Fetih 1453
Ortalama puan
3,4
1828 Puanlama

292 Kullanıcı yorumları

5
73 Eleştiri
4
57 Eleştiri
3
33 Eleştiri
2
70 Eleştiri
1
27 Eleştiri
0
32 Eleştiri
Sırala
En yararlı eleştiriler En yeniler En çok eleştiri yazmış üyeler En çok takip edilen üyeler
Ranger333
Ranger333

11 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
16 Ağustos 2012 tarihinde eklendi
Beyazperde elestirisine aynen katiliyorum... Ali Ercivan filmin zayif noktalarini, iyi bir yapimdan eksikliklerini cok iyi anlatmis... Senaryoda kolaya kacilmayip biraz daha önem gösterilse cok iyi bir film cikabilirmis... Yine de bu tarz filmlere destek olmaktan yanayim, ki daha iyileri yapilabilsin...
Engin Yüksel
Engin Yüksel

Takipçi 1.466 değerlendirmeler Takip Et!

3,5
10 Ağustos 2012 tarihinde eklendi
tarihsel açıdan birçok noktası eleştirilir fakat Türk sineması açısından başlı başına çığır açıcı etkisi olduğu gözardı edilemez. 3,5/5
Tardu Mersin
Tardu Mersin

3 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
31 Mart 2012 tarihinde eklendi
Öncelikle film için çok üzüldüm. Çünkü sinemamızı dünyaya pazarlamak için önemli bir başlangıç olabilirdi. Nitekim yurtdışındaki Türklerden önemli destek almasının yanında, yurt dışındaki yazarlar tarafından fazla politik bulundu.

Çin sineması, alt yazısı zayıf hikayeleri öyle bir dolduruyor ve efektlerle süslüyor ki, bir çok başarılı ve düşük bütçeli tarihi filmi bize satıyorlar. Bizimde dünyayı ilgilendiren bir çok hikayemiz var. Biz neden kendi filmlerimizi satmayalım?

Bir çok yorumcunun aksine filmdeki dini öğeleri olumsuz bulmuyorum. Pekala biz bu filmi Avrupa ve Amerikalılara mı satacağız? Bu bütçelerle ve oyuncularla bir Braveheart çekebilir miyiz sizce? Bu filmi biz Arap dünyasına satabiliriz. Pekala peygamberimizin sözlerini motto olarak kullanıp, müslüman dünyasına çok güzel pazarlanabilir bir hikaye çıkmış ortaya. Ülkemizin son dönemde ki "Müslüman devletlere model ve lider olmak" hedefiyle de çokça örtüşen bir film. Rocky, Amerikan bayrağına sarılıyor bizde ağzımızı açarak izliyoruz. Bizim peygamberimizin gösterilmesi ve politik bir amaç izlenmesi gayet olası ve mantıklı.

Günün sonunda filmin iyi mi kötü mü olduğunu bin bir adam zaten yazdı. Bende çoğuyla aynı şeyleri düşünüyorum, lakin resme daha geniş bakmak lazım. Bu film, Müslümanlık sosuyla sunulan yeni nesil Türk tarihi filmleri furyasını başlatabilecek bir yapımdır. Hükümet desteğiyle, hem ideoloji hemde bilet, 2'si bir arada satılınabilinir.
carawan
carawan

16 değerlendirmeler Takip Et!

3,5
28 Mart 2012 tarihinde eklendi
film beklediğimden daha güzel.Konu oldukça akıcı ve anlaşılır.Bence izlemeyen herkes mutlaka izlesin.
Hasan Sonuc
Hasan Sonuc

Takipçi 3 değerlendirmeler Takip Et!

3,5
25 Mart 2012 tarihinde eklendi
-Sinematik Bir Fetih 2012-

Çag kapatip açan bir fethi konu alan bu filmin kendisi de Türk sinemasinda büyük bir fetih yapiyor sahsimca. Böyle bir film üzerine agzi olan herkesin konusmasi üzerine, ben de birkaç kelam etmeyi kendi sinema kültürüme bir borç bildim.
Ogulcan B.
Ogulcan B.

Takipçi 236 değerlendirmeler Takip Et!

