Hesabım
    Affedilmeyen
    Ortalama puan
    4,4
    593 Puanlama
    Affedilmeyen hakkında görüşlerin ?

    88 Kullanıcı yorumları

    5
    27 Eleştiri
    4
    45 Eleştiri
    3
    7 Eleştiri
    2
    8 Eleştiri
    1
    1 Eleştiri
    0
    0 Eleştiri
    Sırala
    En yararlı eleştiriler En yeniler En çok eleştiri yazmış üyeler En çok takip edilen üyeler
    Gürkan A.
    Gürkan A.

    Takipçi 165 değerlendirmeler Takip Et!

    4,5
    21 Temmuz 2020 tarihinde eklendi
    Tabiki klasiklerden izlenmesi gereken bir film Eastwood tarzı bir film Morgan framan da gerekli katkıyı vermiş ellerine saglik
    metsin52
    metsin52

    6 değerlendirmeler Takip Et!

    2,0
    21 Nisan 2020 tarihinde eklendi
    bir Clint Eastwood hayranı olarak filmi beğenmedim. çok yavaş ve dar kişiler arasında geçiyor. ben yazarın katil olacağını sandım filmin sonunda şaşırtmaca olur diye. hiç süpriz yok gerilim yok, akıcı diyaloglar yok komedi hiç yok. müzikle güzel ama. bana göre 6,5/10
    Huk777
    Huk777

    1 değerlendirme Takip Et!

    4,0
    20 Ekim 2019 tarihinde eklendi
    UNFORGİVEN ‘AFFEDİLMEYEN’ FİLMİNİN WESTERN TÜR FİLMİ BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

    Liberal (özgürlükçü) ekonominin hakim olduğu Amerika’da sinema sektörünün dünya ölçeğinde ticari olarak elinde tutan Hollywood tarafından yine bu ticari faaliyetler kapsamında rekabetçilikte ön planda olmak üzere sinemada tür kavramı ortaya çıkmıştır. Bu türler arasında yer alan western tür sineması da Hollywood film sektörü tarafından bir tür olarak kendine has özellikleri ile üretilmiş, ortaya çıkarılmıştır.

    Unforgiven ‘Affedilmeyen’ filmi western film yapısını; genel manada kendi geleneksel kültürel örgüsü, gerek çekim tarz, zaman ve mekânı, gerek müzik, gerek giyim tarzları ve gerekse filmin genel yapısı ön plana çıkmak üzere hissettirmektedir.

    Western filmlerin başat unsurları zaman ve mekân unsurlarıdır. Western ya da kovboy sineması Amerika ‘da İç savaşın sona erdiği 1865 yılı ile 19.yüzyılın sonları arsındaki dönemde, ülkenin kanunsuzluğun kol gezdiği sınır boylarındaki yerleşim bölgelerini ele alır ve genellikle yasadışı işlere karışanları (kötüleri) adalete teslim eden (cezalandıran) bir kovboyun (iyinin) öyküsünü anlatır. Yani Kuzey Amerika’nın batı kısmında geçen ve yaklaşık olarak 1850 ve 1890 yılları arası tarihi olayları konu alan film türüdür.
    Affedilmeyen filmi, mekân olarak kuzey Amerika’da bulunan bir kasabada ve kırsalında geçmektedir. Film için kurulan tüm yapıların gerçek ve birebir boyutunda tamamen yeni inşa edilmiş olması (film verilerine göre) ile mekan kavramı üzerinde çok yoğun ve yeterli olarak durulmuş olduğu aşikardır. Zaman aralığı bakımından film 1880 yıllında yani vahşi batı sürecinin sonlarına doğru denk gelen bir zaman sürecinde geçmektedir. Bu bakımdan film mekân ve zaman bağlamında bir western film özelliği göstermektedir.

