Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Vlad Feier, ilk uzun metrajı ‘Kayıp Kız’da (‘Still Here’) yaşanmış bir hikâyeye dayanan bir dramayı perdeye taşımış. Oyunculuklar bazı yerlerle amatör ama ailenin yaşadıkları seyircinin yüreğinde hissediliyor. Senaryosunu Vlad Feier’in Peter Gutter’le birlikte kaleme aldığı yapımda kayıp kızın öyküsü aile, gazeteci ve polis cephesinden anlatılıyor. Bu üçlü yapı içinde gazetecinin derdi aslında olayın çözümünden ziyade kendisini tekrar ayağa kaldırabilecek bir haberin varlığı. Resmi kayıtlara göre ABD’de yaklaşık 70 bin kayıp siyah kadın vakası varmış, Feier’in imzasını taşıyan ‘Kayıp Kız’ın öyküsü sırtını bu gerçeğe dayandırırken kimi anları itibariyle etkileyici sahneler sunuyor. Öykünün örgü ağı içinde yer yer ‘Black Lives Matter’ (‘Siyah Hayatlar Önemlidir’) meselesinin altı çiziliyor ama öte yandan ‘kurtarıcı’ rolüne ‘beyaz bir gazeteci’nin soyunması da, senaryonun hâlâ o eski ve bilinen reflekslere sırtını dayadığını gösteriyor. Duygusal gelgitlere sahip, genel doğrulara uğrayan ama kimi bölümleri klişe olan orta karar bir yapım ‘Kayıp Kız’
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Hurriyet
Vlad Feier, ilk uzun metrajı ‘Kayıp Kız’da (‘Still Here’) yaşanmış bir hikâyeye dayanan bir dramayı perdeye taşımış. Oyunculuklar bazı yerlerle amatör ama ailenin yaşadıkları seyircinin yüreğinde hissediliyor. Senaryosunu Vlad Feier’in Peter Gutter’le birlikte kaleme aldığı yapımda kayıp kızın öyküsü aile, gazeteci ve polis cephesinden anlatılıyor. Bu üçlü yapı içinde gazetecinin derdi aslında olayın çözümünden ziyade kendisini tekrar ayağa kaldırabilecek bir haberin varlığı. Resmi kayıtlara göre ABD’de yaklaşık 70 bin kayıp siyah kadın vakası varmış, Feier’in imzasını taşıyan ‘Kayıp Kız’ın öyküsü sırtını bu gerçeğe dayandırırken kimi anları itibariyle etkileyici sahneler sunuyor. Öykünün örgü ağı içinde yer yer ‘Black Lives Matter’ (‘Siyah Hayatlar Önemlidir’) meselesinin altı çiziliyor ama öte yandan ‘kurtarıcı’ rolüne ‘beyaz bir gazeteci’nin soyunması da, senaryonun hâlâ o eski ve bilinen reflekslere sırtını dayadığını gösteriyor. Duygusal gelgitlere sahip, genel doğrulara uğrayan ama kimi bölümleri klişe olan orta karar bir yapım ‘Kayıp Kız’