3,5
29 Nisan 2012 tarihinde eklendi
Sürükleyici ama abartılı bir Türk filmi.Öncelikle şunu söylemeliyim ki oyuncu seçimleri daha titiz olmalıydı tamam başroller gayet iyi ama yan rollerdeki oyuncu seçimleri gerçekten başarısız özellikle Fatih'in karısı sanki halı reklamlarındaki figüran oyuncular gibiydi.İlk yarısı her ne kadar durağan bir tempoda geçse bile sonuçta tarih anlatıldığı için insan sıkılmıyor.İkinci yarıda ise hem tempo artıyor hem savaş sahneleri meydana çıkıyor,savaş sahneleri başarılı diyebilirim tabiki efektler on numara değil biraz sırıtıyor ama bir Türk filmine göre savaş sahneleri başarılı olmuş diyebilirim.Dövüş sahnelerine gelirsek açıkçası Hasan ve Bizans şövalyesinin dövüşme sahnesi güzel fakat ben o dövüş sahnesi yerine Jack Sparrow'un tekneden tekneye uçuşunu izlemeyi tercih ederim çünkü filmdeki o uzun dövüş sahnesi hem estetik değildi hemde yönetmen biraz daha o sahnelerdi etkileyici çekimler yapabilirdi,Hasan ve lağımcılar 300 Spartalı filminden çıkmış gibi hepsi kaslı vücut yapan insanlar bunlara ben açıkçası pek anlam veremedim.Ayrıca filmdeki bazı sahneler Cüneyt Arkın'ın bir ok ile 5-10 kişiyi öldürmesi gibi çok saçmaydı izleyince sizde göreceksinizdir keşke bu mantıksız abartılı sahneler olmasaydı,bir de filme aşk hikayesi de sıkıştırmışlar bence o da çok gereksiz bir olay.Ayrıca bazı diyaloglar da biraz komik olmuş.Filmin iyi yanlarına gelirsek uzun bir süresi olmasına rağmen nerdeyse hiç sıkmıyor,müzikler çok başarılı,savaş sahneleri dediğim gibi bir Türk filmine göre oldukça başarılı ve ayrıca hemen gidip İstanbul'u feth etmiyorlar baya uğraşıpta ele geçiriyorlar bu yönden gerçekçi bir film.Evet bir başyapıt değil ama bence bu film iyi işler de yapabileceğimizin kanıtı.Son olarak ben filmi bir Türk filmi olarak beğendim diyebilirim puanımı da Türk filmleri standartına göre veriyorum.

7.5/10
Mustafa Aydınlık
Mustafa Aydınlık

Takipçi 1 değerlendirme Takip Et!

3,0
2 Mart 2012 tarihinde eklendi
(en az 50 karakter)Filmde her ne kadar aşırı dinci ve milliyetçi sahneler olsa da izlenmesi gereken bir film.
ozkanates2
ozkanates2

23 değerlendirmeler Takip Et!

3,5
2 Mart 2012 tarihinde eklendi
Devrim Evin, Fatih gibi zor bir rolün altından kalkmış. Diğer oyuncular da iyiydiler. Ancak senaryo o kadar zayıf/çocuksu ki filmi kurtarmak imkansız. Beyaz Perde 'nin eleştirisi dört dörtlük doğru, ekleyecek bir şey yok. Film sadece bilgisayarda üretilmiş 100.000 kişi görmek isteyenlere, bir de Türklük olsun da varsın masal olsun diyenlere.
huseyin a.
huseyin a.

1 değerlendirme Takip Et!

3,0
2 Mart 2012 tarihinde eklendi
efektleriyle ve kurgusuyla çok başarılı bence. ama türk sinema tarihinin en iyisi demek çok iddaalı olur...
BİLGE İ.
BİLGE İ.

2 değerlendirmeler Takip Et!

3,5
28 Şubat 2012 tarihinde eklendi
türk halki yillarca böyle bir filmi bekledi. seneler öncesinden çekilmis cünyt arkin filmleri bile hala bizi heyecanlandiriabiliyorken böyle bir filmin ayni etkiyi göstermemesi tuhaf olurdu. yillarca ya tarihimiz tiye alan yada acimasizca karalayan öz bö öz türk filmleri izledik. tarihimiz bize baskalastirildi. bunlari benmsemeyen hak sinemadan anlamaz ilan edildi. belki bu yüzden bazilarimiz herseyile mükemmel bir filme sayacak 1453 ü. ben garipsemiyorum bu durumu ama abartilmamasi gerektigini düsünüyorum. filmin elestirilecek yanlarinin titizlikle elestirelim ki bir sonraki (ki inaniyorum dogru anlatilmis bir tarih filminin bu kadar gise yaptigini gören yapimcilar yenisini mutlaka çekecek) çekilecek filmde daha mükemmelini yapmaya çalissinlar. tamam begendik ama sinemadan anlamayn aptallar ordusu degiliz . neditcede bu güne kadar amircan filmleri ile büyüdük , öyle degilmi. sözün özü. izleyelim. elestirelim ama yerin dibine batirmadan.
eksimizac
eksimizac

1 değerlendirme Takip Et!