    Western filmleri giriş, gelişme ve sonuç bölümünden oluşur ve bu bölümlerin sıkı sıkıya örüldüğü, karakterlerin belirgin hedeflerinin ve geçmişlerinin olduğu, neden ve sonucun birbirini takip ettiği, cevapsız soruların kalmadığı klasik anlatı yapısını kullanır. Hollywood sinemasının tüm türleri içinde geçerli olan bu basit anlatı şeklinde, başlangıçtan sonra gelişmeye geçmeden önce anlatı çelişkilerle genişletilir. Daha sonra çelişkinin giderilmesi ise film sonlanır. Sonun istenilen gibi olmasından ziyade etkili bir son olması en önemli özelliklerdendir. Temelde amaç daha fazla seyircinin ortak duygularına hitap etmektir. Bu türde anlatının daha açık kılındığı ve ayrıntılandırıldığı görülür.
    Affedilmeyen filmi Vahşi Batı günlerinde küçük bir Amerikan kasabasında bir kovboyun barda çalışan bir fahişenin suratını bıçakla dağıtmasıyla başlar. Şerif Little Bill Daggest için bu önemli bir olay değildir. Sulu’ya hapis veya kırbaç cezası verme gereği duymaz, fahişeler aralarında 1000 dolar toplayarak bu parayı Sulu’yu öldürecek birine vermeye karar verirle ve bu sebeple cezalandırıcı kovboyu bulmak için her yere haber yayarlar.
    Munny çok sevdiği bir kadınla evlenmiş ama onun ölünden sonra iki çocuğuyla köşesine çekilmiş sade bir çiftçi hayatı sürmektedir. Geçmişinde kötülükler dolu olan ve de yaşlanmış olan Munny, silahı da bir zamanlar elinin titremesine sebep olan içkiyi de bırakmıştır. Ama eline yeniden silah almak için gizli bir istek duyan Munny bu ödülü bahane ederek silahını kuşanır. Yanında yaşlı siyahi dostu ve uzağı iyi göremeyen bir ufaklık vardır. Üç kişilik ekip Big Whisky kasabasına gelir ve iki haydudu ararlar.
    Fahişenin yüzünü yaralayan kovboyu zorlanarak ta olsa öldürürler ve Munny’nin yaşlı siyahi dostu Şerif Little Bill Daggest tarafından yakalanır ve öldürülür. Munny bunun üzerine kasabanın barına gider ve buna neden olanları öldürür ve arkadaşının öcünü alır ve ödülden kendine düşen kısmı alarak evine döner. Film bu şekilde sonuçlanır.
    Görüldüğü üzere klasik ve basit bir anlatı mevcuttur. Filmin giriş kısmında yüzü yaralanan fahişelerin öçlerini almak için para ile adam tutmaları, gelişme bölümünde Şerif Little Bill Daggest ve Munny’nin başlarından geçenler anlatılmış ve hedefe ulaşılarak film sonuçlandırılmıştır.
    Yine söz konusu kurguda karakterlerin belirgin hedefleri ve geçmişleri vardır, seyirci ile özdeştirilecek düzeyde bunlar işlenmiştir. Neden ve sonuçları birbirini takip etmiş, cevapsız sorular kalmamıştır. Şerif Little Bill Daggest’ in geçmişte çok zorlu kasabalarda korkusuzca görev yaptığı, Munny’nin kötü geçmişi ve evlenmesi ile bu geçmişin düzelmesi, geçmişinden duyduğu pişmanlıklar belirgin olarak işlenmiştir.
    Özellikle gelişme kısmında zorluklar ve çatışmalar işlenmiştir. Filmde Şerif Little Bill Daggest ve yardımcılarının Munny ve arkadaşlarının karşısına çıkması, yine doğa olayı olan yoğun yağmurun işlerini engellemesi, Kid’in gözünün iyi görmemesi ve Munny ve siyahi dostunun çok yaşlı olmaları sebebi ile iyi ateş edememeleri nedeni ile yaşadıkları sıkıntılar, siyahi dostunun öldürülmesi gibi ortaya çıkan çatışmalı durumlar nihayetinde giderilmiş, çözümlenmiş ve sonuca bağlanmıştır.
    Belki de bu filmin ana çatışması bir zamanların acımasız kovboyu gözünü bile kırpmadan insanları öldüren iyi nişancı Munny’nin siyahi arkadaşının vurulmasıyla kasabanın şerifi tarafından dalga geçilen gururunun ayaklar altından kaldırılmasıdır. Etkili bir finalle yani Munny’nin barda şerif dahil 5 kişiyi gözünü kırpmadan ve hiç yaralanmada öldürmesi ile filmin sonlandırıldığı gözden kaçmayacak bir gerçektir.
    Çatışma iyi, örnek ve kahraman olan ana karakter tarafından sonlandırılır. Filmde de -Munny her ne kadar bu karakterlerin vasıflarını belli yönleri ile tam barındırmasa da-Munny tarafından çatışma sonlandırılmıştır.
    Bu açıklamalara göre de film western film tür özelliklerini büyük ölçüde göstermektedir.
    Fakat durumlar, olaylar ve kişilikler ilk bakışta klasik westerni çağrıştırsa da çok iyi hazırlanmış bir senaryo ile kahramanların yüreğine derinlemesine dalıyor, bu kuşkusuz westerne modern yenileyici bir bakış olarak değerlendirilebilir. Efsaneye mesafeyle bakması, onu ayrıştırması, eleştirmesi, klasik westerni tüm klişeleri, kahramanlık anlayışı, kaba gücü yüceltme tutkusu ve maçoluğuyla birlikte yargılandığı çıkarımı yapmak içten bile değil. Eski klasik western filmlere bakıldığında onlarda olmayan yan kişileri birden öne geçirerek, marjinal olanları başrollere doğru tırmandırmaya başlaması bir fark olarak ön plana çıkmaktadır.
    Karakterlerin bazen karmaşık bir psikoloji ile hareket etmeleri ve bu şekilde izleyiciye sundukları kararsız ruh haleti klasik western türü ile bağdaşmamaktadır.
    Western film türü düzenli ve kapalı bir dünyaya sahiptir. Daha çok film küçük bir kasabada geçer. Filme bakıldığında da Big Whisky isimli kasabada filmin çoğu geçmektedir. Yer yer western film klasiği olan güneş batış sahnesindeki kovboy siluetleri vardır. Yine bazı sahnelerde farklı mekânlar olsa da bunlar çok sınırlıdır. Asıl konu ve yoğunluk söz konusu kasabada geçmektedir. Buna göre film western film tür özelliklerini göstermektedir.

