Hesabım
    Bir Nefes Daha
    BEYAZPERDE ELEŞTİRİSİ
    3,0
    Ortalama
    Bir Nefes Daha

    Sıkışmış hayatların çarpışması!

    Banu Bozdemir
    Esra Saydam’la birlikte 2014 yılında yönettiği Deniz Seviyesi filminden sonra Bir Nefes Daha filmiyle karşımıza çıkan Nisan Dağ İstanbul’un arka sokaklarında yaşanan bir aşkın ve yaşam mücadelesinin izini sürüyor. MTV için çektiği belgesel ile hip hop kültürü ve Sulukule’yi yakından gözlemleme şansı yakalayan Dağ, Bir Nefes Daha’da alt kültüre ait bir müzik türü olan rap eksenli giderken, bir yandan uyuşturucunun yarattığı tahribatı sorguluyor.


    Filmin konusu İstanbul’un kenar mahallelerinde sıkışmış bir mahalle kültürü içerisinde rap müzikle var olmaya, aynı zamanda sıkışmışlıklarını aşmaya çalışan bir grup gencin inişli çıkışlı hayatının ortasına dalması. Dağ, belgeselden gelen bir tanışıklıkla mahalleyi, Fehmi’yi (Oktay Çubuk) ve onu çevreleyen arkadaşlarına karşı iyi bir gözlem geliştiriyor. Gerçi yan karakterler biraz karton kalıyor, derine inilmediği için açıkçası biraz fon görevi görüyor. Ama Fehmi (daha çok) ve Devin’in ( Hayal Köseoğlu) birbirlerine tutunma hikayesi etraflıca ele alındığı için o boşluklar da nispeten dolmuş oluyor. Devin ise farklı bir dünyanın kaybedeni! Onun da hayatında müzik var. Devin ve Fehmi’yi buluşturan şey farklı hayatlardaki aynı isyan duygusunun müziği!



    Zaman zaman Devin’in Fehmi’nin dünyasında kalma ısrarını anlamakta zorlansam da, Dağ’ın asıl dikkat çekmek istediği şeyin uyuşturucu kullanımının yarattığı dip dünyayı anlatmak olduğunu düşünüyorum. Fehmi’nin krizleri gayet gerçekçi yansırken, klişe bir deyimle uyuşturucunun pençesinde cebelleşen hayatların karşımıza getirilmesi de o derece takdir edilesi duruyor. Özellikle de Fehmi’nin uyuşturucunun etkisindeyken kaçışını anlatan animasyon detayları, gerçek dünyayla geçilen dünya arasında bir set görevini başarıyla görüyor.


    Zaman zaman Devin’in hayatına ve onu Karaçınar mahallesine sürükleyen detaylara uzak olsak da aslolanın Fehmi’nin dünyası olduğunu bize tekrar ediyor yönetmen! O yüzden hikaye bazı yerlerde tekrara düşüp, bir çıkışsızlık yaşıyor ama Devin’in Fehmi’yi toparladığı gibi bir yerlerde yönetmen de hikayeyi toparlıyor. Bunda da hikayenin geçtiği yerlerdeki karakterlere aşinalığının payı oldukça yüksek.


    İzleyenler çokça uyuşturucu bağımlılığıyla mücadele eden, zengin kız fakir erkek aşkının müzikle taçlanan, mahalle kültürüyle yalnızlık arasında sıkışmış hayatların çarpışıp buluşmasına olanak tanıyan bir hikayeyle tanışmış olacak!


    Daha Fazlasını Göster
    • En son Beyazperde eleştirileri

    Yorumlar

    Yorumları göster
    Back to Top