Hesabım
    Yılmaz Güney

    Yönetim

    Yıl Başlık Mesleği Kullanıcı puanı
    1983 Duvar Yönetmen
    4,4
    1981 Yol Yönetmen
    4,4
    1980 Düşman Yönetmen -
    1974 Zavallılar Yönetmen
    3,0
    1974 Arkadaş Yönetmen
    4,1
    1971 Umutsuzlar Yönetmen
    3,4
    1971 Kaçaklar Yönetmen
    3,1
    1970 Umut Yönetmen
    4,1
    1969 Aç kurtlar Yönetmen
    3,0
    1969 Bir Çirkin Adam Yönetmen
    3,4
    1968 Seyyit Han Yönetmen
    3,3
    1966 At Avrat Silah Yönetmen
    3,0

    Oyunculuk

    Yıl Başlık Rolü Kullanıcı puanı
    1975 İnce Memed Vuruldu - -
    1974 Zavallılar -
    3,0
    1974 Arkadaş Azem
    4,1
    1971 Umutsuzlar Fırat
    3,4
    1971 Kaçaklar Osman
    3,1
    1970 Zeyno Murat
    3,1
    1970 Umut Cabbar
    4,1
    1969 Aç kurtlar -
    3,0
    1969 Bir Çirkin Adam Bino
    3,4
    1968 Seyyit Han -
    3,3
    1967 Balatlı Arif - -
    1967 Kozanoğlu - -
    1967 Kızılırmak Karakoyun Ali Haydar
    3,8
    1967 Kurbanlık Katil İpsiz Mustafa
    3,0
    1966 Hudutların Kanunu Hidir
    3,1
    1966 At Avrat Silah Yusufcuk
    3,0
    1966 Çirkin Kral -
    3,1
    1965 Üçünüzü De Mıhlarım Mehmet
    3,0
    1964 Prangasız Mahkumlar Yilmaz
    3,0
    1961 Tatlı Bela - -
    1960 Dolandırıcılar Şahı -
    3,0
    1958 Bu Vatanın Çocukları - -
    1958 Alageyik - -

    Senaryo

    Yıl Başlık Mesleği Kullanıcı puanı
    1983 Duvar Senarist
    4,4
    1981 Yol Diyalog yazarı
    Senarist
    4,4
    1980 Düşman Senarist -
    1978 Sürü Senarist
    4,3
    1975 Bir Gün Mutlaka Senarist
    3,0
    1974 Zavallılar Senarist
    3,0
    1974 Arkadaş Senarist
    4,1
    1971 Umutsuzlar Senarist
    3,4
    1971 Kaçaklar Senarist
    3,1
    1970 Umut Senarist
    4,1
    1970 Zeyno Senarist
    3,1
    1969 Bir Çirkin Adam Senarist
    3,4
    1969 Aç kurtlar Senarist
    3,0
    1968 Seyyit Han Senarist
    3,3
    1966 Hudutların Kanunu Senarist
    3,1
    1966 At Avrat Silah Senarist
    3,0
    1964 Prangasız Mahkumlar Senarist
    3,0
    1960 Suçlu Senarist -
    1959 Karacaoğlan'ın Kara Sevdası Senarist -
    1958 Alageyik Senarist -

    Prodüksiyon

    Yıl Başlık Mesleği Kullanıcı puanı
    1981 Yol Ortak yapımcı
    4,4
    1975 Bir Gün Mutlaka Yapımcı
    3,0
    1974 Zavallılar Yapımcı
    3,0
    1970 Umut Yapımcı
    4,1
    Yorumlar
    • UGUR-TAZEG?L
      Yılmaz Güney ile Devrimci Sanat ÜzerineDevrimci sanat, toplumun gelişen güçlerinin sanatıdır, bu güçlerin gelişmesini ve mücadelesini sergilerken, aynı zamanda yol gösterici olmalı, fakat kuru slogancılığa düşülmemelidir, işi basite indirgememelidir.Toplumun gelişen güçleri önündeki engelleri, engellerin ideolojik, siyasi, kültürel, toplumsal niteliklerini kavratmada devrimci sanata büyük görevler düşmektedir. Devrimci sanat, sosyalist ve ilerici olanı ele alırken, gerici ve olumsuz güçleri gerçeğe ters düşecek biçimde ele alırsa, küçümserse, ya da olduğundan çok önemserse hayalci olur, oportünizme kayar, devrimci görevleri yerine getiremez.Proleter devrimci bir sanatçının görevlerini saptarken ölçümüz ne olmalıdır?Herhangi bir ülkede, devrimci bir sanatçının görevlerini ve sorumluluklarını saptarken, o ülkenin tarihi, toplumsal, ekonomik ve siyasi yapısını, o ülkedeki toplumsal kurtuluş mücadelesinin düzeyini, kitlelerin sanat ve kültür ilişkilerinin düzeyini doğru kavramak gerekir.Devrimci sanatçı, devrimci tabiatı gereği militandır, yenileştirici ve değiştiricidir. Toplumsal kurtuluş mücadelesinden ayrı düşünülemez… Devrimci mücadeleye organik bir biçimde bağlı olmalıdır. Bu nedenle, devrimci bir sanatçı, o ülkenin devrimci mücadelesinin hedefleri ve görevleri doğrultusunda görevlerle yüklüdür. O herşeyden önce bir devrimcidir, militandır, sanatı devrimin bir aracıdır, bir silahıdır.Genel olarak ifade etmek gerekirse, devrimci sanat, halkın yaşamını, halkı ezen sınıf baskılarını, bu baskılara karşı halkın mücadelesini, yeni bir topluma duyduğu özlemleri, ezen sınıflara duyulan kini, nefreti temel almalı, onların devrimci mücadele ruhunu geliştirmeli, halk kahramanlığını, halk için fedakarlık ruhunu derinleştirmeli, olumlu veolumsuz insan örneklerini karakterize ederek mücadeleyi bütün boyutlarıyla konu edinmelidir.Sanatın ana konusu, işçiler, köylüler, halk aydınları, devrimci militanlar, kısaca sosyalist mücadele süreci olmalıdır. Bu süreç içerisinde, olumlu olumsuz, sınıf dayanaklarıyla birlikte işlenmelidir. İşçiyi anlatırken patronu, köylüyü anlatırken toprak ağasını… toprak kapitalistini, devrimci militanı anlatırken kaypak küçük burjuva unsurları… polisi… bürokrasiyi ve devlet mekanizmasının işleyişini de birlikte, sınıf gerçeklerine bağlı olarak anlatmalıdır.
    Back to Top