    ABD edebiyatında erkek güçlüdür ve mücadelesi doğaya karşıdır. Ve ancak erekler doğaya karşı koyabilirler. Uçsuz bucaksız vadilerde, geçit vermez dağlarda, kızgın çöllerde, azgın ırmaklarda çoğu kez tek başına doğaya yenik düşmemeye çalışır ve bunu başarır. Bu bakımdan western filmlerde erkek hegemonyası hakimdir ve kadın genellikle 2. plandadır. Kadın genellikle iki halde karşımıza çıkmaktadır. İlki evde veya çiftlikte bir ev kadını ikincisi ise bir barda temizlikçi veya hayat kadını olarak. Bir kadın ön plana çıkıyor ise mesela çalışıyor ise öğretmen olarak karşımıza çıkabilir ve genellikle de saç rengi sarıdır. Yani açık tenli ve sarışın kadınlar genellikle daha olumlanmış rollerde yer almaktadırlar.
    Filmde Munny ve arkadaşları yoğun yağmura, sıcağa ve kar soğuğuna karşı yani doğaya karşı bir mücadele vermektedirler. Kadınlar ise kasabanın barında fahişelik yaparak çalışmaktadırlar. Buraya kadar normal bir western film türü özelliği gösterse de, kadınların sarışın olmalarına karşın hepsinin fahişelik yapıyor olması filme farklı bir bakış katmıştır. İngiliz Bob isimli karakterin bu kadınların İngiltere’den kovulduğunu beyan etmesi ile toplumsal cinsiyetçi bakış açısına film açısından en azından tüm kadınlar açısından bir eşitlik getirmiştir.
    Filmde kadınlar ve beygirlerin bir tutulduğu hissini hemen almak mümkün. Kadının yüzünün parçalanmasının diyetinin yerine beygir getirilmesi kadına bir meta olarak bakıldığının ve kadının arka planda kalan bir figür olduğunun, erkek egemen bakış açısının bir yansıması olduğunun doğal sonucudur.

    Bireycilik, özgüven, rekabet ve başarı western türü filmlere genel olarak yansımıştır. Filme bakıldığında ana karakter Munny’de yaşlı olmasına rağmen işi başarabileceğini düşünmesi özgüveni, birçok kişinin bu işi yapmaya aday olmasına karşın bu yarışa kendinin de girmesi rekabeti, birçok sorun ve engele rağmen işi tamamlaması başarıyı yansıtmaktadır. Yine yan karakterlerde de bu durumları gözlemek mümkündür. Küçük Bill’in kendini kasabanın hamisi olarak görmesi, Bob’un yanında gelen yazarı kendi hikayelerini yazması için alıkoyması, kimsenin ödül için gelmemesini sağlamaya çalışması, ısrar etmesi durumları buna örnek olabilir. Bu açıdan da film western film tür özelliklerini göstermektedir.