3,0
27 Şubat 2012 tarihinde eklendi
filimde boş sebeplerle hata arayanlara diyecek bişey bulamıyorum. filimde hata var evet mükemmel filim değil fakat genel tabloda filim geçerlidir diğer rakiplerine göre.yok hepsi tükçeymiş de yok neden bizans tarafı şen şakrakmış da.. hata ise mevzu; filimde istanbul surları tek duvar halbuki tarihte hepsi diğerinden yüksek üç kademe idi.. sonra ak şemsettin tarihte ilk istanbula hazılık kararını verdirenlerdendi filimde ise sonradan geliyor.. orası da doğru ama ilk karara karşı çıkıldığında destekliyenlerden biriydi o.. ve de sakalsızdı nasraddin hoca gibi değildi köseydi.. bunları söyleyin bari saçma sapan şeylerle filmi eleştiriyorsunuz bu eleştiriler bütün filimlere yapılabilir..
aslında senerya üzerinde doğru çalışılsa imiş bu görsellikle muazzam bir film olabilirmiş.. tabii kurguda aceleye gelmiş..
Mehmet Fatsa
Mehmet Fatsa

1 değerlendirme Takip Et!

3,5
26 Şubat 2012 tarihinde eklendi
her ne kadar görsel efektleri çok iyi olsa da filmin gerçek kahramanının kim olduğu tam belli değil. seyirci fatih sultan mehmet'i beklerken ulubatlı biraz daha ön plana çıkmış gibi oysaki gerçekte ulubatlı'nın var olup olmadığı bile tam bir kesinlik de değil.
sezen y.
sezen y.

3 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
24 Şubat 2012 tarihinde eklendi
Fetih 1453 mükemmel bi flim mi?Hayir.Ama asla kötüde degil.Eski tarih flimlerimize bakarsaniz çok büyük bi gelismenin ispati.Savas sahneleri gerçekten inandirici olmus.Ulubatli Hasan'i oynayan Ibrahim Çelikkol rolün adamiydi.Flimde en begenmedigim sey Body salonundan yeni çikip gelmisçesine figüranlar,role oturmamis bazi oyuncular yani castti.Birazda cast'a para ayirip çok iyi bir oyuncu kadrosu kurulsaydi mükemmel bir flim olabilirdi.Yinede izlerken çok duygulandim ve ecdadimla gururlandim.
Firat A
Firat A

Takipçi 35 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
22 Şubat 2012 tarihinde eklendi
öncelikle Sy. Faruk AKSOY'u bu agir tasin altina elini koydugu için tesekkür ederim. 17 milyon dolar harcanmis, güzel. Verdigim para emeginize ve türk sinemasina katkidan dolayi sonuna kadar helal olsun. AMA! Görsel efektler tatmin etmiyor, filmin basindaki sahinden tutun, surlarin sahi top tarafindan dövülmesine ve gemilerin batirilma sahnelerine kadar. özellikle Fatihin rüya gördügü sahnede, vatikanda, konstantin'de animasyon film izler gibiydim, arka plandaki yapmaciklik oyunculuarin saçlarindan çok belli oluyordu. hiç ugrasilmamis. sahi topun döküldügü ates bariz belli ediyor kendini, insan kaptiramiyor. Fatih in inatla bekledigi ve inancini yitirdigi detaylari güzeldi ama iflm ulubatli hasanla era nin askina yer verecegine biraz daha detaya inebilirdi. 17 milyon dolarlik bir görsel sölen ve dolu bir senaryo göremedim. Faruk aksoy'un deve kusu yumurtasi kirarken görmekte biraz yüzüklerin efendisini akla getirdi :) peter'da surlarda savasan bir askeri canladirmisti :) migfer dibiydi galiba. kapiya giden askerlerin kullandigi silah ve yasattigi action age of empires II Oyunu oynar gibiydi. Hiç degilse görsel efektler için biraz daha zaman ayirsaydiniz. 17 milyon dolar harcadik, hakkettigi zamani vererek yaptik dediniz ama sinema salonunda kendimi aptal yerine konmus hissettim. Cem Yilmaz 9 milyon dolara A.R.O.G yapti ve gerçekçi bir dinazor gösterdi. Saygilarimla......
Özge O.
Özge O.

Takipçi 57 değerlendirmeler Takip Et!

3,0
22 Şubat 2012 tarihinde eklendi
Simdi film çok güzel basliyor. Hz. Muhammed'in evinde bu dakikadan sonra bekltentim çok yükseldi filmle ilgili.

Sonra Fatih'in tahta çikmasi ve Istanbul fethi karari çok yüzeysel geçilmis.
Dahada yüzeysel olani "Istanbu'un fethi" gibi büyük ve destansi bir olayin yanina egreti dandik bir ulubatli hasan'in ask hikayesinin eklenmesiydi. Gereksizdi bence.
Savas sehnelerinde efektler fazlasiyla yapaydi ama bunlara hiç takilmiyorum. Birde sonu insanda hayal kirikligi yaratiyor.
Yalniz Fath'i oynayan sanatçi ve birçok karakter cuk oturmus rolüne. Ulubatli hasan ise filmdede fazlasiyla egreti duruyordu.
Ama herseye ragmen Türk Sinemasinin yol katettigini görmek güzel.
Daha Fazlasını Göster
  • En son Beyazperde eleştirileri
  • En İyi Filmler
  • Basın Puanlarına Göre En İyi Filmler