Payal Kapadia, övgüyle karşılanan ilk kurmaca uzun metrajı "Aydınlık Hayallerimiz"in ardından, Mumbai'de geçen iki yeni filmin hazırlıkları içinde ve bu filmler, potansiyel olarak bir üçleme oluşturacak.
Yönetmen, "Aydınlık Hayallerimiz"in En İyi Yabancı Dilde Film ve En İyi Yönetmen kategorilerinde Altın Küre’ye aday olması nedeniyle geçtiğimiz günlerde Altın Küre Töreni'ne katıldı. Variety'ye verdiği röportajda, bir üçleme fikrinin hala erken aşamalarında olduğunu belirterek, "Bir sonraki filmimi yazmaya başladım ve bu da Bombay'da geçecek. Hala çok erken ama Bombay'da iki film daha yapmayı düşünüyorum ve böyle bir üçleme oluşturmayı planlıyorum." dedi. Hindistan’ın Oscar komitesinden sürpriz bir şekilde dışlanmış olsa da, "Aydınlık Hayallerimiz"'in uluslararası başarısı, Hindistan'da daha fazla dağıtım fırsatı doğurmuş durumda. Film, ilk Hindistan vizyonunun ardından, Altın Küre adaylıklarını aldıktan sonra küçük şehirlerde yeniden vizyona girdi. Hindistan’ın Oscar komitesi başkanı Jahnu Barua’nın filmle ilgili “teknik olarak çok zayıf” açıklamasına tepki veren Kapadia, “Ne demek istediğini bilmiyorum... belki bir gün onu görüp sorarım.” dedi. Oscar başvuru kararı hakkında ise, “Seçilseydik bu güzel olurdu, ama bu sadece bir süreç. Her süreçte bazen kazanırsınız, bazen kaybedersiniz… Filmi yaparken başvurduğumuz birçok hibeyi alamadık, birkaçını aldık ve filmi nihayet yaptık, bu sadece sürecin bir parçası. O yüzden her şeyin olduğu gibi kabul edilmesi gerekir.” diye ekledi.
Film, Cannes'da Büyük Ödül kazandıktan sonra ödül sezonuna damgasını vurdu. New York Film Critics Circle, Los Angeles Film Critics Association, Chicago Film Critics Association ve San Diego Film Critics Society tarafından En İyi Uluslararası Film ödüllerini kazandı. Ayrıca, The New York Times, Associated Press, Sight & Sound dergisi ve Film Comment eleştirmenleri anketinde Yılın En İyi Filmi seçildi. Kapadia, Altın Küre Töreni’ne katılma deneyimi hakkında "Gerçekten bir hayaldi." dedi
"Aydınlık Hayallerimiz", Mumbai'deki çağdaş işçi sınıfının hayatını üç kadın karakterin gözünden keşfeden bir film. Hikaye, şehir hastanesinde çalışan iki ev arkadaşının – baş hemşire Prabha (Kani Kusruti) ve yeni işe alınan Anu (Divya Prabha) – ve onların iş arkadaşı aşçı Parvaty'nin (Chhaya Kadam) yaşadıklarını konu alıyor. Kapadia, “Çok fazla içine girebildiğim, beni rüya gibi bir hissiyata sürükleyebilen filmleri seviyorum. Biz de bu filmi yaparken çok belgeselci bir hisle başlayıp tamamen rüya gibi ve büyülü bir şeye dönüşmeyi amaçladık.” dedi. "Aydınlık Hayallerimiz", 50'den fazla ülkede gösterime girdi ve temaları, özellikle kentsel dostluk ve seçilmiş aileyi keşfetmesiyle kültürel sınırları aşarak yankı uyandırdı.
Kapadia, “Güney Asyalılar için "aile" gibi kolayca bağ kurabileceğimiz bir tema var.” diye açıklıyor. “Batı'dan aldığım geri bildirimlere göre ise, üç kadın arasındaki bağ ve bu kentsel alanlarda kurulan arkadaşlık… Evden uzaklaştığında seçilmiş bir aile kurma fikri, sanırım bu, insanların gerçekten bağ kurduğu şey.”