    Western türünün temel unsurlardan biri de şiddettir. Silah çekmek günlük yaşamın bir parçası gibidir. Western türünün kişileri sık sık kendi sözlerinin kanun olduğunu yinelerler. Her kişinin yasa anlayışı kendine göre olduğu için silahına ilk davranan canını karşısındakinin kurşunundan korumuş olur. Gerçekten de bütün bu insanların bellerindeki kemerde bir ya da iki tabanca vardır. Film fahişenin yüzünün kesilmesi ile bir şiddet unsuru olarak başlar. Sonrasında da fahişeyi yaralayan kovboyun vurulması, Munny’nin ve siyahi arkadaşının dayak yiyerek yaralanması ve siyahi arkadaşının ölmesi, İngiliz Bob’un dayak yiyerek yaralanması ve son olarak Munny’nin barda şerif dâhil birçok kişiyi öldürmesi yeterince şiddet sahnesi içermektedir. Bu açıdan da film western film tür özelliklerini göstermektedir.

    Klasik western yapımlarında akışkan, hızlı bir anlatım vardır. Fakat bu filme baktığımızda hız yerini bilince, düşünme ve irdelemeye bırakmış gözükmektedir. Bu açıdan da film western film tür özelliklerini göstermemektedir.

    Western filmlerde ideal olan iyi karakterlerdir. Ana karakter iyi aile babasıdır ve çalışkandır. Kahramanlıkları ile öne çıkmış örnek insandır. Sıcak bir yuva vardır ve sıcaklık burada hissedilir. Kovboy aslında sığır çobanı da olsa aynı zamanda dürüstlük, namus, onur, görev bilinci gibi kavramların da bekçiliğini yapar, suçsuzların yanında yer alır, suçluları cezalandırır. Kültürsüz ama romantik bir serüven adamıdır kovboy. Munny için başlarda çabalayan bir baba rolü olsa da, sonrasında öyle olmadığı çocuklarını bırakıp (ikisi de bakıma muhtaç olmasına ve gittiğinde geri dönememe olasılığı olmasına karşın) gitmesinden anlaşılmaktadır. Klasik western film tarzından bir sıyrılma mevcut. Filme bakıldığında tüm bir Vahşi Batı efsanesi, tüm mitoslarıyla birlikte çiğnenip geçiliyor. Ortada bir kahramandan bahsetmek mümkün değil. Munny geçmişi karanlık ve kötülüklerle dolu bir karakter. Her ne kadar evlendikten sonra geçmişine set çekmiş olsa da eşinin ölümünden sonra tekrar silahı eline alma fırsatı geçiyor ve bunu hemen değerlendirerek bir yönü ile geçmişine dönüyor. Munny ve arkadaşlarının bozulan adaleti tesis etme gibi bir sorunları yok, paranın arkasından gidiyorlar ve yine şerifin de adaleti tesis gibi bir sorunu yok; kendi gücünü ispatlama arzusunun hezeyanları ile asıl yapması gerekenden çok uzaklarda geziniyor. Sadece yorgun, bezgin, sefil, pislik içinde insanlar var. Yine ter kokuları salona yayılan, silahın hangi yanında olurlarsa olsunlar korkan, ürken, tüm zayıflıklarıyla ve zavallılıkları içinde beliren insanlar mevcut. Beklenen western film türü bu zaviyeden bakıldığında burada belirtilen bu özellikleri çok yansıtmamaktadır.

    Western türü filmlerde görüntüleme ve ikonografiye bakıldığında filmin ilgili enstantaneleri genellikle belirli yerlerde gerçekleşir. Kara dumanlar salarak geçen kömür lokomotifli trenler de westernin ana öğeleri arasındadır. Mesela düello meydanda, kavga barda veya meydanda olur; altın dağda aranır, soygun bankada, tren veya posta arabasında gerçekleşir; suçlu hapishanede, yolcu at sırtındadır. Filmde kavgalar barda ve meydanda gerçekleşmektedir. Uzun süreli yolculukların at sırtında devam etmesi, güneşin batışında at sırtında yorgun kovboy görüntüsü, yorgunlukta ateş etrafında dinlenme, suçlunun hapiste bulunması, İngiliz Bob’un tren sahnesi gibi enstantaneler filmde bu bağlamda yer almaktadır. Bu açıdan da film western film tür özelliklerini göstermektedir.

