gibi. İllaki devam edecekseniz ipucu ilk filmlerde mevcut zaten: Yeni bir Neo yaratmak. İlk üç filmdeki Neo zaten 5 veya 6'ncı deneme değil miydi? Neo'nun Matrix'in yaratıcısı ile yüzleşmesinde zaten kendisinin ilk olmadığı söylenmemiş miydi? Diğerlerinden farkı, farklı kapıyı seçmişti. Alın size yeni bir seri yaratmak için sebep. Velhasıl izleyeceğiz, belki devamı olursa onu da. Ancak beğeni seviyesi değişir. Ben beğenmedim. Yine de izleyin. İyi seyirler...
Burak Balcilar
Burak Balcilar

2 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
25 Aralık 2021 tarihinde eklendi
İlk filmi 30 kere izleyen ve Matrix hayranı olan biri olarak yazdıklarınıza kesinlikle katılmıyorum.Film eğer yeni bir serinin ilk filmi ise kabul edilebilir fakat eski serinin 4. ve son filmi ise vasat.Film tamamen bilimkurgu moduna geçmiş.Neo karakteri John Wick olmuş.Film hakkında yazacak bir şey bulamıyorum çünkü ortada kabul edilebilir bir yapım yok.Sinemada izlemedim iyi ki de izlememişim.
Hilmi SAHIN
Hilmi SAHIN

1 değerlendirme Takip Et!

3,0
13 Ocak 2022 tarihinde eklendi
Serinin 1, 2, 3, tekrar tekrar izledim gerek oyuncular gerek konu ve aksiyon beni kendimle tartışılmaz kılmıştı. Fakat bu 4 sanki aptala bağlamış gibi geldi nedense huzur bulamadım, üzgünüm.
Mustafamervekerem
Mustafamervekerem

3 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
28 Temmuz 2022 tarihinde eklendi
Önceki serilerin seviyeleri bu kadar yüksek olunca beklenti de yeniden bu yönde oluyor.
Matrix 4 haberleri ilk çıktığında bende uyandırdığı heyecanı ne yazık ki bu seri karşılayamadı.
Ümit PEKKAN
Ümit PEKKAN

1 değerlendirme Takip Et!

3,0
27 Aralık 2021 tarihinde eklendi
Ben önceki filmleri defalarca izleyen bir matrix fanatiği olarak filmi beğenmedim. Hatta hayal kırıklığı bile oldu diyebilirim. Yeni bir üçlemenin ilk filmi olarak düşünürsek idare eder derim ancak önceki filmlerin devamı diye düşünürsek vasat yorumumu yapıyorum. Böyle bir matrix 4 filmi görüp hayal kırıklığına uğrayacağıma, animatrix gibi matrix evreninde geçen bambaşka bir konu üzerinden devam edilmesini tercih ederdim. Henüz izlemeyenleri düşünerek konu vb. detaylara girmiyorum. Filmi izleyeceklerere tavsiyem yine de hiçbir yorumu okumadan izlemeden izlemeleri. Çünkü buradaki film eleştirisi de dahil olmak üzere bir çok yorum ve incelmede spoiler hat safada. Spoiler yememek için ben filmin fragmanlarını bile izlemedim. Size belki abartı gibi gelebilir ama film hakkında önden bilgi öğrenmek filmden alınan zevki bariz şekilde azaltıyor. Sonuç olarak Matrix serisi de Hollywood'a ve kapitalizme yenilmiş gibi görünüyor.
Adem Yalçın
Adem Yalçın

1 değerlendirme Takip Et!

3,0
30 Aralık 2021 tarihinde eklendi
la olm aksiyonunu efektini geçtim matrix orjinal felsefesinden eser yok içinde . matrix üçlemesinde bir el kendi derin felsefesini ve kozmik sırlarını bilimkurgu şeklinde formatlayarak ustaca izleyiciye mesajlıyordu. bu yüzden çok farklı önemli bir filmdi. bu filmde bu kozmik ekip hiç filmde bulınmamış . film iron man ya da avengers gibi tipik bir bilim kurgu olmuş
Daha Fazlasını Göster
  • En son Beyazperde eleştirileri
  • En İyi Filmler
  • Basın Puanlarına Göre En İyi Filmler