Hesabım
    Engelsiz Filmler Festivali'nden "Absürt" Seçki

    ”Artık Hiçbir Şeye Şaşırmıyorum” Diyenler İçin!

    1-17 Ekim 2021 tarihleri arasında dokuzuncu kez gerçekleşecek olan Engelsiz Filmler Festivali, gündelik hayatın akışına aykırı Absürt seçkisiyle, beklenmedik davranışları, anlam verilemeyen şeyleri ve daha önce hiç yan yana düşünülmeyen olayları seyirciyle buluşturacak. Anlam arayışının beyhudeliğini donuk bir gülümsemeyle karşılayan Absürt seçkisinde, Clermont-Ferrand Uluslararası Kısa Film Festivali’nin özenle hazırladığı altı filmlik bir kısa film seçkisi de izleyicileri bekliyor.

    Yaşadığınız mahallede elinde kamerayla gezerek, asla konuşmadan ve hatta hiçbir şekilde kimseyle iletişim kurmadan insanları kaydeden biri olduğunu öğrenseniz ne yapardınız? Peki, bir gün kapıyı açtığınızda karşınızda bulsanız? Yönetmen Guido Hendrikx’in bir anda aklına gelen fikrin ışığında Belçika sokaklarında kayda girerek tamamen sessizlik içinde karşısına çıkanları kamerası ile baş başa bıraktığı ve yıllar sonra elindeki materyalleri kurgulayarak ortaya çıkardığı filmi Bir Adam ve Bir Kamera (A Man and A Camera) farklı üslubuyla ”Artık hiçbir şeye şaşırmıyorum” diyenlerin Festival’de şans vermesi gereken işlerden.

    Festival, Absürt seçkisinin yanı sıra 6 filmden oluşan özel bir kısa film seçkisini de sinemaseverlerle buluşturacak. Yılda yaklaşık 160.000 seyirci ve 3500 sinema profesyonelini ağırlayan, bu anlamda Cannes Film Festivali’nden sonra Fransa’nın en büyük ikinci festivali olan Clermont-Ferrand Uluslararası Kısa Film Festivali, 6 absürt filmin yer aldığı bir programla Festival’e konuk olacak.

    Festivalin program koordinatörü Jean-Bernard Emery’nin 2002-2020 yılları arasından seçtiği yapımları kapsayan seçkide 2013 yılında Canal+ Ödülü’nü alan Evan Morgan’ın yönettiği Acayip Komik Bir Hikaye (A Pretty Funny Story), yine 2013 yapımı Michael Mohan’ın yönettiği İşte Böyle Öleceksin (This is How You Die), Alexandre Poulichot’un 2020 yapımı filmi İyi Ölümler (Bonne Mort), yönetmen koltuğunda Hans Petter Moland’ın oturduğu 2002 yapımı Omuz Omuza (United We Stand), Céline Devaux’un 2015 yapımı bol ödüllü animasyonu Pazar Yemeği (Sunday Lunch) ve yönetmenliğini Max Porter ile Ru Kuwahata’nın birlikte üstlendikleri 2017 yapımı bol ödüllü animasyon Ziyan Olmuş Boşluk (Negative Space) yer alıyor.

    facebook Tweet
    Benzer Haberler
    Öneriler
    Yorumlar
    Back to Top