    İngiliz Bob’un gerek tren sahnesinde gerek yolda ve gerekse tıraş olduğu sahnelerde İngiltere’deki monarşi yönetimini övmesi ve ABD’deki demokrasiye geçiş sürecindeki olumsuzlukları eleştirmesi ve yine bazı Avrupa ülkelerine yönelik olumsuz politik ve milli söylemleri işlenmiştir. Film ideoloji bağlamında Amerika’daki politik sistem lehine olacak mahiyette bu sahneleri içermesi açısından western film tür özelliklerini göstermektedir.
    Genelde western filmlerde işlenen Kızılderili hikâyesi, soygun, demiryolu veya haydutlar klasik anlatıdaki çatışma konusudur. Klasik western filmlerde Kızılderililer bir ideoloji olarak ta genellikle düşman iken sonraki tarihli western filmlerde yumuşama olmuş ve hatta bazı filmlerde hakları yenen halk olarak ta işlenmiştir. Burada Munny’nin siyahi arkadaşının eşi Kızılderili olarak filme girmiştir. Ve sıradan bir hayatları varken beyaz adam (Munny) gelerek eşini götürmüş ve şerif tarafından Kızılderili’nin eşi öldürülmüştür. Burada klasik western film türüne bir muhalif (benimsenen ideolojiye tezat) gönderme olduğu değerlendirilebilir.
    ABD’de 1863 yılında (vahşi batı döneminin de yaşandığı) yaşanan siyahilerin köle olarak kullanılasını istemeyen kuzey eyaletleri ile onların özellikle tarım alanların kullanılmasını isteyen güney eyaletleri arasında çıkan iç savaş sonrası siyahilerin köle olarak kullanılması reddedilmiştir. Yine Kızılderililere karşı uzun süre uygulanan tecrit ve soykırım yumuşayarak ta olsa 1990’lı yıllara kadar devam etmiştir. Filmde bir siyahi adam ile Kızılderili’nin evli ve bir Amerikalının arkadaşı olarak gösterilmesi uzun süre uygulanan yanlış politikaların eleştirisi mahiyetindedir şeklinde değerlendirilebilir.
    Tüm bu hususlar birlikte değerlendirildiğinde UNFORGIVEN ‘AFFEDİLMEYEN’ filminin bir tür filmi olan western film türü özelliklerini genel olarak gösterdiği savunulabilir. Lakin yukarıda izahı yapılan bazı hususlar nedeni ile de klasik western film tarzından kuşkusuz yer yer uzaklaşıldığını söylemek te mümkündür.
    sinema
    1 ziyaretçi
    5,0
    19 Mart 2018 tarihinde eklendi
    Gene Hackman bu adam hakikaten çok büyük aktör karakteri oynamıyor resmen yaşıyor her hareketi o kadar doğal ki söyleyecek söz bulamıyorum
    Serkan D.
    Serkan D.

    6 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    9 Mart 2018 tarihinde eklendi
    Film iyi yada kötü hiç sorun değil.Clint Eastwood seyretmek zaten büyük keyif. Bı zamanlar niçin yaslandı Clint abi diyordum, şimdi ise o her yaşta karizma diyorum.
    Şamil Ö.
    Şamil Ö.

    Takipçi 171 değerlendirmeler Takip Et!

    3,0
    8 Nisan 2017 tarihinde eklendi
    Western, günümüzde hakkı pek verilmeyen ve sinemaseverlerin öncelikleri arasında olmayan bir tür. Unforgiven'ın çekildiği dönemde de sinemaseverler aynı tutum içerisindeydi. Western tarzı bir filmin olmazsa olmazı başarılı prodüksiyon, dönemin atmosferini başarılı bir şekilde yansıtabilmek ve canlandırması bir hayli zor karekterlere hayat verebilecek usta oyunculardır. Unforgiven'da Western türü için çok önemli olan bu üç hayati unsur da mevcut fakat yine de seyirciyi tatmin etmeyen bir nokta mevcut, senaryo. Ne yazık ki film vasat bir senaryoya sahip ve seyirci filmin sonunda tatmin olamıyor. Bu tatminsizliğe rağmen film Client Eastwood, Gene Hackman ve Morgan Freeman gibi üç usta isim için izlemeye değer, her ne kadar benim açımdan 1993 yılında En İyi Film dalında Oscar alması tartışmaya açıkta olsa, kült sayılabilecek bir yapım olduğu da unutulmamalı.
    Selçuk A.
    Selçuk A.

