Hesabım
    Yılmaz Güney
    Görev Oyuncu , Senarist , Yönetmen Daha fazlası
    Uyruk
    Türk
    Doğum tarihi 1 Nisan 1937 (Adana)
    Ölümü 9 Eylül 1984 47 yaşında
    25
    yıllık kariyer
    30
    film ve dizi

    Filmografi

    Duvar
    Duvar
    20 Ekim 2000
    Yol
    Yol
    12 Şubat 1999
    Düşman
    Düşman
    Vizyon tarihi belirsiz
    Sürü
    Sürü
    10 Mart 2000
    Bir Gün Mutlaka
    Bir Gün Mutlaka
    Vizyon tarihi belirsiz
    İnce Memed Vuruldu
    İnce Memed Vuruldu
    Vizyon tarihi belirsiz
    Zavallılar
    Zavallılar
    Vizyon tarihi belirsiz
    Arkadaş
    Arkadaş
    Vizyon tarihi belirsiz

    Fotoğraflar

    Haber

    MUBI, Ağustos Ayı Programını Açıkladı
    Haberler - Gündemdeki Filmler
    27 Temmuz 2021 Salı
    25. Uluslararası Adana Film Festivali'nde Tarihe Yolculuk
    Haberler - Festival ve Ödüller
    Bu yıl Uluslararası Adana Film Festivali tarihinin en iyi filmlerini izleyeceğiz!
    10 Eylül 2018 Pazartesi
    Yılmaz Güney'in Başyapıtı "Yol" Cannes'da Gösterilecek!
    Haberler - Festival ve Ödüller
    Yol, Cannes 2017'nin "Klasikler" bölümünde gösterilecek...
    3 Mayıs 2017 Çarşamba
    Yorumlar
    • UGUR-TAZEG?L
      Yılmaz Güney ile Devrimci Sanat ÜzerineDevrimci sanat, toplumun gelişen güçlerinin sanatıdır, bu güçlerin gelişmesini ve mücadelesini sergilerken, aynı zamanda yol gösterici olmalı, fakat kuru slogancılığa düşülmemelidir, işi basite indirgememelidir.Toplumun gelişen güçleri önündeki engelleri, engellerin ideolojik, siyasi, kültürel, toplumsal niteliklerini kavratmada devrimci sanata büyük görevler düşmektedir. Devrimci sanat, sosyalist ve ilerici olanı ele alırken, gerici ve olumsuz güçleri gerçeğe ters düşecek biçimde ele alırsa, küçümserse, ya da olduğundan çok önemserse hayalci olur, oportünizme kayar, devrimci görevleri yerine getiremez.Proleter devrimci bir sanatçının görevlerini saptarken ölçümüz ne olmalıdır?Herhangi bir ülkede, devrimci bir sanatçının görevlerini ve sorumluluklarını saptarken, o ülkenin tarihi, toplumsal, ekonomik ve siyasi yapısını, o ülkedeki toplumsal kurtuluş mücadelesinin düzeyini, kitlelerin sanat ve kültür ilişkilerinin düzeyini doğru kavramak gerekir.Devrimci sanatçı, devrimci tabiatı gereği militandır, yenileştirici ve değiştiricidir. Toplumsal kurtuluş mücadelesinden ayrı düşünülemez… Devrimci mücadeleye organik bir biçimde bağlı olmalıdır. Bu nedenle, devrimci bir sanatçı, o ülkenin devrimci mücadelesinin hedefleri ve görevleri doğrultusunda görevlerle yüklüdür. O herşeyden önce bir devrimcidir, militandır, sanatı devrimin bir aracıdır, bir silahıdır.Genel olarak ifade etmek gerekirse, devrimci sanat, halkın yaşamını, halkı ezen sınıf baskılarını, bu baskılara karşı halkın mücadelesini, yeni bir topluma duyduğu özlemleri, ezen sınıflara duyulan kini, nefreti temel almalı, onların devrimci mücadele ruhunu geliştirmeli, halk kahramanlığını, halk için fedakarlık ruhunu derinleştirmeli, olumlu veolumsuz insan örneklerini karakterize ederek mücadeleyi bütün boyutlarıyla konu edinmelidir.Sanatın ana konusu, işçiler, köylüler, halk aydınları, devrimci militanlar, kısaca sosyalist mücadele süreci olmalıdır. Bu süreç içerisinde, olumlu olumsuz, sınıf dayanaklarıyla birlikte işlenmelidir. İşçiyi anlatırken patronu, köylüyü anlatırken toprak ağasını… toprak kapitalistini, devrimci militanı anlatırken kaypak küçük burjuva unsurları… polisi… bürokrasiyi ve devlet mekanizmasının işleyişini de birlikte, sınıf gerçeklerine bağlı olarak anlatmalıdır.
    Back to Top