Hesabım
    İki Aşığın Ölümü
    Ortalama puan
    3,7
    yayın
    • Hurriyet
    • Evrensel
    • Sabah

    Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.

    Basın Eleştirisi

    Hurriyet

    Yazar: Uğur Vardan

    Robert Machoian’ın yazıp yönettiği film, kaybettiği cepheleri yeniden kazanmak isteyen bir babanın dramını duygu sömürüsüne kaçmadan, son derece hisli ve etkileyici bir atmosferle anlatıyor. Utah’a bağlı Kanosh kasabasında çekilen yapımda kurulan dünya, her bir karakterin kendi açısından haklılık payları, dağılan yuvayı kurtarmak için gösterilen yoğun çaba, çiftin ergenliğini yaşayan kızları Jess’in psikolojisi, üç erkek çocuğun sevimlilikleri ve yaşlarına göre gösterdikleri olgunluk vs. filmin küçük ama sağlam erdemleri olarak dikkat çekiyor. Bazı sahneler var ki çok sade ve çok dokunaklı. Aynı zamanda görsel açıdan da çarpıcı. Clayne Crawford acısını çoğu kez içine atan ve kendi ruh dünyasında yaşayan David’de muhteşem oynuyor. Bu bağımsız karakterli filmi kaçırmayın derim...

    Eleştirinin tamamı için: Hurriyet

    Evrensel

    Yazar: Şenay Aydemir

    Filmin en güçlü yanı, bu çok da özel olmayan hikayeyi aktarışındaki doğallığı… Bunda başta Clayne Crawford (David), Sepideh Moafi (Nikki), Chris Coy (Derek) ve Avery Pizzuto’nun (Jess) doğal oyunculuklarının payı büyük. Üstelik 85 dakikalık filmin hemen hemen tamamı plan sekanslardan oluşuyor. Haliyle oyuncular çok uzun süren sahnelerde benzer tonları tutturmakta çokça maharetliler. Maharet sadece onlarda da değil üstelik. Robert Machoian’ın çocuk oyuncuları dahi ustaca kullandığının altını çizelim.

    Eleştirinin tamamı için: Evrensel

    Sabah

    Yazar: Olkan Özyurt

    İki Aşığın Ölümü, minör hikayesiyle, büyük laflar etmekten sakınan ama son yıllarda dünyada meydana gelen toplumsal rollerdeki, kadın erkek ilişkilerindeki değişime bir hikaye özelinde odaklanan ve erkeğin bu değişim sürecinde yaşadıklarını ele alan bir yapım olarak öne çıkıyor. Evlilik Hikayesi'nde olduğu gibi erkek perspektifinden mesele bakması biraz yadırganabilir. Ama senaryoyu da yazan yönetmen Machoian, Niki'yi doğal olarak kadını belli bildik kalıplar içinde değerlendirmekten uzak. Kadın karakterine mesafeli olsa da değişen dünyada kadının kendine açtığı alanı sorgulama ve yargılama yoluna gitmiyor. David'i canlandıran Clayne Crawford'un (yakın zamanda adını sıklıkla duyacağımıza şüphe yok) dar bir çizgide içe dönük de olsa çok iyi performans gösterip oyunculuğu ile filmi sırtladığı film, belki Evlilik Hikayesi kadar ses getirmedi. Lakin en az onun kadar dikkate değer bir yapım... İmkanınız varsa kaçırmayın!

    Eleştirinin tamamı için: Sabah
    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top