    7 değerlendirmeler Takip Et!

    4,5
    20 Şubat 2016 tarihinde eklendi
    Bu filmde Clint Eastwood,olayı klasik bir westernin çok ötesine taşıyor ve izleyiciyin kalbine dokunmayı başarıyor.Müzikleriyle,oyunculuklarıyla gerçek bir başyapıt.Gene Hackman'in de hakkını vermek lazım tabi...
    DthepYEK
    DthepYEK

    Takipçi 233 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    4 Ekim 2015 tarihinde eklendi
    Bill Munny adlı kahramanımız artık yaşlanmış ve çocuklarıyla ahırında geçinen bir adam. Geçmişinde çok kelle avlamış, bir çok yerde ün salmış, tam bir ölüm canavarı. Artık o işlerle uğraşmayan Bill Munny'nin bir gün yanına gelen The 'Schofield Kid' adlı biri ona bir fahişenin yüzünü kesen iki adamın başına konan ödülden bahseder ve ona katılmasını ödülü paylaşmasını teklif eder. başta kabul etmeyen Bill Munny (Clint Eastwood) daha sonra yanına eski dostu Ned Logan'ı da (Morgan Freeman) alır ve bu iki adamın peşine düşerler. Bundan sonra ne olursa olur ve olaylar gelişir... Gözlerim Clint Eastwood'un dolar serisindeki o battaniye gibi olan kazağı aramadı değil. O seriden sonra bir daha bir Western filminde Clint Eastwood'u görünce insanın beklentisi yüksek oluyor. Ayrıca Clint Eastwood'un yaşlandığını da göz önüne alırsak nasıl bir rol çizelebirki acaba diyorsunuz. Evet Dolar serisindeki gibi bir Eastwood yoktu karşımızda ama hiçte aşağı kalır yanı yoktu. Yaşına rağmen gayet iyi mücadelesini veriyordu Bill Munny adlı kahramanımız. Clint Eastwood hem yönetmiş hem de oynamış. Gerçekten bu adam olmasa Western şu anda ne halde olurdu düşünmek bile istemiyorum. Western denince Eastwood için akan sular durur. Çok büyük bir oyuncu ve yönetmen. Uzun süre daha film yapması dileğiyle... Genel olarak kaliteli bir yapım. Bazı yerlerde biraz ağır ilerlese de kendini izlettiriyor. Özellikle oyuncular bakımından zengin kadrosu ve yönetmenini de göze alırsak Western türünün kaliteli filmlerinden birisi. İyi seyirler... 7.9/10
    rudeonerudeone
    rudeonerudeone

    Takipçi 1.698 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    20 Kasım 2011 tarihinde eklendi
    klişe tabiriyle eastwood western türüne saygı duruşunda bulunmuş diyebiliriz.film bittikten sonra "pek de bir özelliği yoktu" veya "her şeyiyle kusursuz bir filmdi" düşünceleri arasında kalmanız kuvvetle muhtemel.ilk düşünceye kapılmanızı etkileyebilecek en önemli unsurların başında filmin aldığı ciddi ödüller geliyor.en iyi film,en iyi yönetmen,en iyi yardımcı erkek ve en iyi kurgu dallarında oscar ödülü var örneğin.insan tabii ki böyle bir filmden de inanılmaz şeyler bekliyor.fakat bu beklentinin de öncesinde,eğer 92 yılındaki diğer adaylara bakarsak,unforgiven'ın bu ödülleri toplaması gerçekten de şaşırtıcı değil.karşısında "bu hak etmiyor,kesinlikle bu almalıydı" diyebileceğimiz başka bir rakibi yokmuş bana kalırsa.öte yandan,diğer adayları göz önüne almasak dahi,film bu ödülleri kendisi olarak da hak ediyor bana göre.ustaca bir iş çıkartıldığı ilk saniyeden,daha o dizeler akmaya başladığı anda belli oluyor.müzikler,mekanlar,kişiler ve olaylar,her şey buram buram western kokuyor ve bizi 1880 yılına anında taşıyıveriyor.senaryo sağlam.eastwood hem oyuncu hem de yönetmen olarak sağlam.filme çok uygun bir ekip kurmuş.sıkmadan,nasıl geçtiğini anlamadan,hemence bitiyor 130 dakika.ben beğendim filmi.fakat bittikten sonra "şurası biraz şöyleydi,burası biraz böyle olsaydı keşke" gibi yorumlar yapmayacağınızın garantisini de veremiyorum açıkçası.kaliteli.
    efo
    efo

    Takipçi 20 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    25 Mart 2011 tarihinde eklendi
    Güzel film ama 8.8 i hakettiğini düşünmüyorum. Yer yer sıkıyor, arkadaşın dediği gibi mantık hataları var bencede. Oyum 8.
    butcher-2
    butcher-2

    Takipçi 41 değerlendirmeler Takip Et!

    4,5
    5 Şubat 2011 tarihinde eklendi
    clint eastwood tek geçerim adam western filmleri için doğmuş sanki
    l-i-l-a-H
    l-i-l-a-H

    Takipçi 2.129 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    4 Ocak 2011 tarihinde eklendi
    Western türünü, 90 lar da tekrar dirilten film...
    neyzenneyde
    neyzenneyde

    26 değerlendirmeler Takip Et!

    2,5
    14 Kasım 2010 tarihinde eklendi
    umarım clint eastwood bu filmi çektiği için kendisini hiç affetmez..5 puanı bile haketmeyen,basit bir konu üzerine inşaa edilmiş,mantık hatalarıyla dolu,bu kalitede oyunculara bu film reva mı dedirten affedilmeyecek bir film..affeden varsa affetsin ama ben affetmiyorum...
    suadiyekartali
    suadiyekartali

    Takipçi 357 değerlendirmeler Takip Et!

    4,5
    3 Kasım 2010 tarihinde eklendi
    Arkadaşlar Clint Eastwoodun The Outlaw Josey Wales - 1976 (kanunsuz) die bir filmi var o da çok güzel ama heralde beyaz perdede yok :S Bu filmide arşive koyarsanız seviniriz şimdiden teşekürler:)
    Ugur Tazegül
    Ugur Tazegül

    Takipçi 672 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    11 Haziran 2012 tarihinde eklendi
    öncelikle şunu belirtmeliyim ki günümüzde artık pek çekilmeyen western filimlerinin son 20 yıldaki en iyisi bence bütün oyuncuların çok iyi oynadığı film özellikle freeman,hackman.harris ve tabiki clint eastwood un bu kadar efsane olmuş oyuncularada bu yakışırdı zaten yüzü doğranmış bir fahişeyi kesenlerin cezalanmısını isteyen kadınlar çareyi şerifte bulamayınca eski bir efsane olan munny adındaki silahşör devreye girer özellikle annatımı gene hacman ın büyük oyunculuğu ve gece karanlıkda yağmurlu havadaki süper finaliyle muhteşem bir film kesinlikle izleyinMorgon Freeman ile Clint Eastwoodun ilk filmleri. Western sinemasının gereği olan manzaralar, müzikler, evler, barlar, hapisler ve karakterler çok iyi oluşturulmuş. Tam anlamıyla bir western filmi yapılmış. Zamanında 9 dalda Oscara aday olmuş ve En İyi Yard Erkek Oyuncu (Gene Hackman), En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Kurgu dallarında ödülü kapmıştı. Clint Eastwood en iyi erkek oyuncu dalında adaydı ama ödülü Al Pacinoya kaptırdığını da belirtelim. Gene Hackman da ödülü aldığı dalda Al Pacino başka bir filmiyle adaydı. Yani o yıl Pacinoya illa bir ödül verilecekti ve doğru dalda verildi.Son 20-30 yıldır yapılan en iyi westernlerden birisi, ki zaten tür öldü ölecek. Artık sene de bir iki tane çekiliyor bu türden.Kesinlikle izlenmesi gereken önemli bir western filmi.
    Daha Fazlasını Göster
    • En son Beyazperde eleştirileri
    • En İyi Filmler
    • Basın Puanlarına Göre En İyi Filmler
    Back to Top